Jump to content
Annons

Håkan sjunger falskare än nånsin!


Tokas

Recommended Posts

Jag fattar verkligen inte. Inte nog med att Håkan Hellström ALLTID har sjungit falsk, han har fan lyckats med att sjunga ännu värre i den nya låten.

Jag undrar som så, är det så att han använder en typ av "anti-autotuner", eller har hans röst helt enkelt bara blivit värre?

Eller är det så att han använde autotuner på hans förra platta så att det bara lät falskt, och nu lättade på den på den denna gång så att det låter fruktansvärt falskt?

Eller är det helt enkelt så att han sjunger fruktansvärt dåligt med flit, bara för att det fungerade bra innan?

Jag tror personligen på sista alternativ, men är det någon som vet säkert?

Jag hade gärna velat veta. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 69
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Inte min favvis precis men han skiter väl i massa extra grejor i studion jag tyckte jag läste att han vill ha det ganska plain....

Live har jag hört honom fast då är det en annan grej men då låter det inte så tonalt heller men en hel del energi ändå...

Link to comment
Dela på andra sajter

Håkan har väl Dexys midnightrunners som favvoband...?

Och det är väl inte helt fel.. Vem kan komma ifrån att "come on Eileen" är helt bakvänd, fullproppad med falsksång, totalt oförutsägbar och rätt genialisk?

Det är skönt med människor som vågar ta ut svängarna och gå emot strömmen med glimten i ögat...

Tokas / Om du postar ett inlägg om falsksång, bord väl ändå M.A. Numminens namn nämnas??? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Jag känner Håkan.

Han har aldrig använt autotuner.

Han sjunger faktiskt oerhört falskt på några ställen i låten.

En Midsommarnattsdröm är till största delen insplelad live i studion, så jag antar att det är den euforiska känslan som gör att han skiter i att ens försöka sjunga rent.

Eller så är producenten så övertygad om att falsksången är en del av Håkan's sound, så han har valt att överdriva den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

inte för att jag lyssnar på honom eller hans verk men man borde kanske tipsa honom om att få resten av bandet att spela i samma falska anda så kanske det rätar upp sig, fast efter att ha sett ett program om nån rik böna som spenderade 500 dollar i månaden på sånglektioner där t om läraren försökte få henne att ge upp så tänker man att falska toner är ju också toner om än inte lika trevliga toner... men för den tondöve låter nog det mesta bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Olle Ljungström sjöng ganska falskt, Håkan tyckte väl det lät ballt så han

slängde basen och tog tag i mikrofonen istället och sjunger ännu falskare.

Snart kommer väl en ny tonårsidol som sjunger ännu mer falskare än Håkan

som får Rockbjörnen...falsk, falskare, falkast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte hört den nya singeln, men jag stod inte ut med hans gamla material iallafall, oavsett om det handlade om musiken eller sången, eller den s.k. charmen och energin som många säger att han har.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tänker jag inte på att han sjunger falskt när jag hör låten. (Och nej jag är inte tondöv). Jag vet att han inte tar alla toner helt rent men tycker inte det har någon betydelse. En midsommarnatts dröm är fan det bästa jag hört på radio sen..."Kom igen Lena"!

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tänker jag inte på att han sjunger falskt när jag hör låten. (Och nej jag är inte tondöv). Jag vet att han inte tar alla toner helt rent men tycker inte det har någon betydelse. En midsommarnatts dröm är fan det bästa jag hört på radio sen..."Kom igen Lena"!

Vik hädan onda ting 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)

Tycker att Håkans musik och röst är fruktansvärd. Kom igen Lena måste vara det jobbigaste och spattigaste jag någonsin hört. Lite som en förtäckt, tysk "Ompa ompa" orkester på speed.

Men jag föredrar honom ändå framför *trumvirvel* Per Gessle. Gessle låter som att ständigt har halsont när han trallar på med sitt något begränsande tonomfång...

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Om Håkan hade vetat vad internet är så hade jag bett honom läsa den här tråden. Och den förra Håkan-tråden. Kul att det är så många som bryr sig om hans musik - både i negativa & positiva meningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mattias M (oregistrerad)
Snart kommer väl en ny tonårsidol som sjunger ännu mer falskare än Håkan

som får Rockbjörnen...

Marit Bergman fick ju Guldmicken, inte för att hon är så ny men ändå. Jag har förståelse för att man kan gilla hennes musik men varför nämns hon aldrig i dessa sammanhang??? Hade tv:n på när hon sjöng på P3 Guld-galan. Skar sig så blåbären trillade ur muffinsen.

Personligen tänker jag inte på att han sjunger falskt när jag hör låten.

Kan bara instämma i detta. Jag är inte heller tondöv men tycker faktiskt inte det skär sig när Håkan sjunger. Och nej jag är inget superfan av honom, men nya låten är helt klart bra. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

ett under att karln lyckas sälja en enda skiva.. och att han skulle spela in det mesta "live" och inte använder autotuner är väll inget att skylla på.. är man professionell musiker och dessutom sångare ska man väll fan kunna ta ett par toner rätt i alla fall.. det är pinsamt när det finns osignade punksångare som sjunger bättre... riktigt pinsamt.. klart att det inte måste vara perfekt men va fan.. usch! Usch!!

när fan ska riktigt spelad, blues baserad hårdrock bli mainstream?? så det blir någon ordning på musiken här i världen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
ett under att karln lyckas sälja en enda skiva.. och att han skulle spela in det mesta "live" och inte använder autotuner är väll inget att skylla på.. är man professionell musiker och dessutom sångare ska man väll fan kunna ta ett par toner rätt i alla fall.. det är pinsamt när det finns osignade punksångare som sjunger bättre... riktigt pinsamt.. klart att det inte måste vara perfekt men va fan.. usch! Usch!!

när fan ska riktigt spelad, blues baserad hårdrock bli mainstream?? så det blir någon ordning på musiken här i världen..

🙁

Du har ingen vidare koll på branschen va?

Link to comment
Dela på andra sajter

nej danny jag har faktiskt ingen direkt koll på "branchen".. lyssnar på och jag spelar musik som jag själv gillar och bryr mig inte så mycke om vad ztv listor säger är den bästa musiken.. jag är inte helt säker på exakt vad du syftar på..om du inte syftar på det sista jag sa.. isåfall är "sarkasm" en ledtråd.. även om jag nu inte skulle ha något emot att få höra lite mer sådan musik...

tomazopantera... musik som deep purple, led zeppelin, thin lizzy, gary moore med flera?? ..jo det är juh en hemskt ointresant genre.. alltihop låter juh precis likadant??

Link to comment
Dela på andra sajter

tomazopantera... musik som deep purple, led zeppelin, thin lizzy, gary moore med flera?? ..jo det är juh en hemskt ointresant genre.. alltihop låter juh precis likadant??

Måste faktiskt ställa mig på Kiefz sida gällande denna punkt. Synd att det inte handlar så mycket om musik idag. Mest halvnakna brudar och kriminalitet/droger, iaf vad jag har sett på några musikvideos på ZTV. Kan man inte skilja på musik och nakenhet? Visst image är en stor del av kändisliv och framförande men har det inte gått för långt när porren näst intill tar över musiken till viss del? Oj nu spårade jag ur lite men någon som håller med mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

tomazopantera... musik som deep purple, led zeppelin, thin lizzy, gary moore med flera?? ..jo det är juh en hemskt ointresant genre.. alltihop låter juh precis likadant??

Måste faktiskt ställa mig på Kiefz sida gällande denna punkt. Synd att det inte handlar så mycket om musik idag. Mest halvnakna brudar och kriminalitet/droger, iaf vad jag har sett på några musikvideos på ZTV. Kan man inte skilja på musik och nakenhet? Visst image är en stor del av kändisliv och framförande men har det inte gått för långt när porren näst intill tar över musiken till viss del? Oj nu spårade jag ur lite men någon som håller med mig?

Trender kommer, trender går. För många år sedan var deep purple och Gary Moore det hetaste som fanns.

Håkan är väl ett bra bevis på att det inte bara handlar om sex och nakna brudar? Jag säger Go Håkan!

Han har kul, och det är väl det musik handlar om? Att ha kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han har kul, och det är väl det musik handlar om? Att ha kul.

Där har du en poäng som håller i alla väder. Tycker exakt likadant =).

Word

-Jag gillar Stefan Sundström åxå...och det beror inte heller på att han sjunger renast i Sverige...utan på attityden....

(Va`de nån som såg att han hade satt sin Rockbjörn bland hönsen!!)

gonatt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Håkan är väl ett bra bevis på att det inte bara handlar om sex och nakna brudar?

Håkan är knappast ett bevis på att det bara handlar om musik. Jag skulle aldrig kunna sätta in Håkans sång i kategorin "musik".

Sången alltså.

Men bandet som spelar är skitbra. Om dem skulle spela sin musik tillsammans med någon som kan sjunga, då hade det fan blivit en otrolig förbättring. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Håkan, Stefan och dom andra "falsksångarna" inger tröst och hopp hos en Melodyneberoende ljudmissbrukare som jag...

Var det nån som förresten såg reprisen av Schlageruttagningen 1974 som gick förra året på TV? ABBA sjöng Waterloo och det var ju inte helt rent överallt där heller...det gav mig tröst...jag vågar fortsätta sjunga...enbart för att det är så himla kul...jag njuter varje minut i min "studio"...även när jag spelar falskt på min stratakopia...

/Jan Olof

Link to comment
Dela på andra sajter

... Mest halvnakna brudar och kriminalitet/droger, iaf vad jag har sett på några musikvideos på ZTV. Kan man inte skilja på musik och nakenhet? Visst image är en stor del av kändisliv och framförande men har det inte gått för långt när porren näst intill tar över musiken till viss del? Oj nu spårade jag ur lite men någon som håller med mig?

Word mannen.

Jag har en dotter på 5 år, och jag vill inte att hon ska se de här pekande pojkarna i tv. (de pekar ju för fan på nåt med två fingrar hela tiden)

Som liten (eller stor och osäker) tjej är det lätt att tro att ditt enda bidrag i musikvärlden, eller världen för övrigt är att ha stora tuttar och stringbikini, och trånande dansa runt pojkarna pek. (svar liknande: ...och?...... undanbedes vänligt men bestämt!)

Det finns vissa videos där man anar inslag av självdistans och lite ironi, men alldeles för många har gått vilse i bling-bling-djungeln.

®

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...