Jump to content
Annons

Håkan sjunger falskare än nånsin!


Tokas

Recommended Posts

Annons
  • Svar 69
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Teknisk perfektion är värdelöst att efterssträva eftersom tekniken utvecklas varje dag. Det vi idag tycker är en tekniskt fulländad produkt i ljudkvalité kommer folk att fnysa åt efter några år. Anledningen till att folk fortfarande lyssnar på gamla raspiga jazz-bootlegs är för att känslan finns där, om än dolt i brus och några felaktiga toner.

Jag tycker det är oerhört synd att så många inte kan se förbi lite sämre ljudkvalité eller en falsk ton och se själva känslan i en låt.

En bra låt är en bra låt. Om än i trasig förpackning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Teknisk perfektion är värdelöst att efterssträva eftersom tekniken utvecklas varje dag. Det vi idag tycker är en tekniskt fulländad produkt i ljudkvalité kommer folk att fnysa åt efter några år. Anledningen till att folk fortfarande lyssnar på gamla raspiga jazz-bootlegs är för att känslan finns där, om än dolt i brus och några felaktiga toner.

Jag tycker det är oerhört synd att så många inte kan se förbi lite sämre ljudkvalité eller en falsk ton och se själva känslan i en låt.

En bra låt är en bra låt. Om än i trasig förpackning.

Och hepp igen!

Många insiktsfulla människor här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Teknisk perfektion är värdelöst att efterssträva eftersom tekniken utvecklas varje dag. Det vi idag tycker är en tekniskt fulländad produkt i ljudkvalité kommer folk att fnysa åt efter några år. Anledningen till att folk fortfarande lyssnar på gamla raspiga jazz-bootlegs är för att känslan finns där, om än dolt i brus och några felaktiga toner.

Jag tycker det är oerhört synd att så många inte kan se förbi lite sämre ljudkvalité eller en falsk ton och se själva känslan i en låt.

En bra låt är en bra låt. Om än i trasig förpackning.

Inget fel på att sjunga ett par toner fel, men när det blir för mkt så försvinner själva njutningen av musiken. Det är som att äta godis samtidigt som tandläkaren borrar i mina tänder.

/Daniel

Edit: Bortfall vad bokstav.

Redigerat av D Vibe
Link to comment
Dela på andra sajter

& Per Nunstedt hyllade Håkans snygga småstölder i Expressen idag...

Sorry, men du måste hjälpa mig nu.

Har försökt tänka ut varför det skulle vara något bra att att Per Nunstedt hyllade Håkans stölder nu i typ en vecka.

Jag tar det mer som att att Pelle skämmer ut sig och inte fattar vad han snackar om.

Eller jag kanske missuppfattat det hela?

Jag måste citera ett bra citat hämtat HÄR:

man får ju skilja på att man med tillåtelse använder andras material till något "nytt", men rör det sig om "lån" utan tillåtelse så är det stöld, o inte fan är det förtjänt av någon respekt.
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...