Jump to content
Annons

Spånartråd Studiofestival numero 34


Bloeas

Recommended Posts

Annons

Kör med lite gamla förslag.

Gangster Jazz. 20-30 tal.

Över 10 min lång låt med vissa villkor (Dom kan vara vad som helst)

Göra en låt baserat på ett djur tex Varg och kanske associerar det med indianer, andar, flöjt. eller något annat kan vara vad som helst.

Ett till exempel: Hund man kanske tänker på Tyskland sen, korv öl, dragspel osv.

Koma tema Vad tänker på för musik när man nämner ordet KOMA?

Göra en låt influerad av ett land, man har ett visst antal länder sen lottar man ut olika länder till deltagarna sen får dom göra musik till just dom ländera dom har fått. Tex Korea, Spanien, USA, England osv får man göra musik som tänker när man hör just det landet.

Asiatisk influerad musik

Göra en låt på tyska Skriv texten på engelska sedan översätt den via Google translate kan bli roligt med massa olika fel

Black metal

Valfri musik med twist, måste dock innehålla jojk eller ett kinesiskt instrument.

Vattentema, låten måste innehålla vatten av något slag.

Finskt trolltema

Hissmusik.

Gör om musiken till en TV-serie.

Göra en Countrylåt.

Indisk sexlåt.

Göra en låt baserat endast på Fem ord, behöver dock inte innehålla sång kan vara instrumental låt, bli inspirerad av orden bara.

Eld, Luft och Vatten tema.

Mordtema.

Katolsk lagerstämma.

Tropisk Vaggvisa.

Göra en Mariachi låt.

Motorväg inspirerande musik.

Orkan och vindar Musik.

Samurai inspirerande musik.

Tivoli musik.

Fransk baguette musik

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Taktbytesfestival a.k.a. "min takt är inte lik din takt det är en glappkontakt"

Jag tänkte på google-translate-iden ovan, men att man fick sjunga på valfritt språk,

dock inget man behärskar.

Så takt+språksvårigheter med andra ord.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill bara säga att jag är emot alla genreteman, det exkluderar för många. Okej för att det kan vara kul att göra jazz fast man inte är jazzmusiker, men det är roligare om det är ett tema man kan variera på fler sätt och tolka olika.

Mitt förslag, som jag har sagt förut, är distorsion. Inte nödvändigtvis distade elgitarrer, utan dist utav helvete på så mycket som möjligt. Fuzzigt så det skriker om det! Sen kan det vara pop eller blues eller hiphop eller acid trance eller vad man vill.

Link to comment
Dela på andra sajter

SOrry, haft lite annat att göra!

Jag väljer ut några förslag och gör en omröstning om det, kommer upp senare idag.

En fråga. Efter att temat är bestämt, hur lång tid är lämpligt att ha på sig för att skicka in bidrag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Slå ett slag mot loudnesskriget....

Tema: Dynamik

Bara använda ETT synth och ETT ljud

Tema: Snålprogrammerat....

Bara använda rösten (din elle någon annanns)...

Tema: NO VSTi or instruments

Link to comment
Dela på andra sajter

En månad. Jag undrar hur många av de som lipade om att det behövdes mer tid i förra festivalen som verkligen fick tummarna loss...

😊 Hade ett bidrag på gång men det funkade inte med "sången".

Annars kan jag tycka att 4-6 veckor kan vara lämpligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

En månad. Jag undrar hur många av de som lipade om att det behövdes mer tid i förra festivalen som verkligen fick tummarna loss...

Ska d t vara på det viset, kan vi denna gång göra en raplåt utan rap. Då har jag en färdig. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...