Jump to content
Annons

Någon som skulle kunna mastra en låt åt mig?


JJMusik

Recommended Posts

Några pengar eller betalning finns inte inblandat. Utan det är mest en intressekoll om någon skulle tycka det var kul.

Det är en ganska slick rocklåt i stil med toto/europe - typ 90talsrock eller något.

Stereomix i 44100 24bit.

Man vet ju aldrig, kan ju finnas någon som precis har skaffat sig en ny fin masterings-eq och desperat behöver ett pilottest... eller något.

Till intresserad skickar jag isf över mixen via sendspace eller likn.

Gillar jag mastern kommer naturligtvis Full cred att ges där låten hamnar... var det nu kan bli. Jag och killen som skrivit den har lite satsningar på g.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Varför inte satsa på en ny multikanalsmix i stället? Det man kan göra på två spår kan man göra på en multikanalsmix men 'mastring' är förståss mer hype 😉

Min tanke är att när man mixar gör man det med målet att det ska resultera i något man tycker är perfekt. Jag är ödmjuk inför svårigheten att nå dit men lösningen är knappast att ta fram en roller när man har chans att fila på sitt konstverk med finaste penseln som går att uppbåda.

Är det något du inte gillar på mixen så varför inte fixa det i mixen? Hur stor risk är det att alla ljud behöver hissas eller sänkas exakt lika mycket vid vissa frekvenser till exempel?

Du kanske inte tycker att du skulle klara att mixa om till ett 'perfekt' resultat men mitt råd är att det är där du har kontroll och då är det där du behöver hjälp. Alltså oavsett hur många plattor som än har mastrats och oavsett hur hype:at det än må vara! Tänk igenom mitt råd så sakligt du kan och se vad du kommer fram till. Det är kontroversiellt kan man säga och argument som: varför gör de största bolagen, de mest säljande etcetera; ja de formligen haglar fram, men är de ljudtekniskt sakliga?

Redigerat av John Stalberg
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...