Jump to content
Annons

Dämpade lurar med mkt botten under 1000 kr


Martin

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Tackar! Ja just! Glömde att nämna att jag gärna vill ha ett par ganska sköna större kuddar, som kanske täcker hela öronen. Ska ha dom när jag övar trummor också.

Hittade att par Ultrasone Pro 650 nya för 1500 kr.

p41907.jpg

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ser ut lite som Sony MDR-V6... ska kolla in dom där tack 🙂

Hittade dom du tipsade om för strax över 1000 kr nya från USA.

Hittade Sony MDR-V6 för 400 kr från utlandet (400 kr under svenskt pris). Svårt att slå kanske, många som ska köra dessa till trummor och de har mycket bas också...

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Under 1000 säger jag bara Audio Technica ATH-M40fs detta är en billigare variant. Jag har även deras dyrare modell plus att jag har ett par gamla AKG K240. ATH-M40fs spöar skiten ur mina AKG plus att dom har bas och är så pass slutna att dom även fungerar vid inspelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg på Thomann nu att dom hade frekvensåtergivning 5Hz-28kHz. Det kanske man ska ta med en nypa salt men jag garanterar att basen finns där så mycket att jag är villig att köpa av dig dom om du skulle bli missnöjd. Jag behöver ett par lurar till för inspelning och även om det inte är brottom kommer det att bli ett par M40fs.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssna på dessa lurar Shure SRH 840

Låter ungefär som ATH men i jämförelse känns det som ATH har en puckel i 80 - 100hzregionen som gör den mer påtaglig, Shure är rakare i sin återgivning och förmodligen är det därför man upplever djupbasen bättre.. kostar som en fredag på krogen men har bättre eftersmak 🙂

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken ATH menar du? Känner inte till din Shure men om du menar att ATH M40fs har en puckel där så är det antagligen det som behövs för att tex. göra ett baspålägg. I verkligheten är allt vad bas heter förstärkt av rummet även i ett akustikbehandlat rum. Till skilnad från ett direktljud som i lurar, därför tror i alla fall jag om man vill likna ett par bra högtalare så behöver man kanske denna bost. Har inte kollat frekvenskurvan men om man är ute efter basdefinition i ett par hörlurar är M40fs svårslagna.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar! Ja just! Glömde att nämna att jag gärna vill ha ett par ganska sköna större kuddar, som kanske täcker hela öronen. Ska ha dom när jag övar trummor också.

Hittade att par Ultrasone Pro 650 nya för 1500 kr.

p41907.jpg

Till det priset är de ett riktigt superfynd! Svenskt listpris är 3295:-. Ingen tvekan, utan jag skulle välja dem direkt.

De har visserligen inte någon extra skjuts i botten, som exempelvis Pro 550, utan de är mer neutrala - men basen finns absolut där. 🙂

En annan variant skulle vara om du hittar ett par begagnade Pro 750 eller den äldre modellen, Proline 750, så får du ännu grymmare lurar som dessutom inte har "pleather"-kuddar, utan plyschkuddar, som är mycket behagligare om man har dem på sig längre stunder. 😎

Audio-Technica ATH-M50 låter också kanonbra, men de klämmer lite mer och har pleather-kuddar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Audio-Technica ATH-M50 låter också kanonbra, men de klämmer lite mer och har pleather-kuddar.

Håller med om att M50 låter bra och det finns säkert många bättre lurar men nu pratar vi lurar en bra bit under 1000 spänn och gärna med bas och då är det M40fs som gäller.

För egen del har jag tjatat nog men eftersom jag köpte mina på vinst och förlust tillsammans med en Oktavamick i tyskland (Nej inte Thomann) och upptäckte att detta var ett fantastiskt fynd så ville jag i alla fall delge er detta.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...