Jump to content
Annons

PDP 805


Maximiliam

Recommended Posts

Hallå där.

Har kollat runt lite, och föll nu för ett trumset mest på grund av dess utséende (den vita versionen av kitet). Tänkte kika om någon av er har erfarenhet av setet, eller märket överhuvudtaget.

PDP 805 är det som det handlar om. Lite info om det finns här : http://www.trumbutiken.se/product_details....products_id=441

Sen blir ju frågan om man isåfall ska köra på storlekarna:

18x24 bastrumma, 7x14 virvel, 9x13 hängpuka, 14x16&16x18 golvpuka

ELLER

18x20 bastrumma, 7x13 virvel, 8x12 hängpuka, 12x14&14x16 golvpuka.

Någon som vet något om dessa trummor osv?

Musiken som huvudsakligen kommer att spelas på trummorna är rock; går att lyssna på här.

Tacksam för samtliga svar!

Redigerat av Maximiliam
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Måste lägga in ngn form av veto här:

PDP:s billigare serier är inte bra. Hållbarhet, hardware etc. Inte bra grejer.

Lägg pengarna på ett bra begagnat kit istället. Tama Starclassic dyker upp då och då till löjligt bra priser och jag har även sett riktigt fina Pearl och Yamaha-serier till riktigt låga priser. Kort sagt: För pengarna (7-8 k) kan du få ett begagnat kit som kostade 18-20 i nypris.

Fint va?☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Nej, nu har jag nog NÄSTAN bestämt mig för att det blir ett vitt PDP 805. Det som får mig att tveka är tankarna kring ett vitt Tama Superstar Hyperdrive. Hört att rocktrummisar föredrar det senare före PDP't.

Någon som har några åsikter?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag köpte ett vitt pdp 805 och köpte till en 10" puka. jag e nöjd men mycket vill ha mer så jag funderar nu på ett yamaha rock tour eller ett starclassic.

om du nu inte har köpt det än så köp med 13x7 virvel. de e bra botten och kul att ha som sido virvel om man nu vill ha en annan.

Pdp 805 kan jag rekommendera. riktigt snygga och låter bra med coated skinn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...