Jump to content
Annons

Kan man spela elbas genom ett vanligt PA-system?


Badertheinvader

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om det man kan spela bas (i replokal) genom ett vanligt PA-system okej att det kommer låta skit men min sk basförstärkare låter ännu värre och knappt alls (Behringer skit!). Kan man göra detta utan att paja något?

Ett annat alternativ kanske kan vara att jag tar med min dator och mitt ljudkort så kopplar jag in ljudkortets output in i? en vanlig input? Sen kör jag med t.ex. Guitar Rigs basförstärkare via datorn.

Stor fråga nu: Är detta möjligt?

//Marcus Bader

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag undrar om det man kan spela bas (i replokal) genom ett vanligt PA-system okej att det kommer låta skit men min sk basförstärkare låter ännu värre och knappt alls (Behringer skit!). Kan man göra detta utan att paja något?

Ett annat alternativ kanske kan vara att jag tar med min dator och mitt ljudkort så kopplar jag in ljudkortets output in i? en vanlig input? Sen kör jag med t.ex. Guitar Rigs basförstärkare via datorn.

Stor fråga nu: Är detta möjligt?

//Marcus Bader

Japp! Har ni tillräckligt med kräm i PA´t så. Det låter ännu bättre om du spelar genom en linebox tex:

http://en.wikipedia.org/wiki/DI_unit

OBS! Ljudet från basen kan ta över tex sångljudet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...