Jump to content
Annons

Superior drum midi bilblotek hur får jag in dem i programmet?


Hellecaster

Recommended Posts

Jag har köpt Superior drums trots att jag redan har EZ Drums men jag kan inte hitta midiflerna som hör till Superior drums, min handlare trodde att jag var som han sa tvungen att dra dessa från skivan till programmet. Jag fattar ingenting kan nån vänlig själv förklara?

Borde inte programmet hitta sina egna bibliotek?

/Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Helt ootroligt!!! Nu har varit på Toontracks forum och plötsligt fattar jag att det var INTE nåt problem att få in midifilerna men DET VAR SAMMA midifiler om i EZdrummer Nashville editiion som jag redan hade.

Jag letade efter en massa nya filer men det visade sig att att jag har betalat en massa pengar för samma midifiler med möjlighet att adda nya sound med högre upplösning, bara. 😉

Så blev man blåst igen då.

/Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ootroligt!!! Nu har varit på Toontracks forum och plötsligt fattar jag att det var INTE nåt problem att få in midifilerna men DET VAR SAMMA midifiler om i EZdrummer Nashville editiion som jag redan hade.

Jag letade efter en massa nya filer men det visade sig att att jag har betalat en massa pengar för samma midifiler med möjlighet att adda nya sound med högre upplösning, bara. 😉

Så blev man blåst igen då.

/Magnus

Hej! Du har en midi katalog på DVD1 öppna den ,så står det midi library öppna den.

Så har du Superior libraries och NY-avatar .

Copiera dom till Toontrack mappen på din HD (C:\Program\Toontrack\Superior drummer\midi typ)eller Ez drummer\ Midi

over and out

Mvh \Hemmpe

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ootroligt!!! Nu har varit på Toontracks forum och plötsligt fattar jag att det var INTE nåt problem att få in midifilerna men DET VAR SAMMA midifiler om i EZdrummer Nashville editiion som jag redan hade.

Jag letade efter en massa nya filer men det visade sig att att jag har betalat en massa pengar för samma midifiler med möjlighet att adda nya sound med högre upplösning, bara. 😉

Så blev man blåst igen då.

/Magnus

Om du är ute efter midifiler bara förstår jag inte varför du köper en sådär 25 Gb med 24-bits samplingar för 1500 kr i onödan??? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej "demonproducenten" av min musikhandlare. Det är han som installerat mina program i min dator och så även EZ Drums. Ändå ringde han mig och undrade om jag ville ha den nya Nashville varianten av Superior drums visade det sig medans jag trodde att det var en uppdatering till EZ drums som var det enda trumprogram jag hade.

Jag förmodade att han visste vad jag hade för program så jag litade på att det var ett EZ Drums program och köpte det då jag ville ha mer midifiler i countrystil.

Så när jag kånkat in min dator från ladan där jag har min studio men inte internet så installerade jag midibiblioteket förvissad om att det hörde till EZ drums.

Dock upptäckte jag mitt misstad halvvägs in i installationen. Jag kontaktade min handlare som då berättade att Toontrack hade en kampanj just nu på Superior (800kr) och samtidigt övertygade han mig om det programmets kvaliteter över EZ drums varianten så jag bestlutade mig för att slå till.

Sen upptäcker jag att jag redan har all midifiler som medföljde. Är det då konstigt om man känner sig blåst?

Så blev en kort historia lång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej "demonproducenten" av min musikhandlare. Det är han som installerat mina program i min dator och så även EZ Drums. Ändå ringde han mig och undrade om jag ville ha den nya Nashville varianten av Superior drums visade det sig medans jag trodde att det var en uppdatering till EZ drums som var det enda trumprogram jag hade.

Jag förmodade att han visste vad jag hade för program så jag litade på att det var ett EZ Drums program och köpte det då jag ville ha mer midifiler i countrystil.

Så när jag kånkat in min dator från ladan där jag har min studio men inte internet så installerade jag midibiblioteket förvissad om att det hörde till EZ drums.

Dock upptäckte jag mitt misstad halvvägs in i installationen. Jag kontaktade min handlare som då berättade att Toontrack hade en kampanj just nu på Superior (800kr) och samtidigt övertygade han mig om det programmets kvaliteter över EZ drums varianten så jag bestlutade mig för att slå till.

Sen upptäcker jag att jag redan har all midifiler som medföljde. Är det då konstigt om man känner sig blåst?

Så blev en kort historia lång.

Nashville-varianten av Superior...det skulle vara nya Music City USA alltså?

Kolla på Toontracks hemsida under Downloads så tror jag det finns midifiler till den...jag fick in nya när jag installerade Music City USA iallafall från början...

Men jag förstår fortfarande inte varför du är så irriterad att du inte fått några nya midifiler när det är ett ton nya samplingar som är det stora inköpet?????

Köper du alltid samplingsbibliotek för att bara få nya midifiler eller missförstår jag dig...? 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är korrekt "Music City" programmet. Jag köpte för att jag trodde att det innehåll midifiler ja och kanske ett nytt trumset typ det som finn i EZD Nashville edition. Men jag var ganska nöjd med EZD och hade inga funderingar på att uppdatera detta program när detta skedde.

Men visst nu när jag har Superior drummer så får jag väl erkänna att det är ett helt ok program 😄

/Magnus

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej "demonproducenten" av min musikhandlare.

Sen upptäcker jag att jag redan har all midifiler som medföljde. Är det då konstigt om man känner sig blåst?

talade du om för din musikhandlare att det var nya midifiler du var ute efter å inte samplingarna?

Link to comment
Dela på andra sajter

talade du om för din musikhandlare att det var nya midifiler du var ute efter å inte samplingarna?

Det var ju han som kontaktade mig och sa att han hade nåt som han trodde jag ville ha utan att precisera sig mera. Eftersom han vet vad jag hade i datorn och var jag håller på med så litade jag på hans omdöme.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju han som kontaktade mig och sa att han hade nåt som han trodde jag ville ha utan att precisera sig mera.
Ändå ringde han mig och undrade om jag ville ha den nya Nashville varianten av Superior drums

har han större ansvar än du att veta vad du behöver och vill ha?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

jag får ta tillfället i akt och klargöra ett par saker. Det är inte samma MIDI-filer i Superior Drummer 2.0 som i EZdrummer. Inte heller i Music City USA SDX. Allt MIDI i alla Toontrackprodukter är exklusiva för just den produkten, det finns inga "dubletter". Nashville-MIDI:t är ca två år gammalt, medan Music City MIDI:t spelades in i februari/mars.

Jag blir lite osäker på vilka produkter du har och inte har, men så här ser det ut i stora drag; MIDI:t för EZdrummer & EZX:ar (t ex Nashville) installeras automatiskt. MIDI:t för Superior Drummer och SDX:ar (t ex Music City) finns att ladda ner från ditt Toontrackkonto.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Martin för den infon. Då måste jag kolla över igen vad som hänt. För jag får upp samma filer som jag redan hade från EZD med det annorlunda att jag har ett extra trumval ytterst.

Jag var inne på ett forum för Toontrack och där påstod de att filerna var inspelade vid samma tillfälle men inte har används till fullo förrän nu.

Det vore ju toppen om det vore fel och det finns nya filer, jag ska genast kolla. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...