Jump to content
Annons

Datorn stänger av sig


base10

Recommended Posts

Har problem med min dator, den stänger av sig hela tiden.

Har bytt följade delar.

  • Moderkort
  • Grafikkort
  • Processor
  • Ramminne
  • nätaggregat

Men problemet kvarstår. Det enda som är original är chassit och cd spelaren...

Vad kan jag göra?

Kan väl knappast vara något hårdvarufel. Kan ha datorn igång i 15 minuter högst men inte mer. Den blir inte varm.

...

Kan operativsystemet vara en orsak till detta?

Har uppdaterat Bios osv. Korrekt gjort.

Datorn har även varit hos ett företag för reparation, därav all bytt hårdvara.

Med uteslutningsmetoden finns bara operativsystemet kvar att klaga på.... Har ni haft samma problem med operativsystemet?

Kör windows XP 32 bit.

Hjälp skulle verkligen uppskattas!

Garantin har gått ut på datorn också, och jag är student därav en fattiglapp som bara får 1000:- i månaden så jag kan inte lämna in den på lagning igen 🙂

Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har ett liknande problem på min W7 dator. Kan starta datorn, men efter 5 min startar den om efter en kort blue screen.

jag tror det kan bero på mitt firewirekort som jag satt i datorn, det är nog lite för gammalt.

Eller at jag har så mkt usb grejor kopplade till datorn att det blir nått lustigt med strömförsörjningen.

Hursomhelst så funkar datorn alltid felfritt efter den startat om sig själv en gång. Detta händer inte alltid, men ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hägglund (oregistrerad)
Jag har ett liknande problem på min W7 dator. Kan starta datorn, men efter 5 min startar den om efter en kort blue screen.

jag tror det kan bero på mitt firewirekort som jag satt i datorn, det är nog lite för gammalt.

Eller at jag har så mkt usb grejor kopplade till datorn att det blir nått lustigt med strömförsörjningen.

Hursomhelst så funkar datorn alltid felfritt efter den startat om sig själv en gång. Detta händer inte alltid, men ibland.