Jump to content
Annons

Musik till studentskiva?


KaptenKresh

Recommended Posts

Tjena!

Ska spela på en studentskiva om några dagar och skulle behöva tips om musik som kommer funka!

Vet inte vilken skola det är, men jag vet att de är födda 1991.

Spelar vanligtvis house/tech och det kommer antagligen inte gå hem alls!

Kom gärna med förslag!

.kresh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
UnequalEquation (oregistrerad)

Om det är något alla kan lyssna på är det väl House à la Guetta/liknande.. Blanda med Kesha, gaga etc så borde det funka 🙂.. Går själv sista året nu och det är något nästan alla kan lyssna på..

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte i den åldern själv men jag känner en aspirerande DJ i din ålder som är frälst på Tiesto och COD men glöm inte att många i den åldern inte är inne på House typ Guetta. Lady Gaga funkar antagligen alltid men det finns antagligen också vissa cola alternativa grupper som lyssnar på indie så väl klassisk och som det låter i dag. Musik från dataspelsvärlden kan vara en annan grupp. Ett annat stort forum kan vara nostalgia och då menar jag verkligen allt från Renne och Renato till Rick astley över Eclips of the heart med Bonny Tyler till Don't stop Believing med Journey. Folk som lyssnar på saker som är populärt bland unga på youtube helt enkelt. Folk som lyssnar på MGMT och Familjen etc. etc.

Sen finns det antagligen mycket mainstream men som sagt Lady Gaga är förmodligen aldrig fel.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med föregående talare med lady gaga.

hade michel jackson varit vid liv hade jag nog sagt nån av hans låtar, men nu är det ju studentskiva, och det kan få fel vibbar kanske. Men kan ha fel, vad vet jag...

det är kanske ett lite för aktuellt ämne, och väcker för mkt tankar kring det... (hypotes)

Spela nån gammal scooter låt 🙂 Alla gillar scooter 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...