Jump to content
Annons

Alla dessa IRL träffar


hackeman

Recommended Posts

Nu har vi parallellt tre aktiva trådar om att träffas IRL:

IRL Malmö/Lund

IRL Stockholm

IRL Växjö

(borde ni inte kunna få till en i Göteborg oxå?)

Jag föreslår att vi NÄSTA gång försöker arrangera ett gemensamt datum (framåt vårkanten) med nån enkel videokonferensutrustning på respektive plats (kan vara så enkelt som en en laptop med webcam och projektor). Så att vi alla träffas, virtuellt. 😏

Det kommer såklart inte bli 100% interaktivt mellan parterna, men en förbannat kul grej ändå! 😆

Helt i innovativa nördars anda, visst? 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Japp!

Men ser helst att man kan köra en samträff så många som möjligt på ett och samma ställe. Ett härke att samordna iofs...

Joo.. vi kan ju inte brygga ihop femtioelva olika punkter, men upp till 4-parts konferens kan man få till ganska skapligt med ganska enkla medel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kunde tänka sig en Sverigeträff, på samma sätt som vi har haft i VST-Forum - kanske en storträff med både VST-Forum och Studio-Forum-medlemmarna.

VST-Forum har invaderat ett trevligt hotell i Jönköping (som ju ligger i Sveriges mitt, befolkningsmässigt sätt) en gång om året - och det har varit mycket trevligt, med diverse föredrag, jamsessions, lite mer seriösa försök till inspelningar - och så öl... - eller outspädd Coca-Cola för sådana hårdingar som undertecknad. 😛

En gång hade vi en j-a massa olika monitorer från flera olika tillverkare. De lånades ut från distributörerna - och det blev riktigt kul. Att jag hade hela bilen fylld med ADAM-monitorer och diverse micar kunde väl vem som helst räkna ut... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

..o jag skulle fortfarande kunna tänka mig en finlandskryssning :rolleyes:

men en stortäff skulle ju inte vara så svårt att rodda ihop...eller?.. t.e.x ha någon från varje stad som samordnar, kollar boende o.s.v

en sådan happening skulle väl t.o.m kunna intressera Olsberg o redax att vara med på

Link to comment
Dela på andra sajter

Det borde ju gå att fixa. Hur var uppslutningen till dessa träffar? Hur många kom och så?

Jag har för mig att det var kanske 30 eller något ditåt som kom. Eftersom hotellet där har en större konferenslokal och 2 eller 3 mindre rum, så har det varit plats att hitta på olika saker samtidigt.

...vid närmare eftertanke så var det nog närmare 40 på senaste Sverigeträffen...

En klar fördel är att ha det över en helg när man åtminstone kan hoppas på att det är fint väder. Det är ju kanske lite trist att sitta inomhus hela tiden... Senast hann vi med att köra Gocart på en utebana också, innan kvällens fortsatta övningar... :rolleyes:

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

..o jag skulle fortfarande kunna tänka mig en finlandskryssning 🙂

men en stortäff skulle ju inte vara så svårt att rodda ihop...eller?.. t.e.x ha någon från varje stad som samordnar, kollar boende o.s.v

en sådan happening skulle väl t.o.m kunna intressera Olsberg o redax att vara med på

till Helsingfors !!!!!!!!!!!!

så kan jag jamma live med min sologitarist Sulkman 🙂😄😄

Link to comment
Dela på andra sajter

..o jag skulle fortfarande kunna tänka mig en finlandskryssning  🙂

men en stortäff skulle ju inte vara så svårt att rodda ihop...eller?.. t.e.x ha någon från varje stad som samordnar, kollar boende o.s.v

en sådan happening skulle väl t.o.m kunna intressera Olsberg o redax att vara med på

till Helsingfors !!!!!!!!!!!!

så kan jag jamma live med min sologitarist Sulkman 🙂😄😄

Helsinki e ju aldrig fel, och vi kan ju få grupprabatt.

Dessutom så hyr vi ett konferensrum första dagen/kvällen, och bjuder in några programtillverkare, hårdvarutillverkare och en och annan grossist. (har konfererat flera gånger på båt och de har faktiskt jäkligt fina faciliteter) Självklart går en och annan inbjudning till musikförlag och slika sammanslutningar som kan ha ett intresse att berätta om sin verksamhet.

Claes, Olsberg samt ytterligare några representanter avslutar med en kort spaning, hur kommer branchen att förändras av alla dessa ministudios som växer upp som svampar ur jorden, av Internet som distributionsform, av fildelningsprogram, etc. Vilka nya trender ser vi inom musikskrivande/försäljning/produktion/artister etc

Vi kan också spåna på vilka morgondagens producenter/artister/musik-köpare är.

Biljetten för de som presenterar sig och sina produkter består i att de delar på konferenslokalkostnaden, bistår med en öl (Cola till Claes) samt tilltugg när konferensen är avslutad! Snacka om målgruppsanpassad reklam, och guldläge att göra reklam för sig och knyta kontakter. För alla! (oss också)

Efter middagen blir konferenslokalen scen. Då blir det uppträdande i alla färger former och schangers. Gratis med toppartister ur Forumet. Vi har sett vilka enorma talanger som finns. Vi har också sett prov på hur internet plötsligt tillåter en grupp människor i olika delar av landet göra musik tillsammans, detta utnyttjas nu till sin fulla potential inför resan. Fina priser? You bet ! !

Allt detta renderar längre fram i ett otroligt intressant reportage i STUDIO. Som tack för allas medverkan bjuder Olsberg på en bira med tilltugg. (C till C) Han har fått artiklar till tre nummer framåt efter resan och uppslag till ytterligare nio! !

För att de forummedlemmar med begränsade ekonomiska resurser inte ska utestängas från resan så sponsrar annonsörerna resan för de som uppbär studiemedel eller ålderspension. (Sory Rockis, du räknas inte till de som har begränsade ekonomiska resurser 🙁 )

Märkvärdigare än så behöver det inte vara, nu handlar det bara om att hitta ett datum samt göra en preliminär marknadsundersökning bland medlemmarna för att få ett förhandlingsunderlag!

/®ock on !

Link to comment
Dela på andra sajter

Att åka till Helsingfors är väl mest intressant för Stockholmare...?

De som inte bor där måste ju ta sig upp dit först (60 mil i bilen för min del = helt ointressant). Dessutom är det nog knepigt att släpa med sig prylar på båten, ha jamsessions (som garanterat stör öviga passagerare desto mer ju senare det blir), föredrag etc på båten.

Jönköping är den optimala medelvägen, så har Malmöbor och Stockholmare ungefär lika långt att köra. Göteborgarna får lite kortare, men det kan ju gå bra ändå... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

...Efter middagen blir konferenslokalen scen. Då blir det uppträdande i alla färger former och schangers. Gratis med toppartister ur Forumet. Vi har sett vilka enorma talanger som finns. Vi har också sett prov på hur internet plötsligt tillåter en grupp människor i olika delar av landet göra musik tillsammans, detta utnyttjas nu till sin fulla potential inför resan. Fina priser? You bet ! !

Allt detta renderar längre fram i ett otroligt intressant reportage i STUDIO. Som tack för allas medverkan bjuder Olsberg på en bira med tilltugg. (C till C) Han har fått artiklar till tre nummer framåt efter resan och uppslag till ytterligare nio! !

För att de forummedlemmar med begränsade ekonomiska resurser inte ska utestängas från resan så sponsrar annonsörerna resan för de som uppbär studiemedel eller ålderspension. (Sory Rockis, du räknas inte till de som har begränsade ekonomiska resurser 🙂 )

Märkvärdigare än så behöver det inte vara, nu handlar det bara om att hitta ett datum samt göra en preliminär marknadsundersökning bland medlemmarna för att få ett förhandlingsunderlag!

/®ock on !

Jättebra idé Roffe!, men jag håller med andra om att kanske lägga det i Jönköping eller Örebro kanske?

Hur mycket realitet finns det i den här diskussionen? Jag kan inget om sånt här, men det vore för jäkla roligt och intressant.

Link to comment
Dela på andra sajter

...Efter middagen blir konferenslokalen scen. Då blir det uppträdande i alla färger former och schangers. Gratis med toppartister ur Forumet. Vi har sett vilka enorma talanger som finns. Vi har också sett prov på hur internet plötsligt tillåter en grupp människor i olika delar av landet göra musik tillsammans, detta utnyttjas nu till sin fulla potential inför resan. Fina priser? You bet ! !

Allt detta renderar längre fram i ett otroligt intressant reportage i STUDIO. Som tack för allas medverkan bjuder Olsberg på en bira med tilltugg. (C till C) Han har fått artiklar till tre nummer framåt efter resan och uppslag till ytterligare nio! !

För att de forummedlemmar med begränsade ekonomiska resurser inte ska utestängas från resan så sponsrar annonsörerna resan för de som uppbär studiemedel eller ålderspension. (Sory Rockis, du räknas inte till de som har begränsade ekonomiska resurser 🙂 )

Märkvärdigare än så behöver det inte vara, nu handlar det bara om att hitta ett datum samt göra en preliminär marknadsundersökning bland medlemmarna för att få ett förhandlingsunderlag!

/®ock on !

Jättebra idé Roffe!, men jag håller med andra om att kanske lägga det i Jönköping eller Örebro kanske?

Hur mycket realitet finns det i den här diskussionen? Jag kan inget om sånt här, men det vore för jäkla roligt och intressant.

Har vi lyckats dra ihop till Sverigeträffar i VST-Forum, så ska vi väl inte misslyckas här...? 🙂

Örebro är nog inte mycket till alternativ för de som bor i södra delen av landet. Det är omkring 50 mil dit...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jönköping låter mycket fint, och ekonomiskt lösbart. Även transportmässigt lösbart. Kan man få in roffes marknadsjeppar här så är ju lösningen klockren. Och jag tror definitivt detta kan ros i land om någon med erfarenhet (Claes) håller i det lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...