Ken Kängström Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 Hohoj! Jag är helgjuten gitarrist i grunden, men lägger lite piano ibland, och på senare har det blivit en hel del. Så nu söker jag efter en pianoplugg eller bank som är väldigt realistiskt/autentisk. Jag har tittat lite på Art Vista Grand Piano, men den är väldigt på gränsen. VSTi är att föredra. Så, någon som kan rekommendera något riktigt välljudande? Ken
Linus Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 Native Instruments, Alicia Keys och Scarbee har precis släppt en piano-ROMpler som, fyndigt nog, heter Alicias Keys. Det är hennes Yamaha C3 Neo som har samplats. Jag har inte använt men demos låter riktigt vackert. Kolla artikeln i Studio eller surfa in hos Native Instruments. ☺️ Studio.se: Alicias piano i din dator Native Instruments: Alicia's Keys
Ken Kängström Postat 18 mars 2010 Trådstartare Postat 18 mars 2010 Native Instruments, Alicia Keys och Scarbee har precis släppt en piano-ROMpler som, fyndigt nog, heter Alicias Keys. Det är hennes Yamaha C3 Neo som har samplats. Jag har inte använt men demos låter riktigt vackert. Kolla artikeln i Studio eller surfa in hos Native Instruments. 🙂 Studio.se: Alicias piano i din dator Native Instruments: Alicia's Keys Mycket trevliga ljudexempel! Det står att riktpriset ligger på 99 Euro. Stämmer detta? ☺️ Om så, så är det ju verkligen ett klipp.
nilsemil Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 reason pianos är enkelt (och dyrt om man saknar reason) men låter riktigt bra till vissa saker
Ken Kängström Postat 18 mars 2010 Trådstartare Postat 18 mars 2010 reason pianos är enkelt (och dyrt om man saknar reason) men låter riktigt bra till vissa saker Det jag använder just nu, och jag gillar det inte. ☺️
axeman Postat 18 mars 2010 Postat 18 mars 2010 Art vista låter riktigt, riktigt bra när det ska vara äkta, träigt, naturtroget, avskalat. Att försöka få in ljuden i en packad produktion är desto bökigare, då finns det andra pianoljud jag hellre sträcker mig efter. I mitt fall så använder jag faktiskt oftast Logics medföljande Steinway. Det funkar förvånansvärt bra till den musik jag gör just nu... Men tillbaka till ämnet: Som singer/songwriterpiano är Art vista kalas. Här kommer också ett förslag på vad du kan hålla dig borta ifrån: Native Instruments har gjort ett pianobibliotek som heter Akoustik piano. Det låter faktiskt rätt bra till en början. Jag föll för det. Problemet är att jag insåg ganska snart att det är helt livlöst och är helt omöjligt att skapa nån sorts "pianomagi" med ljuden.
DanceMannen Postat 19 mars 2010 Postat 19 mars 2010 Native Instruments, Alicia Keys och Scarbee har precis släppt en piano-ROMpler som, fyndigt nog, heter Alicias Keys. Det är hennes Yamaha C3 Neo som har samplats. Jag har inte använt men demos låter riktigt vackert. Kolla artikeln i Studio eller surfa in hos Native Instruments. 😛 Studio.se: Alicias piano i din dator Native Instruments: Alicia's Keys Jag håller med Linus. Låter kanonbra:)
CHAE Postat 19 mars 2010 Postat 19 mars 2010 (redigerat) Art Vista Grand Piano kanske? I all min egenskap av ödmjuk amatör så tycker jag att den är kalas. Grand Piano Har inte provat v 2 men den är säkert ett par strån vassare. Anyways, hoppas att du hittar något som passar dig. Ha en bra helg! /CHAE EDIT: Oj, såg nu att axeman redan hade rekommenderat Art Vista... My bad. Redigerat 21 mars 2010 av CHAE
sebsongs Postat 25 maj 2010 Postat 25 maj 2010 Jag säger bara www.imperfectsamples.com ! De bästa samplade pianona jag hört, någonsin!
KillwithSkill Postat 25 maj 2010 Postat 25 maj 2010 Ivory kommer snart i v2... Ah, trevliga nyheter! Kört med ivory sen det kom för ca 5 årsen Och det har inte kommit mycket som låter i klass med detta.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.