Jump to content
Annons

Vill belysa ett avtal för gransking av er alla


Recommended Posts

Osannolikt eller ej, visst händer sådant. Fråga Janne Sunni.

Tar man ditt resonemang ytterligare ett steg blir hela upphovsrätten värdelös eftersom så få låtar blir hits. Eller?

ja... "plötsligt händer det" som reklamen säger 😄

och känner man att man hellre chansar på miljonvinsten så låter man bli att sälja sitt verk för 606kr - man måste alltså göra ett moget övervägande vad man själv riskerar förlora eller kan vinna på resp valmöjlighet

det har inget som helst med värdet på upphovsrätten att göra (den ideella har du dessutom kvar å ska väl därmed stå som upphovsman även om du tjänar nada på nellys nästa hit)

det i sig kan ju ge intresse för ditt material

hade avtalet sagt att "allt du framställer kommande fem åren tillfaller rapedemic sound att fritt förfoga över" hade det funnits en viss poäng i gnället

som jag förstått väljer man själv ut vad man vill sälja för 606kr å vad man vill sälja dyrt till timbaland

det enda är väl att stimavtal inte tillåts

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 163
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

klart som fan det kan diskuteras innehåll 😄

men utgångspunkten i tråden är att detta måste "granskas och avslöjas"

vilket bara framstår som råtöntigt i mina ögon av det som framkommit hittills

det är därför jag frågar addic här vad problemet med avtalet egentligen är

var ligger den döda hunden begraven å vilken ras är det?

Jag återger än en gång att jag inte ser något oärligt eller olagligt med avtalet.

Men att belysa vilken effekt det ger för upphovsmannen som skriver under avtalet är det jag är ute efter, och därefter en debatt.

För den som vill skapa sin karriär och hoppas på en avlöning för sina verk trampar snett här, och DET vill jag föra fram i ljuset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till sign. Tilly respektive rankey; några frågor till er personligen:

1. Är du ansluten/medlem i STIM?

2. Vad är ditt tips till STIM-anslutna som vill testa samarbete med Epidemic Sound — säga upp avtalet med STIM och vänta uppsägningsperioden ut, eller gå på direkt oavsett?

3. Hur skulle du reagera om du en dag hörde ditt "totalt överlåtna" verk som en del i en riktig smash-hit som klistrat sig fast på top-listorna?

4. Hur ser du på att åtminstone två av Epidemic Sounds styrelsemedlemmar är STIM-anslutna (eventuellt medlemmar)?

Bara sådär i all hast. Tack på förhand!

1: Nej, jag är inte ansluten till STIM. Jag har aldrig varit ansluten till STIM heller.

Detta beror på att jag tidigare arbetat på detta sätt. Alltså sålt rättigheter till en låt.

Detta gjorde jag långt innan jag började arbeta med Epidemic Sound.

När jag skrivit musik till spel och reklam innan så har jag aldrig licenserat musiken. Jag har sålt rättigheterna också.

Självklart, för en högre summa.

2: Jag har inget tips om hur man ska gå tillväga.

Mitt råd är att kontakta STIM och Epidemic Sound för att rådfråga.

Men man kan ju alltid hoppa av STIM och börja arbeta med ES.

Märker man att det inte är något för en, då slutar man och hoppar på STIM igen.

Fast jag vet inte riktigt om det funkar?

3: Jag tror att man måste vara införstådd med att man säljer hela rättigherna till en låt.

Jag äger inte låtarna längre, dom är inte mina. Jag har valt att sälja dom för en viss summa.

Men OM jag nån dag skulle höra något av mina överlåtna verk så skulle jag självklart bli grymt glad!

Jag skulle även tro att jag inte skulle nå dit utan Epidemic Sound.

Och jag tror inte Epidemic Sound skulle "blocka" våran väg till framgång heller (producenterna alltså)

4: Att styrelse medlemmarna är med i STIM har jag ingenting med att göra.

Jag vet vilka människor det är och dom har haft STORA hits - så det skulle vara förvånande att dom inte var med.

Men vi producenter jobbar med produktionsmusik. Alltså inte musik som tex Britney Spears skulle kunna använda.

Jag tror inte mina låtar jag skriver åt ES kommer bli stora hits på radio.

Där emot passar dom perfekt till andra produktioner som tex tv 😄

PMM skrev:

"Skulle vara intressant om dom som jobbar åt E.S. berättade hur många låtar dom skickar till E.S. per månad?

Verkar som Tilly jobbar åt alla möjliga.. Och det kanske ger lite pengar.. Många bäckar små..

 

Men finns knappast nån här som jobbar "heltid" åt E.S och kan försörja sig på det.. tvivlar

 

Det är väl en sak att vid sidan om sitt riktiga jobb skicka in ett par låtar i veckan eller månaden som extraknäck och få

feedback.. Men låtsas inte som att man kan leva på det,,"

Jag jobbar just nu bara med ES.

Tidigare har jag arbetat mot spelutvecklare där jag sålt spelmusik samt en del reklam.

Men jag förstår inte hur du kan tvivla på att man kan försörja sig på det?

Jag jobbar med detta dagligen och försörjer mig mycket gott på det.

Jag jobbar med det jag älskar.

Jag kan om jag vill jobba när jag vill.

Dock har jag satt ett schema:

Måndag - Fredag

08:00 - 17:00

Jag försöker göra det som ett vanligt jobb.

Jag skriver min musiken under arbetsdagarna.

Ibland händer det att man får sitta längre, ibland mindre.

Men jag är grymt nöjd med att få jobba med ES!

Redigerat av Tilly
Link to comment
Dela på andra sajter

För den som vill skapa sin karriär och hoppas på en avlöning för sina verk trampar snett här, och DET vill jag föra fram i ljuset.

på vilket sätt då (förutom att du inte kan använda stim mest pga stims envisa behov av ensamrätt)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
på vilket sätt då (förutom att du inte kan använda stim mest pga stims envisa behov av ensamrätt)?

Det är väl ganska självklart.

Spelar du i ett band där du är delaktig upphovsman för verken, och spelar live, spelas på radio så får du inte ersättning från STIM. Du får heller ingen ersättning från SAMI.

Skulle jag förlora dessa intäkter (plus klappen på axeln för att ha kämpat hårt) så skulle jag hellre lägga min karriär åt sidan.

Det går också att distrubera sin musik utan att avtala bort den ekonomiska upphovsrätten.

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl ganska självklart.

Spelar du i ett band där du är delaktig upphovsman för verken, och spelar live, spelas på radio så får du inte ersättning från STIM. Du får heller ingen ersättning från SAMI.

Skulle jag förlora dessa intäkter (plus klappen på axeln för att ha kämpat hårt) så skulle jag hellre lägga min karriär åt sidan.

Det går också att distrubera sin musik utan att avtala bort den ekonomiska upphovsrätten.

men att du är delaktig upphovsman i nåt annat sammanhang visste du väl innan du satte dig ner å bestämde dig för att göra produktionsmusik åt ett företag som köper din musik?

ditt val - ditt kast

som anställd målare kan du gå miste om uppdraget du kunde fått om du var egen företagare

varför blandar du in "distribuera sin musik"? vad menar du med det?

menar du att avtalet på nåt sätt öht handlar om att du ska distribuera din rockenroll?

ett fullt möjligt scenario om du vill lösa biten med ditt band där du är med å gör låtarna är att dom andra är stimanslutna å ni internt löser ersättningsbiten

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag förstår inte hur du kan tvivla på att man kan försörja sig på det?

Jag jobbar med detta dagligen och försörjer mig mycket gott på det.

Jag jobbar med det jag älskar.

Jag kan om jag vill jobba när jag vill.

Dock har jag satt ett schema:

Måndag - Fredag

08:00 - 17:00

Jag försöker göra det som ett vanligt jobb.

Jag skriver min musiken under arbetsdagarna.

Ibland händer det att man får sitta längre, ibland mindre.

Men jag är grymt nöjd med att få jobba med ES!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag är glad för din skull. Att du jobbar med det du tycker om.

Har bara ingen klar bild av vad det handlar om.

Hur går det till?

Får du förslag från E.S. att dom vill ha 10 Hardcore Aciz jazz med lite bluegrassvibbar låtar denna vecka för en kund som gör jeansreklam ??? 🙂

Och sedan när du spyr på det... Så vill dom veckan efter ha 10 låtar med groovy beats med överkomprimeerade snare & hihats till en spökproducent som känner Timbaland? 😄

Ärligt....

Vad gör dom med allt material???

Hur många jobbar åt Företaget?

Får du nåt schema med projekt du ska hålla dig till??

Edit....

Känner att det är så mycket kvantitet framför kvalitet,,

Redigerat av Pmm
Link to comment
Dela på andra sajter

men att du är delaktig upphovsman i nåt annat sammanhang visste du väl innan du satte dig ner å bestämde dig för att göra produktionsmusik åt ett företag som köper din musik?

ditt val - ditt kast

som anställd målare kan du gå miste om uppdraget du kunde fått om du var egen företagare

varför blandar du in "distribuera sin musik"? vad menar du med det?

menar du att avtalet på nåt sätt öht handlar om att du ska distribuera din rockenroll?

ett fullt möjligt scenario om du vill lösa biten med ditt band där du är med å gör låtarna är att dom andra är stimanslutna å ni internt löser ersättningsbiten

Japp, mitt val.

Men många ger sig in i avtal utan att riktigt förstå konsekvenserna, och som du säger, det är upp till var och en att ta reda på sina villkor.

Men, jag tycker heller inte dom behöver skylla sig själva om jag nu kan förklara läget i en tråd på studio forum.

Förlagsavtal är ett sätta att pumpa ut sin musik, få den handlagd och fortfarande behålla de ekonomiska rättigheterna och sin anslutning till STIM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men, jag tycker heller inte dom behöver skylla sig själva om jag nu kan förklara läget i en tråd på studio forum.
vem ska dom skylla på då?
Förlagsavtal är ett sätta att pumpa ut sin musik, få den handlagd och fortfarande behålla de ekonomiska rättigheterna och sin anslutning till STIM.

och hur mycket per låt får du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du är ensam upphovsman och artist?

den frågan tycker jag du allvarligt talat ska ta upp med stim - som ju är dom som propsar på att dom har ensamrätten på allt du gör utan undantag

DET är ett omodernt snett avtal som borde ifrågsättas - inte att du får betalt för musiksnuttar du producerar för helt andra sammanhang än ditt eget personliga konstnärsskap

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag förstår inte hur du kan tvivla på att man kan försörja sig på det?

Jag jobbar med detta dagligen och försörjer mig mycket gott på det.

Jag jobbar med det jag älskar.

Jag kan om jag vill jobba när jag vill.

Dock har jag satt ett schema:

Måndag - Fredag

08:00 - 17:00

Jag försöker göra det som ett vanligt jobb.

Jag skriver min musiken under arbetsdagarna.

Ibland händer det att man får sitta längre, ibland mindre.

Men jag är grymt nöjd med att få jobba med ES!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag är glad för din skull. Att du jobbar med det du tycker om.

Har bara ingen klar bild av vad det handlar om.

Hur går det till?

Får du förslag från E.S. att dom vill ha 10 Hardcore Aciz jazz med lite bluegrassvibbar låtar denna vecka för en kund som gör jeansreklam ??? 😑

Och sedan när du spyr på det... Så vill dom veckan efter ha 10 låtar med groovy beats med överkomprimeerade snare & hihats till en spökproducent som känner Timbaland? 😑

Ärligt....

Vad gör dom med allt material???

Hur många jobbar åt Företaget?

Får du nåt schema med projekt du ska hålla dig till??

Edit....

Känner att det är så mycket kvantitet framför kvalitet,,

Ibland får man förslag om vad för typ av musik det behövs.

Men oftast så har man fria händer.

Man producerar sådan musik man tror passar som produktionsmusik.

Man producerar alltså inte en vanlig 3.30 min låt som kan bli en hit på radion.

Utan sådan musik som passar till tv, reklam, jinglar, osv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
vem ska dom skylla på då?

och hur mycket per låt får du?

Ingen behövs skyllas på, men en ordentlig klargörelse vilka konsekvenser avtalet gör kan tyckas hyggligt av EP.

66% av STIM-intäkterna är väl inte fy skam om en lead går hem?

NCB och i vissa fall SAMI är inte heller dumt.

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen behövs skyllas på, men en ordentlig klargörelse vilka konsekvenser avtalet gör kan tyckas hyggligt av EP.
tycker du inte avtalet i sig är tydligt?
66% av STIM-intäkterna är väl inte fy skam om en lead går hem?

NCB och i vissa fall SAMI är inte heller dumt.

och om en lead inte går hem?

man skulle kunna se det som att du förlorar 33% av en potentiell dunderhit å inte har nån som helst garanti till en enda krona om timbaland nobbar

66% av 0 kr är 0 kr

66% av 10 milj är 3 miljoner mindre än utan det avtalet

om man vill se det så

bara för att klargöra vad man riskerar 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Ibland får man förslag om vad för typ av musik det behövs.

Men oftast så har man fria händer.

Man producerar sådan musik man tror passar som produktionsmusik.

Man producerar alltså inte en vanlig 3.30 min låt som kan bli en hit på radion.

Utan sådan musik som passar till tv, reklam, jinglar, osv.

Okej!

Då fattar jag.. lite mer..

Skulle var kul att höra lite exempel..

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jag skulle även tro att jag inte skulle nå dit utan Epidemic Sound.

Ett ganska destruktivt tankesätt.... Det är ungefär som att man skulle betala för att få smaka ***** för att man gett upp hoppet om att träffa den rätta.

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

tycker du inte avtalet i sig är tydligt?

Mycket att läsa och förstå för en som har svårt för det. Varför kan man inte summera när man erbjuder avtalet?

och om en lead inte går hem?

Då kanske du borde se till att utvecklas som songwriter.

man skulle kunna se det som att du förlorar 33% av en potentiell dunderhit å inte har nån som helst garanti till en enda krona om timbaland nobbar

66% av 0 kr är 0 kr

66% av 10 milj är 3 miljoner mindre än utan det avtalet

om man vill se det så

bara för att klargöra vad man riskerar 😑

Det är en administrationsavgift, och utan den summan så har dem ingen budget att hjälpa dig helt enkelt. En fair deal.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket att läsa och förstå för en som har svårt för det. Varför kan man inte summera när man erbjuder avtalet?

Det är en administrationsavgift, och utan den summan så har dem ingen budget att hjälpa dig helt enkelt. En fair deal.

33% i adminstrationsavgift är ... gott för administratören :rolleyes:

nåväl, en fair deal - precis som denna 😳

vad skulle stå i summeringen av avtalet menar du?

alla potentiella å mindre potentiella möjligheter man kan råka ut för om timnbaland råkar kika förbi å gillar din senaste acid jazz jingel?

ett avtal är ett avtal i sin helhet å ska läsas i sin helhet eftersom man skriver under på hela avtalet å inget annat

förstår man inte eller är tveksam så gör man bäst i att rådfråga

och då var vi väl tillbaka till post 3 eller nåt i den här tråden....

Link to comment
Dela på andra sajter

rankey (oregistrerad)

Förstår inte riktigt den här debatten längre.

Jag tycker att avtalet var väldigt tydligt om vad man gav sin in på.

Saker som att man inte är exklusivt bunden att bara sälja låtar till Epidemic framgick iaf för mig direkt.

Vad är annars poängen med att de ska godkänna låtar och skriva överlåtelseavtal om allt du gör ändå tillhör dem?

Man måste alltid resonera logiskt när man läser kontrakt och se det ur motpartens perspektiv.

Och på varje fråga man hade, kom de genast med ett tydligt svar.

Att man stannar upp i sin karriär när man jobbar åt Epidemic eller när man inte är i STIM osv låter inte logiskt för fem öre.

OK om man har ett band eller vill enabart producera kommersiella artister.

Men det är inte band eller kommersiell musik som Epidemic är intresserade av i första hand, utan saker som en ensam producent bör klara av att leverera.

Dessutom lira i band kan man göra samtidigt. Eller göra låtar till melodifestivalen. Som nämnt många gånger redan i tråden.

Börjar det hetta till och man ser att nåt bolag pumpar in pengar och allt tyder på att alla tror stenhårt på nån låt man gjort så är det väl bara hoppa av o signa STIM då om allt börjar tyda på royalties.

Link to comment
Dela på andra sajter

33% i adminstrationsavgift är ... gott för administratören :rolleyes:

nåväl, en fair deal - precis som denna 😳

vad skulle stå i summeringen av avtalet menar du?

alla potentiella å mindre potentiella möjligheter man kan råka ut för om timnbaland råkar kika förbi å gillar din senaste acid jazz jingel?

ett avtal är ett avtal i sin helhet å ska läsas i sin helhet eftersom man skriver under på hela avtalet å inget annat

förstår man inte eller är tveksam så gör man bäst i att rådfråga

och då var vi väl tillbaka till post 3 eller nåt i den här tråden....

Som vilket bolag som helst så måste dem gå i vinst, det är väl inte konstigt?

Men du tycker alltså att ett förlagsavtal är orätt medans ett avtal som ES mycket bättre, har jag förstått dig rätt?

En enkel upplysninga "-Haj, bara så du vet så kan du inte inkassera en krona extra än de 606:- överhuvudtaget efter vi godkänt ett verk".

Link to comment
Dela på andra sajter

rankey (oregistrerad)
En enkel upplysninga "-Haj, bara så du vet så kan du inte inkassera en krona extra än de 606:- överhuvudtaget efter vi godkänt ett verk".

Punkt 11: 'Ersättning' i avtalet.

Klart och tydligt enligt mig att det handlar om en fast ersättning och inget annat.

Notera dock i 11.2, deras målsättning att i framtiden utöver den fasta även kunna utbetala en viss rörlig ersättning till Musikern!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vilket bolag som helst så måste dem gå i vinst, det är väl inte konstigt?

Men du tycker alltså att ett förlagsavtal är orätt medans ett avtal som ES mycket bättre, har jag förstått dig rätt?

En enkel upplysninga "-Haj, bara så du vet så kan du inte inkassera en krona extra än de 606:- överhuvudtaget efter vi godkänt ett verk".

:rolleyes: du e ju fan rolig du

"haj, bara så du vet så kan du inte kassera in nånting öht för din lead gick inte hem hos nelly"

read my lips nu: förlagsavtalet är precis lika rättvist, orättvist, rätt eller orätt som ES avtal - dom syftar till två skilda saker bara

man får själv avgöra vilket avtal som passar en (och dom inte minst) bäst

hur kan du själv försvara ett avtal som tvingar dig att allt du producerar eller skriver har en enskild organsiation rätten att bestämma hur å var du använder eller tar betalt för detta - inte du själv?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaja, vi lägger detta åt sidan Demonen. Vi tycker olika, och det kommer vi nog göra efter denna diskussion.

😳

no hard feelings från min sida iaf 😳

din tanke var ju god iaf även om jag tycker du gav dig på att sparka in dörren som ersatts med ett öppet valv nån gång på åttiotalet :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Punkt 11: 'Ersättning' i avtalet.

Klart och tydligt enligt mig att det handlar om en fast ersättning och inget annat.

Notera dock i 11.2, deras målsättning att i framtiden utöver den fasta även kunna utbetala en viss rörlig ersättning till Musikern!

Har inte avtalet här just i denna stund, men visst du har rätt.

Min poäng var att om man lade de kritiska korten på bordet direkt så hade inga suttit med ett avtal i hand, som man sedan ångrar. Men det kanske var dum jämförelse här.

Link to comment
Dela på andra sajter

hade avtalet sagt att "allt du framställer kommande fem åren tillfaller rapedemic sound att fritt förfoga över" hade det funnits en viss poäng i gnället

Du tycker m a o att 606 kr är en rimlig peng för en buy-out i ett avtal som innebär att du inte kan få royalties för detta eller andra verk, nu eller i framtiden? För det finns ju ingen anledning till "gnäll"?

Jag måste säga att den inställningen förvånar mig lite, och jag tycker det är synd att vi upphovsmän säljer oss så billigt - även om det är svåra tider. Jag tror inte att många accepterat ett avtal som detta för tio år sedan och jag hoppas att trenden vänder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du tycker m a o att 606 kr är en rimlig peng för en buy-out i ett avtal som innebär att du inte kan få royalties för detta eller andra verk, nu eller i framtiden? För det finns ju ingen anledning till "gnäll"?

Jag måste säga att den inställningen förvånar mig lite, och jag tycker det är synd att vi upphovsmän säljer oss så billigt - även om det är svåra tider. Jag tror inte att många accepterat ett avtal som detta för tio år sedan och jag hoppas att trenden vänder.

huruvida 606 kr är rimligt för 30 sek bakgrundsmusik eller ej måste ju var å en själv ta ställning till

du å jag kan bara tala för oss själva - inte för Tilly eller rankey eller för nån annan öht

dom verkar tjäna bättre på sin musik än vad dom flesta kommer göra här med eller utan stim

"andra verk nu eller i framtiden" är ju inte korrekt

för det första är stim inte enda sättet att få betalt - bara det enklaste om du ska ha betalt från mediaspelningar

för det andra så hindras inga andra verk än dom du specifikt säljer - vad du gör i framtiden med andra verk är en helt annan saga

du borde istället isf skjuta in dina kanoner på stimavtalet som verkligen begränsar din frihet att själv avgöra vad och hur du tar betalt för din musik

den här frågan har inget med upphovsrätt att göra - stim är inte detsamma som upphovsrätt, och andras avtal är inte detsamma som icke-upphovsrätt

upphovsrätten är reglerad i lag

Link to comment
Dela på andra sajter

rankey (oregistrerad)
Du tycker m a o att 606 kr är en rimlig peng för en buy-out i ett avtal som innebär att du inte kan få royalties för detta eller andra verk, nu eller i framtiden? För det finns ju ingen anledning till "gnäll"?

Jag måste säga att den inställningen förvånar mig lite, och jag tycker det är synd att vi upphovsmän säljer oss så billigt - även om det är svåra tider. Jag tror inte att många accepterat ett avtal som detta för tio år sedan och jag hoppas att trenden vänder.

Vad ska vi istället göra då som hoppade på det här?

De som studerar t.ex.

Jobba på helgerna på ICA för att finansiera studierna och hyran för att det är för "ofint" att ta för lite betalt för det man annars gillar göra gratis?

Eller de som inte studerar eller har studerat och nu valt göra detta heltid?

Söka heltidsanställning någon annanstans? Vara svintrötta när vi kommer hem, inte ha någon inspiration kvar, och se veckan som en enda lång transportsträcka till de få timmarna man kan sitta i studion på helgen?

Har du hinkar där det rinner in pengar och valmöjligheterna flödar, då är detta inte för dig ja.

Som sagt man kan ju sälja material till andra ställen samtidigt.

Kanske man säljer en låt för 10.000 till något annat ändamål i månaden.

Och tjänar resten av brödfödan genom 606:- låtar.

Kan du sälja låtar för 10.000 hela tiden, då kan jag bara gratulera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska vi istället göra då som hoppade på det här?

De som studerar t.ex.

Jobba på helgerna på ICA för att finansiera studierna och hyran för att det är för "ofint" att ta för lite betalt för det man annars gillar göra gratis?

Eller de som inte studerar eller har studerat och nu valt göra detta heltid?

Söka heltidsanställning någon annanstans? Vara svintrötta när vi kommer hem, inte ha någon inspiration kvar, och se veckan som en enda lång transportsträcka till de få timmarna man kan sitta i studion på helgen?

Har du hinkar där det rinner in pengar och valmöjligheterna flödar, då är detta inte för dig ja.

Som sagt man kan ju sälja material till andra ställen samtidigt.

Kanske man säljer en låt för 10.000 till något annat ändamål i månaden.

Och tjänar resten av brödfödan genom 606:- låtar.

Kan du sälja låtar för 10.000 hela tiden, då kan jag bara gratulera.

Det är klart att man väljer själv hur man vill jobba, det har jag sagt gång på gång. Jag har inga åsikter om hur du eller någon annan lever era liv.

Jag skulle aldrig rekommendera någon att hoppa på ett underbetalt jobb, och om någon frågar mig om jag tycker den här dealen är bra så måste jag väl svara ärligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...