Jump to content
Annons

Vad tycker ni man ska satsa på?


SoloNo1

Recommended Posts

Tjenare!

Först tänkte vi köpa en Peavy Vypyr, men när man kollade runt lite så finns det ju kanske bättre alternativ.

Eleven Rack verkar ju vara riktigt schysst måste jag säga efter att fått lyssna på några videos, men hur funkar den till en Pc med Cubase 5? Är det mycket man missar ifall man inte kör Pro Tools?

Har inte hört så mycket om Line6 Spider, men den verkar vara i samma klass som vypyr?

Tacksam för lite vägledning!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tjenare!

Först tänkte vi köpa en Peavy Vypyr, men när man kollade runt lite så finns det ju kanske bättre alternativ.

Eleven Rack verkar ju vara riktigt schysst måste jag säga efter att fått lyssna på några videos, men hur funkar den till en Pc med Cubase 5? Är det mycket man missar ifall man inte kör Pro Tools?

Har inte hört så mycket om Line6 Spider, men den verkar vara i samma klass som vypyr?

Tacksam för lite vägledning!

jag skulle rekommendera Peavey Revalver mkIII. Annars är Eleven grym. Mkt bättre en man tror

Link to comment
Dela på andra sajter

jag skulle rekommendera Peavey Revalver mkIII. Annars är Eleven grym. Mkt bättre en man tror

Jag har redan Revalver mkIII, men jag vill inte använda datorn för att driva gurorna, dessutom går det åt en hel del trixande för att mkiii ska låta riktigt bra.

Eleven verkar ju vara för bra för att vara sann, men jag hoppas verkligen att man får det intrycket när man spelat på den också.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Can you use it with other DAWs?

Yes you can. Eleven Rack ships with Core Audio drivers, ASIO drivers and WaveDriver MME drivers. Only Pro Tools will offer the embedded preset information in the audio files and a Window to edit the parameters on the computer though.

Also, only in LE will Eleven Rack’s reamping capabilities allow you to send a recorded mono dry guitar signal out of your computer through USB, for modification by the rack’s modeling effects and then back in to another stereo track, or out through the Eleven’s amp outputs to actual amps, miked in the studio.

Redigerat av DieHard
Link to comment
Dela på andra sajter

Can you use it with other DAWs?

Yes you can. Eleven Rack ships with Core Audio drivers, ASIO drivers and WaveDriver MME drivers. Only Pro Tools will offer the embedded preset information in the audio files and a Window to edit the parameters on the computer though.

Jag läste det där, förstår inte riktigt vad dom menar med edit parameters on the computer, får man alltså inte tillgång till mjukvaruprogrammet där man kan justera alla parametrar eller menar dom att det "fönstret" är en extra lull lull som gör att man kan ändra parametrarna på något smidigare sätt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Can you use it with other DAWs?

Yes you can. Eleven Rack ships with Core Audio drivers, ASIO drivers and WaveDriver MME drivers. Only Pro Tools will offer the embedded preset information in the audio files and a Window to edit the parameters on the computer though.

Och om jag inte minns helt fel även att reamping kräver PT med.

Reamping går att göra med vilken DAW som helst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Funkar senaste Pro Tools LE 8 med Focusrite kort samt Windows 7 64bit? Gick väl bara att köra med M-audio kort förut?

Pro Tools LE funkar inte med ljudkort från focusrite, men eleven rack funkar som ett ljudkort om du vill använda pro tools LE. Om det funkar med windows 7 64bit kan du kika på digidesigns hemsida och se vad som krävs av både mjukvara och hårdvara.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper du ett Eleven så glöm inte att slänga upp ett spår på forumet 🙂

Absolut, vi ska ta en snackis jag och polaren hur vi ska göra, jag är såld, han är lite avvaktande när det handlar om rätt mkt pengar jämfört med Peavy och Spider, men vi får se!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Då säger jag hellre Peavy framför Spider då den senare låter plastig och inte alls så rolig. Har själv inte testat Vypyr än men Spider låter inte så rolig. Finns ett bra test med de två i jämförelse på tuben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick hem prylarna igår, att jag inte har skrivit något här kan bero på att det ej går att sluta spela på denna skapelse, det här måste vara världens bästa pryl för en gitarrist, dom som ej hör denna skapelse live bör gå till närmaste butik där dom har lite fina presets som går att få tag på, orginal ljuden är helt oki, men det var först när man började ladda inte bättre presets som man verkligen hörde vad denna sak kan göra.

Synd bara att halva kvällen igår gick åt till att installera Pro Tools och få igång Eleven i Windows 7 x64, men nu funkar det kanon. Bör dock gå på kurs för Pro Tools, har bara kört Cubase i alla år och känner mig helt lost för tillfället.

Ljudklipp kommer att dyka upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte införskaffa mig en Spdif kabel idag som jag kommer dra ifrån Eleven Rack till mitt Focusrite Saffire 40, är det något jag bör tänka på när jag köper en kabel? Varför jag frågar är för att på 4Sound tog dom 450 spänn för en sådan kabel, han sa att den är isolerad och hur bra som helst.

Tacksam för svar!

DieHard: Ska skicka ut ljudklipp senare. Tycker själv det är riktigt bra cabsimulering!

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Äsch det där är som med hifi-kablar. De som påstår dyra är bättre men ingen hör någon skillnad. Har haft både dyr och billig gitarrkabel och det finns ingen skillnad alls. Bara säljsnack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch det där är som med hifi-kablar. De som påstår dyra är bättre men ingen hör någon skillnad. Har haft både dyr och billig gitarrkabel och det finns ingen skillnad alls. Bara säljsnack.

Känns lite överkurs när det är digitala signaler som ska fram, antingen kommer dom fram eller inte?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...