Jump to content
Annons

Cryo - Speak & Spell


dbd

Betyg  

15 röster

  1. 1. Betyg

    • Bäst
      4
    • Bra
      8
    • Nja
      1
    • Kass
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Speak & Spell

ARTIST/GRUPP: Cryo

GENRE: House (full-on 🙂)

LÅTLÄNGD: 8.00

KOMPOSITÖR: Cryo

PRODUCENT: Cryo

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3 - 160 kbps

STORLEK: 9.15 MB

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: Borta

Lägger upp denna på begränsad tid för att kolla reaktioner. Tacksam för alla synpunkter!

Redigerat av dbd
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Riktigt bra dbd!!! Snygg produktion.

Jag som är mycket för effekter gillar denna låten.

Gillar speciellt den fyrkantsmodulerande effekten som

reducerar sin frekvens. Enkelt men gött och passande.

Vilka synthar har du använt?? Låt mig gissa...du har använt ATC:n till basen. 🙂

Vill höra MER!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt bra dbd!!! Snygg produktion.

Tack så mycket!

Vilka synthar har du använt?? Låt mig gissa...du har använt ATC:n till basen.  🙂

Japps! ATC till basen, SH-101an till leaden som ligger ovanpå basen med samma slinga, MS2000 till i stort sett alla effekterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Trummorna svänger så det står härliga till. Funkigt och smutsigt, en ljudbild som tilltalar mig massor.

Vad är det för synth som kommer in vid 4:40 ? Den känns inte rätt i mina öron. Står ut och lägger sig ovanpå det andra. Annorlunda låter det i alla fall. 😉

Basgångspartierna före och efter denna del är übernice dock 😄

Förutom den knepiga synthen så är låten kanon, ett välförtjänt "bra" får du utav mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack! Euro-synthen som kommer in vid 4:40 är en Polysix. Var meningen att den skulle bryta av och variera lite. Jag antar att antingen älskar man den, eller så hatar man den 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack! Euro-synthen som kommer in vid 4:40 är en Polysix. Var meningen att den skulle bryta av och variera lite. Jag antar att antingen älskar man den, eller så hatar man den 🙂

Jag varken älskar eller hatar den... Vette fan va jag tycker om den egentligen ( 😉 ) , får nog ta och lyssna ett par gånger till på högre volym och se om det hjälper 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra! Jag gillar Polysixen! Den tillsammans med basen skapade en mer intressant harmoni än innan.

Röstar en stark 3:a för att den är så bra en så enkel låt kan bli. Intefull pott just eftersom den ibland känns för enkel. Lite mer skumma ljud så hade jag röstat 4 tror jag.

Redigerat av Jojje84
Link to comment
Dela på andra sajter

hm det låter ganska likt Benny Benassi tycker jag... 😉

skämt å sido.

Det lät bra, fin kagge.

jag hade nog försökt göra sågtands-ljuden lite tyngre.

hur fick du fram vocoder-ljudet på 4:01?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra!

Dubbel-bra!

HedKandi-bra!

Snyggt. Enkelt men bra. Enkelt är bra. Så enkelt är det.

Tack så mycket!

Röstar en stark 3:a för att den är så bra en så enkel låt kan bli. Intefull pott just eftersom den ibland känns för enkel. Lite mer skumma ljud så hade jag röstat 4 tror jag.

Okej, personligen tror jag det hade förstört med en massa fler effekter. Ville hålla den så enkel och basgångs-fokuserad som möjligt.

jag hade nog försökt göra sågtands-ljuden lite tyngre.

hur fick du fram vocoder-ljudet på 4:01?

Yepp har också tänkt på sågtanden. Vi får se. Vocodern är Akai DC.

Tack för kommentarerna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Shit va bra.. Akai vocodern var bara så rätt i den statiska ljudbilden... o polysix'en som ramlade in...'nu' ( lyssnar o recenserar i realtid ) var precis det JAG saknade.. gav den där avlösande 7:ackordsfeelingen som jag kände när låten drog igång.. har du funderat på att annonsera polysix'n lite i introt också? tror det skulle vara najs utan att bli för avslöjande.

En liten 'rå' hårdhet i övre midområdet ( +1,5 - 2db) är det enda jag spontant kände... men samtidigt låter nog den hårdheten klockrent i en PA på en klubb...

..så jag ber Ljudbildshitler hålla keft 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...