Jump to content
Annons

finns det för många gitarrister?


Elephanttea

Recommended Posts

Annons

Som popmusiker i tjugioårsåldern i Eskilstuna kan jag säga att det finns brist på poptrummisar och popgitarrister. Alla vill spela metal/hardcore och gärna trummor och gitarr. Jag tror att skickliga pianister och basister är det som det råder störst brist på av standardinstrumenten för popmusik. Ofta tar min in en duktig gitarrist som därigenom kan lite bas. Pianist blir man helt utan. Trumpetare finns det dåligt med också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan aldrig bli för många gitarrister.

Just det (så går det när det tar ett tag innan man svarar. Någon annan intelligent person skäl ens tankar!) 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nog att det finns för få gitarrister av klass i det här landet. I varje fall i småland... 😄 Är allt för ofta man får sitta och klippa i timmar för att få gurorna tajta. I närheten av hålan jag bor i känner jag eller har jobbat med typ 40 gitarr-tomtar, alla spelar slarvigare/sämre gitarr än basisten jag brukar anlita. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag läste samhällskunskap för tjugo år sedan sas det att man var taskiga mot kvinnor i Indien bara för att det fanns så få... Om nu det stämmer och om man kan dra en likhet med gitarrister bör ju de känna att andra är snälla mot dom...

kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...