Jump to content
Annons

Ljudet ligger efter


Thome

Recommended Posts

tjena!

mitt logic har börjat spöka i ett par projekt, ljudet ligger efter. jag trycker på play, playheaden rullar men ljudet kommer ca en sekund efter. ganska jobbig när man ska sitta och klippa och finslipa med automation 🙂 please help!

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Glaskatten (oregistrerad)
tjena!

mitt logic har börjat spöka i ett par projekt, ljudet ligger efter. jag trycker på play, playheaden rullar men ljudet kommer ca en sekund efter. ganska jobbig när man ska sitta och klippa och finslipa med automation 🙂 please help!

mvh

Kanske beror på att du har för lite minne? Har du startat om?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske beror på att du har för lite minne? Har du startat om?

startat om 24234 gånger känns det som. har en mac pro quadcore, senaste generationen, 6 gig i ram, så jag tror inte att det är problemet.. inte så värst tunga projekt heller, processormätaren ligger lååååångt ifrån taket. : /

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
startat om 24234 gånger känns det som. har en mac pro quadcore, senaste generationen, 6 gig i ram, så jag tror inte att det är problemet..

Vilka program har du igång? 6GB är rätt mycket men kan ändå vara för lite..

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka program har du igång? 6GB är rätt mycket men kan ändå vara för lite..

jag har bra logic igång, och min dsp-mixer till ljudkortet... i projektet så ligger det mest logics pluggar, compressor och linear phase eq. ett reverb och ett delay till hela projektet förutom till trummorna. enda 3:e partspluggen jag använder där är vintage warmer, på 8 kanaler. inga mjukvaruinstrument, endast audio. har kört betydligt tyngre projekt där processormätaren nästan har bottnat, och ändå inte haft några problem med fördröjning...

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
jag har bra logic igång, och min dsp-mixer till ljudkortet... i projektet så ligger det mest logics pluggar, compressor och linear phase eq. ett reverb och ett delay till hela projektet förutom till trummorna. enda 3:e partspluggen jag använder där är vintage warmer, på 8 kanaler. inga mjukvaruinstrument, endast audio. har kört betydligt tyngre projekt där processormätaren nästan har bottnat, och ändå inte haft några problem med fördröjning...

Kan du lägga upp en aktivitetskontroll-jpg el. pdf från när du har problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Du kanske skulle skaffa en Pc istället så funkar det nog bättre. 😄

Förlåt, var tvungen att prova att vända på Maciternas argument....

Finns det någon inställning för Pre-roll i Logic?, kunde kanske vara nåt sånt...

Redigerat av sadomachine
Link to comment
Dela på andra sajter

Känns som om du råkat ut för det kända problemet med plug-in delay compensation.

Lite google-länkar om ämnet: http://www.google.se/search?hl=sv&safe...mp;aq=f&oq=

EDIT: Ps. Kom just på att jag misstänkter PSP Vintage warmerpluggen som boven i dramat, den har jag upplevt skapar hyfsad fördröjning 😄

ds.

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Logics GUI kompenserar inte i takt med PDC, kan bli riktigt pilligt med automationen om man kör mycket pluggar. När jag kör min Liquid Mix (512 samples delay) går det knappt jobba grafiskt med automationen, man får ta det by ear.

Link to comment
Dela på andra sajter

Logics GUI kompenserar inte i takt med PDC, kan bli riktigt pilligt med automationen om man kör mycket pluggar. När jag kör min Liquid Mix (512 samples delay) går det knappt jobba grafiskt med automationen, man får ta det by ear.

Så Logics GUI är inte deleykompenserat m a o? Gäller detta även v 9?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...