Zauron_87 Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Hej jag funderar på att köpa en v-amp 2 till guitaren. nu undrar jag om ni anväder sånna, Är dem bra. Min musik stil är metal så jag undrar framför allt om det är bra dist på den. Jag har hört att pod är bra men jag undrar endå om v-amp nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Själv tycker jag att POD:en ( 2.0 ) fungerar väldigt bra till distade ljud men vill man ha någonting cleant ur den får man nästan tortera den för att lyckas. Sedan är det ju en fråga om man tycker om det distade ljuder eller inte. Me love it. Det lättaste är ju ändå att prova själv. Jag tycker att man känner kvaliten och stilen på en produkt efter 10 sekunder. Försök att hitta någon musikaffär med icke sarkastisk personal. Kan bli svårt men borde gå. Ska tilläggas att jag aldrig lagt mina tassar på en v-amp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ken Kängström Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 (edited) Vart jag än har hamnat så har POD rekomenderats före Vampen. Har dock ej själv testat den men efter ryktet så skulle jag lätt välja pod. Edited December 30, 2004 by addic59 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chrille Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Jag kör på V-AMP2 och jag är verkligen extremt nöjd. Å andra sidan är jag väl ingen hardcore-användare men till replokalen och för en del inspelningar fyller den sin funktion med råge. Att den dessutom nu mer är rätt billig är ju heller ingen nackdel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pluffo Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 Jag la mina profithungriga händer på en POD XT Live i kombination med en 16 000:- Variax Gitarr, i en musikaffär härom dagen, och det var en ytterst trevlig upplevelse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
osiris Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 POD. Ingen tvekan. POD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
the-great-decay Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 har varit en nöjd ägare av en v-amp 2 i ett år nu... och den har funkat fint till det jag skulle ha den till...direkt inspelning.... men jag inhandlade en pod xt live förra veckan... och man kan ju knappt jämföra dessa två burkar.... men om du fortfarande är sugen på en v-amp 2 så har jag en liggande här hemma..till en billig penning. /Daniel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mantel Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 Jag har en Bass V-amp. Tycker den funkar svinigt bra och låter skitbra!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
johahl Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 Jag kör en v-amp pro och den är faktiskt rätt bra. Man kan få bra ljud ur den så det är en bra budget lösning till poden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rygge Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 Själv har jag haft problem med V-amp....provade flera eftersom jag trodde det var fel på dom.....hade ett konstant brus i bakgrunden vid inspelning. Väldigt irriterande! Jag bytte senare till POD och slapp då dom problemen. Någon mer som har upplevt detta med V-amp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJMusik Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 vamp pro kombinerad med fcb1010 (pedalbord) är en väldigt bra liverigg. Tror bestämt att börsen har något paketpris på det nu för ca 3000:- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrix Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 Har en vamp-pro och tycker den funkar väldigt bra för mitt behov iaf... Vet andra som tycker PODen e mycket bättre men jag har klarat mig bra hittills med vampen 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zauron_87 Posted December 31, 2004 Author Share Posted December 31, 2004 Okej men tror ni att det kan bli bra ljud i min förstärkare också med en v-amp 2 jag har en kraftig Fender förstärkare på 120 w. Link to comment Share on other sites More sharing options...
freddie Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 Podden har bättre rent sound, men till metal tycker jag att vampen funkar bättre eftersom man kan kräma mer dist ur den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
osiris Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 Okej men tror ni att det kan bli bra ljud i min förstärkare också med en v-amp 2 jag har en kraftig Fender förstärkare på 120 w. Låter inte den förstärkaren bra i sig?? Jag hade köpt nån/några pedaler från boss istället då... typ delay, dist, flanger... eller nåt sånt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbe Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 Både Pod och Vamp tillsammans med en gurastärkare blir lite kaka på kaka, eftersom du får två preampar på varandra. Jag tycker överlag att det brukar funka mycket bättre att köpe en multipedal/pedaler som är avsedd för att sitta just innan stärkarens försteg. Till inspelning tycker jag mycket bättre om Poden. Lite smaksak är det nog men självklart så är det lite mer kvallite på line6 grejer en behringer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mantel Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 Man kan ju koppla in Poden / V-ampen på Effektloop ¨på stärkaren, eller bara stänga av förstärkar simuleringen! 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbe Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 Man kan ju koppla in Poden / V-ampen på Effektloop ¨på stärkaren, eller bara stänga av förstärkar simuleringen! 😎 Går det på vampen? På poden kan man bara stänga av högtalarsimuleringen. Hade för mig att det varit samma på Vampen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mantel Posted December 31, 2004 Share Posted December 31, 2004 Går iaf på min Bass V-amp, så det borde ju funka ungefär likadant på en vanlig gura grunka Link to comment Share on other sites More sharing options...
commisar Posted January 6, 2005 Share Posted January 6, 2005 brusar svinet i pa! vill inte ha sådana helst i min rigg live! pod,ar funkar mycket bättre live enligt min mening. kanske funkar bättre i studion? Troligen inte! 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilson_helter Posted January 7, 2005 Share Posted January 7, 2005 Tja pod lr v-amp e väl en smaksak.... poden har väl alltid varit lite av en storebror till v-ampen och den vinner helt klart i kvalitetskännsla.... de tar ett tag o lära sej o ratta in sjysta ljud som me allt annat på både poden o vampen.... men va dom har för ljud o så går lju allti o fixa typ ladda ner nya förstärkarmodeller o sånt från internet.... testa i nån musikaffär o ta vilken du fastnar för Link to comment Share on other sites More sharing options...
JJRockford Posted January 7, 2005 Share Posted January 7, 2005 Kör man med en V-amp eller POD i en förstärkare bör man nog stänga av högtalarsimuleringen oavsett hur man kopplar den. Att ge smakråd när det gäller ljud är ju inte helt lätt, men för metal borde V-ampen rent generellt passa alldeles utmärkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts