Jump to content
Annons

Hur förbättrar vi säljavdelningen?


Björn Olsberg

Recommended Posts

Annons
maart (oregistrerad)
Ah, det kan ju vara ett råd till admin att göra den typ av info tydligare i säljavdelningen. Hade själv missat det. Trodde att det var good manners som gällde.

Det står inte i forumreglerna men om inte annat brukar det dyka upp när man "trampat i klaveret" eller vad man ska säga... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Men om man tillåter att både annonser och produkter diskuteras i tråden så kanske det kan leda till en ökad trygghet och förståelse för vad man köper/säljer. Och handen på hjärtat hur många av er skulle inte bara googla prudukten ni är intresserad av?

Vill jag ha en super-duper-hyped 2000 så googlar jag ju "super-duper-hyped 2000 +pris" man hittar nog de andra annonserna ändå om man gör så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte om det går. Men kan inte en lösning vara att låta trådskaparen vara moderator över sin egen tråd. Att han alltså kan ta bort oönskade inlägg. Självklart ska detta då bara gälla säljforumet.

//Kristian

Link to comment
Dela på andra sajter

Men kan inte en lösning vara att låta trådskaparen vara moderator över sin egen tråd. Att han alltså kan ta bort oönskade inlägg.

Om säljaren har möjlighet att redigera andras inlägg, hur ska man då ställa sig till den information som finns i tråden?

Link to comment
Dela på andra sajter

Enklaste lösningen är nog ända att låta folk starta en egen tråd om de vill diskutera ett pris eller produkt i en annons med andra medlemmar. Gör väl inte speciellt mycket om det blir några sådana trådar.

jaap

oavsett vad alla tycker eller vad thomann tar för pris så har ju alla å envar rätt att sätta det pris man vill

tycker nån det finns anledning att diskutera priset på en viss produkt så kan man ju som sagt starta en sån tråd

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det egentligen för poäng med att ha köp- och säljavdelning i ett forum om man inte ska kunna diskutera i trådarna?

Är det inte att ta bort fördelarna med diskussionsforum och bara ha kvar begränsningarna.

Om man istället ersatte forumets köp och sälj med en separat och/eller fristående annonstjänst slipper man både oönskade kommentarer i anslutning till annonsen och kan dessutom lägga till en anpassad söktjänst och möjligheter att sortera annonser efter annat än när dom är upplagda.

Jag tror det finns risk att forumets annonsedel dör ut om man inte längre har möjlighet att bumpa annonserna (med nya inlägg).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 8 månader senare...
k9 (oregistrerad)

Förlåt att jag frågar men.. gjorde ledningen några förändringar pga denna tråd?

Det vore bra att veta. Dels för att få reda på vad ledningen själv tycker. Dels för att se hurmycket som vi övriga medlemmar kan påverka ett beslut på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag har vid flera tillfällen noterat att säljannonserna på forumet spårar ur till ifrågasättanden om pris eller produktens lämplighet för det ena eller det andra.

Jag är rädd för (och har dessutom hört) att detta får flera att avstå från att sälja sina prylar här på forumet. Om folk drar sig för att annonsera, av rädsla för att bli ifrågasatta eller ännu värre påhoppade - så har själva poängen med forumsäljet försvunnit. Då kan vi lika gärna ta bort delen helt och hållet.

Jag är inne på att istället ta bort kommentarsfunktionen på säljannonser, för att låta säljannonser få vara just säljannonser. Tyvärr kommer man inte kunna ställa följdfrågor i det öppna forumet, men det kommer förstås gå utmärkt att skicka PM till säljaren.

Det blir alltså upp till säljaren att vara tydlig i sin annons redan från början.

Eftersom jag har påtalat risken med att låta säljtrådar gå överstyr både i de aktuella trådarna och under forumets nyhetsdel - utan att se någon förbättring - så lutar jag åt att genomföra denna förändring ganska snart.

Någon som har andra tankar?

Mycket bra idé!

Tack!

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...