Jump to content
Annons

Söker några lägg över nätet för 80-kärleksballad


laxlaxlax

Recommended Posts

Tjo på er, jag behöver hjälp!

Låt färdigskriven, tänk 6/8-dels med reverbade kantslag på trummor a la whitney houston i will always love you och suktande efter kärlek. Tänkte starta min inspelning nästa vecka efter torsdag. Men söker på förhand:

Trummis Trummorna ska vara akustiska och nån som är villig att pröva åttiotalsstil att micka och spela. Har ni vindspel är det plus, men kan väl hitta sampling. Förutom det behöver jag växande cymbalrolls.

Bassist Jävligt modest sådan, enkla ackord. Eller sleazig bandlös.

Saxofon Plats för solo: Sleazig, gärna i stil som tidigare nämnd whitney houstons.

Synthpads - Som ovan. Ligga och vara mjuk och fyllig. Stereo

Generellt, är det någon som har andra förslag så är det välkommet. Söker också någon som mixar och kan åttiotalssoundet eller vill lära sig det - och inte åttiotal på 2000talet, genuint åttio. Jag sköter produktion. Observera - låten är helt utan ironi. Tjinga. Och ni behöver inte vara så himla duktiga, låten är himla enkel instrumentmässigt. Bara ni jobbar snabbt. Och vill ha kul!

De som är med:

Sixties - bas

Limpan - gitarr och mix

Opus99 - synth och vice mixmaster

SvenCanz - saxen

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Uj, 80-talet, va roligt! Själv är jag gitarrist men kanske kan vara till hjälp på annat sätt, tycker det e görskoj att mixa 80-tal =)

Lyssna på mitt & RoBERT's myspace, där har jag mixat låtarna i "medley":

http://www.myspace.com/slippedawaymusic

Lite 80 va? =) PM:a gärna om det verkar intressant, har nog nått mer mixexempel på lager 🙂

...och kan även plocka fram stratan om det behövs 🙂

Tjo!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha då var allt hugget förutom saxomophonen. Annars får det bli gurasolo. Klarar du ett åttio-ostigt solo, limpan?

Om det kommer förbi en saxofonist - plinga till. Eller om nån känner nån.

Jag kanske, beroende på låten, kan få till nått smäktande solo, men sax hade ju vart grymt 😉

Om ingen annan känner sig manad gör jag gärna ett soloförsök iaf, bara vet inte om jag får tid till både solo, komp å mix... men de löser sig 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså, vart jag spikad på trummorna...sa att jag kunde försöka hinna om ingen annan högg på det...har liksom riggat trummorna för 70-talssound, så kolla om nån 80-talsladdad kille finns i kulisserna.

Ställer annars upp, vill ju inte stjälpa ett projekt heller!

Cool Runnings!

Link to comment
Dela på andra sajter

Okey,

Vilken tonart? Blir till att damma av saxen och varma up lite....

Samt lista ut nagon compressor, reverb kedja och det. Jag kor Cubase Ess 4.

Skickar du nagon MP3 med vad du har hittils?

Jag har semester nasta vecka; skickar dig ett PM med email addresser.

S

Link to comment
Dela på andra sajter

Hullan: Definitivt lökigt nog! Gött lir!

Nu har vi iochförsig fått saxofonist, men varför inte.. jag har dig i tankarna!

Opus och Limpan - Demonproducenten meddelade att han var sugen på att mixa. Ni har såklart första tjing, men vill ni koncentrera er på gitarr och synth så vet ni att ni har möjlighet att lämna över tronen.

Svencanz: Jag har skrivit ett soloparti till dig i Bb. Du kommer in i forte fortissimot, det kommer nog bli pampigt. 😕

Kul med uppslutning!

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

lax:

Skulle det uppstå problem med lökigt gitarrsolo brukar jag kunna bistå. Jag äter ost till frukost, lunch och middag

Lökigt nog?

I surrender 😆

Nejmen jag känner nog att du väldigt gärna får ta solot, jag fixar komp-guror =)

Angående mixen: Verkar vara fler som vill mixa, och jag känner att jag inte har så mycket tid... så jag överlämnar det till Opus & Demonproducenten 😛

Så, kontentan i det hela, jag kvarstår endast på gitarr =) Ska bli skojs

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...