Jump to content
Annons

Val av förstärkare till monitorer


Maestro Minded

Recommended Posts

Jag sysslar med musikproduktion och har beslutat mig för att joina "Ino Audio" klanen och köpa ett par "piP" (som är passiva monitorer för de som inte vet).

Frågan nu är vad jag ska ha för försärkare. Jag har inte världens största budget och har blivit rekommenderad en "Phonic MAX 250".

Har sneglat lite på en "Sonic T-Amp" som är 1/4 så stor och kostar hälften så mycket. Kritikerrosad i Hi-Fi världen (speciellt i kombination med piP), men är det nåt att ha för mig?

Jag vill helst ha konstruktiva svar, av folk som har själva har lyssnat/testat...

Redigerat av Maestro Minded
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Phonic har kanske lite för många budgetlösningar, men jag känner inte till just den modellen du nämner, så jag ska kanske inte säga för mycket. 🙂

Annars kan du nog gärna kolla på slutsteg från NAD och Denon. De har som regel strömstarka nätdelar, som är en förutsättning för att få fram alla transienter. Ett slutsteg med en nätdel utan rejäla extra resurser, blir man inte vidare glad för om man ska köra det till monitorer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Utan erfarenhet av denna kombi (piP + T-amp) så skulle jag tänka två gånger innan jag köper en T-amp:

"First things first: this toy delivers 6 watts on a classic 8 ohm load. Low efficiency loudspeakers owners beware: if your speakers have less than 90 dB/w/m and/or your listening room is large, this amplifier is not for you. Owners of >90dB speakers, small listening rooms or moderate listening level habits...please read on carefully and leave all of your prejudices at home." *

och pip har en känslighet på 87dB/w/m...

* http://www.tnt-audio.com/ampli/t-amp_e.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...