Jump to content
Annons

WEBBJOKER 104 - "My kind of love" ligger i TOPP 20 - Vad tycker ni?


GeorgieFree

Recommended Posts

Annons
Den var bra. Det jag kan tipsa om är att jag tycker att du borde skippa dubbningen på verserna för att spara krutet till refrängen, kanske även en stämma på refrängen. Lycka till! 😄

det var prechoruset som dubbats (del 2 i versen) men en tjejandrastämma vore coolt..tänker mig en 6-8 personer som gör en dansshow på scen

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väldigt lätt att låta negativ när man ger feedback, så jag BÖRJAR med att säga att det är rätt bra. Håll det i huvudet, OK?

* Jag tycker du fallit lite i "det är danslåt, dra upp basen"-fällan. Det blir bumligt och otydligt, och ingen attack och snärt.

* Du har lite svårt att få fram sången. Då och då försvinner den bakom kompet - är nivån ojämn?

* En annan orsak till att sången inte riktigt går fram är att det är för många ord i texten. Du har nästan svårt att hänga med själv ibland. En del fraser avslutas med ett djupt andetag eftersom du fått slut på luft på slutet.

* Tycke och smak, tycke och smak, men jag hade letat efter andra trumljud. Det är lite casiosynthvarning.

Men visst finns det potential där!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Kul att du kommit så långt.

Men jag tycker låten varken hookar eller speciellt är bra genomfört.

Slarvigt arbete med sången.

Oavsett hur går för dig får du allt ta och lova mig att jobba på sången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till topp-20!

Håller med boysen här att sången inte känns riktigt bra. Lite mer attityd behövs, även lite mer säkerhet och var noga med rytmiken i sången framöver också. Det kommer nog. Öva öva 😄

Låten gick även mig lite obemärkt förbi, men jag tycker videon var skön 🙂

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...