Jump to content
Annons

Webbjokrar/ kom ut i månskenet


Ozzian

Recommended Posts

  • 11 månader senare...
Annons

Tråden och låtarna är från förra året , Kanske blir bättre kvalitet i år ?

På både låtar och bitrate..

Vi kanske kan återuppliva tråden!

Jag och några kompisar står ialla fall för ett av årets bidrag: http://svt.se/2.142344/memorial_arch_-_angel_of_salvation?lid=puff_2184188&lpos=lasMer

Kommentera gjärna!

Ljudkvaliten i år är lite bättre än va den va förra året. Det är åtminstone inte i mono längre, men många av bidragen håller väl inte riktigt måtten enligt min mening.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag passar på att göra lite reklam för mitt bidrag.

http://svt.se/2.143348/

Jag vet, videon är kanske sämst i världen, jag upptäckte att jag inte var så bekväm framför kameran, särkilt på en såndär låt som man nästan inte vill förknippas med 😛

Det jag egentligen vill säga är att jag är lite besviken på systemet. Vem sitter och lyssnar igen 232 bidrag och röstar på några av dem? Jag tycker det mest verkar handla om att känna så många som möjligt och få dem att rösta på en. När det är typ 20 kvar så orkar ju folk kolla igenom lite, men de 20 som tar sig vidare är de som har tvingat flest att rösta, inte de med bästa låtarna. Ett tips till folk som funderar på att söka nästa år, sök bara med ett bidrag och koncentrera dig på det. Jag skickade själv in två och då blir ju naturligtvis rösterna mer utspridda.

Oj, vad sur jag låter när jag läser det jag skrivit... Måste jämna ut 🙂 :) 🙂😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det jag egentligen vill säga är att jag är lite besviken på systemet. Vem sitter och lyssnar igen 232 bidrag och röstar på några av dem? Jag tycker det mest verkar handla om att känna så många som möjligt och få dem att rösta på en. När det är typ 20 kvar så orkar ju folk kolla igenom lite, men de 20 som tar sig vidare är de som har tvingat flest att rösta, inte de med bästa låtarna. Ett tips till folk som funderar på att söka nästa år, sök bara med ett bidrag och koncentrera dig på det. Jag skickade själv in två och då blir ju naturligtvis rösterna mer utspridda.

Ja, det är lite ledsamt hur det fungerar. Jag tror att man måste köpa folks röster för att ha en chans. Ge alla du känner 360 spänn var för att få skicka 100 sms från deras telefoner. Nä.. styr upp detta genom att först sålla bort all skit så att antalet låtar blir överskådligt, och inför demokrati där en person har en röst. Men tyvärr är ju pengar nödvändigt även för svt för att dom ska ha råd med spektaklet så jag tror inte vi kommer få se någon förändring till nästa år.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...