Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tror det Àr imorgon som Kiss slÀpper sin första platta pÄ snart 11 Är

i Sverige. I Norge sÄ Àr den redan rÀtt sÄ hyllad (Àr den slÀppt dÀr redan?).

Kolla pÄ:

http://oslopuls.aftenposten.no/musikk/article275108.ece

Vilken bild!!! TÀnk att man hade sÄnt pÄ vÀggen i pojkrummet pÄ 80-talet

och tyckte det var helt okej. Helt sjukt!

Ace Frehley kör ju sitt eget race och kommer pÄ sin soloturne till Sverige

till Malmö den 4 december sÄ han lÀr nog inte vara med pÄ plattan.

Redigerat av spaceman
Annons
Postat

SvĂ€rsonen, trummis och Kiss-fantast berĂ€ttade i söndags att han redan köpt den. Han tyckte den var bra sĂ„ ini helvete. 😆

Postat
De har vÀl alltid varit otajta, hela bandet?

Hahaha! Ja kanske det!

Men Eric Singer Ă€r ju helt jĂ€vla kass! Lyssna pĂ„ Detroit Rock City! Dom shuffleghostnotes Ă€r ju delirium! 😆😄

Postat

Jag har aldrig lyssnat pÄ dem alls, annat Àn enstaka ggr pÄ fester. Med den roliga sminkningen behövde de ju inte kunna spela, alla smÄgrabbar föll i farstun ÀndÄ.

Men jag tror de blivit jÀvliga grymma live med Ären, dÀr sitter det nog inte fast alls.

Postat (redigerat)

Det stora problemet Ă€r att folk har inte hört dom men uttalar sig. 😕

KISS Àr ett 70-talsband...och detta skivslÀpp Àr brutalt dÄligt.

KISS under första 70-talsdelen Àr hur svÀngigt som helst och tight!

Kolla in San francisco -74 DVD:n!

Peter Criss Àr skolad av Gene Krupa och plattan Dressed to Kill, Àr tight och snorsvÀngig.

Sedan sÄ Àr det sÀkert pissljud frÄn nÄn Youtube-live som fÄr ghosten i Detroit att lÄta mÀrkligt eller det klassiskt fula mickningen som alla band gör idag.

Lyssnade pÄ MerseyBeatles för 2 helger sedan...bara överhÀngsmickning i princip och fasen vad bra det lÀt.

Lyssna pÄ skivan Destroyer och hur Peter Criss spelar dom...blir en grymt skön rullande takt av dom ghosten.

SjÀlv satt dom pÄ vÀggen tillsammans med Sweet pÄ 70-talet...inte 80, va!? Hehe!

/aROCKER

Redigerat av aROCKER
  • Gilla 1
Postat
Peter Criss Àr lika tight som en pensionerad bordellmamma.

Du pratar om idag eller!?

Och bordellmamman ligger ju inte med kunderna sĂ„...du har nog rĂ€tt...fast fel eller!? 😆

/aROCKER

Postat
Du pratar om idag eller!?

Och bordellmamman ligger ju inte med kunderna sĂ„...du har nog rĂ€tt...fast fel eller!? 😆

/aROCKER

Fast nattvaktaren Àr inte helt fel pÄ det... Gene har ju medgett att Peter har spelat apdÄligt Ànda frÄn start. Till och med Ace har antytt samma sak.

Postat
Fast nattvaktaren Àr inte helt fel pÄ det... Gene har ju medgett att Peter har spelat apdÄligt Ànda frÄn start. Till och med Ace har antytt samma sak.

Gene har medgett!?

Lyssna istÀllet sjÀlva, ta vilken konsert som helst frÄn 74-75...sedan bÀr det utför med gÀnget (lÀs ACE & PETER...sÄ Ace att bedöma Peter Àr lite av en blind leder en blind)

Nattvaktaren Ă€r född pĂ„ sent 70 sĂ„ han har inget att gĂ„ pĂ„..eller hur nattis!? 😆

/aROCKER

Postat
Gene har medgett!?

Lyssna istÀllet sjÀlva, ta vilken konsert som helst frÄn 74-75...sedan bÀr det utför med gÀnget (lÀs ACE & PETER...sÄ Ace att bedöma Peter Àr lite av en blind leder en blind)

Nattvaktaren Ă€r född pĂ„ sent 70 sĂ„ han har inget att gĂ„ pĂ„..eller hur nattis!? 😄

/aROCKER

StÀmmer inte, jag Àr asgammal tyvÀrr.

Och nej Peter har aldrig varit tight. Kolla Coventry -73, suger redan dÀr.

Postat
StÀmmer inte, jag Àr asgammal tyvÀrr.

Och nej Peter har aldrig varit tight. Kolla Coventry -73, suger redan dÀr.

Ja, du har nog rÀtt, dÀrför som han var den enda dom behöll frÄn ALIVE!-tagningen och skivan floppade totalt...och det hör man ju pÄ ALIVE! jÀtteosvÀngigt och otight, i princip en bortglömd liveskiva.

Och jag mĂ„ste nog sluta lira trummor...jag har ju helt tappat konceptet. â˜ș

/aROCKER

Postat
KÀnns som att vi har haft Kissdiskussionen förr..... jo hÀr Àr den : https://www.studio.se/index.php?showtopic=3716&hl=kiss

tror t o m att nattvaktaren lovade en electrocover av nÄgon lÄt dÀr....

Jag fattar fortfarande inte rikigt vitsen med dem. Visst de sĂ„g coola ut men resten dĂ„? â˜ș

Lyssna! Varför exploderade deras karriÀr nÀr ALIVE! kom?

Kan verkligen sÄ mÄnga mÀnniskor bara gÄ efter att dom sÄg hÀftiga ut...Lenny Kravitz den lilla omusikaliska nollan Àr en utav oss alla som inspirerats...vilka loosers vi Àr!

/aROCKER

Postat
KÀnns som att vi har haft Kissdiskussionen förr..... jo hÀr Àr den : https://www.studio.se/index.php?showtopic=3716&hl=kiss

tror t o m att nattvaktaren lovade en electrocover av nÄgon lÄt dÀr....

Jag fattar fortfarande inte rikigt vitsen med dem. Visst de sĂ„g coola ut men resten dĂ„? â˜ș

Ja jÀklar du...sÄn trÄd fanns redan och dÀr sÄg man vilka lÄtar som folk hade i sitt hjÀrta...totalt osvÀngiga frÄn 76 och framÄt, hehe GRATTIS!

/aROCKER

Postat (redigerat)

Jag var pÄ Kiss konserten pÄ Eriksdalshallen 1980. DÄ var Kiss lite halvdekis i Sverige

och dom flesta var dÀr för förbandet som faktiskt inte mindre var Iron Maiden. Efter

den konserten sÄ var publiken omvÀnd och gick omkring och vrÄla Kiss pÄ stan.

Vilken show det var!

Eric Carr, som dessvÀrre avled 1991, spelade trummor dÄ istÀllet för Peter Criss och dÄ blev det mycket tightare.

NÀr jag sÄg dom pÄ Stadion 1996 lÀt det inte alls lika tight med Peter Criss

bakom trummorna. Hela bandet lÀt mest trötta.

Redigerat av spaceman
Postat
Jag var pÄ Kiss konserten pÄ Eriksdalshallen 1980. DÄ var Kiss lite halvdekis i Sverige

och dom flesta var dÀr för förbandet som faktiskt inte mindre var Iron Maiden. Efter

den konserten sÄ var publiken omvÀnd och gick omkring och vrÄla Kiss pÄ stan.

Vilken show det var!

Eric Carr, som dessvÀrre Àr avled 1991, spelade trummor dÄ istÀllet för Peter Criss och dÄ blev det mycket tightare.

NÀr jag sÄg dom pÄ Stadion 1996 lÀt det inte alls lika tight med Peter Criss

bakom trummorna. Hela bandet lÀt mest trötta.

Eric Carr var ju jĂ€ttesvĂ€ngig... â˜ș och vi pratar vĂ€l inte om en 63 Ă„rig Peter Criss typ -96 hoppas jag!?

Kul att du sÄg dom 80...tanks pÄ scen och Vinnie Vincent eller var det ACE?

/aROCKER

Postat
Kul att du sÄg dom 80...tanks pÄ scen och Vinnie Vincent eller var det ACE?

Det var Ace Frehley. Han sköt raketer med sin Les Paul, sen flög den över scenen.

Dom var fortfarande sminkade dÄ dessutom.

Postat
Ja, du har nog rÀtt, dÀrför som han var den enda dom behöll frÄn ALIVE!-tagningen och skivan floppade totalt...och det hör man ju pÄ ALIVE! jÀtteosvÀngigt och otight, i princip en bortglömd liveskiva.

Och jag mÄste nog sluta lira trummor...jag har ju helt tappat konceptet. :rolleyes:

/aROCKER

Alive-plattan sÄlde inte pÄ sitt innehÄll, utan för att kidsen i USA sett Kiss live och ville ha en souvenir. Peter Criss Àr ingen tight trummis, det kan vi som hört honom lira live intyga. Sen kan man inte ta ifrÄn honom att han Àr en av dom fyra i vÀrldens coolaste originaluppsÀttning eller att hans slappa spelstil Àr en del av soundet pÄ dom tidiga plattorna, men det Àr en annan femma.

För övrigt har vÀl Eddie Kramer senast sagt att hela Alive spelades in igen, i princip bara publikljuden och Pauls mellansnack Àr autentiska.

Postat
Alive-plattan sÄlde inte pÄ sitt innehÄll, utan för att kidsen i USA sett Kiss live och ville ha en souvenir. Peter Criss Àr ingen tight trummis, det kan vi som hört honom lira live intyga. Sen kan man inte ta ifrÄn honom att han Àr en av dom fyra i vÀrldens coolaste originaluppsÀttning eller att hans slappa spelstil Àr en del av soundet pÄ dom tidiga plattorna, men det Àr en annan femma.

För övrigt har vÀl Eddie Kramer senast sagt att hela Alive spelades in igen, i princip bara publikljuden och Pauls mellansnack Àr autentiska.

Nix, Peters tagningar Àr kvar!

Kidsen, live!? Vem i europa sÄg dom live 74-75, hehehe!!

Slappa? Men, kolla in klippet i liret och som sagt 74-75 Àr det hur bra som helst.

Skitsamma, du Àr ju trummisen av oss 2, ha det!

/aROCKER

Postat
Nix, Peters tagningar Àr kvar!

Eller hur, för det Àr ju egentligen du som har mixat den sÄ du borde veta?

ALIVE! sÄlde inte ett skit i Europa förrÀn den blivit stor i USA.

Postat
Dude, du har noll koll.

Nix, precis! Vet att Vinnie klev in strax innan -83...slÀngde ur mig det för snabbt.

Inget lir av Ace pÄ Creatures och var inte hundra pÄ om han orkade Äka till sverige för en "dunder-metal" konsert.

Vill inte prata om KISS efter -76!, men dĂ€r spritter det till i din metal-Ă„dra va!? 😆

Är det dĂ€r ifrĂ„n du referar till Peters trummspel?

Han borta innan Destroyer spelas in, likasÄ ACE...noll angagemang.

Lyssna pÄ hur dom lirar innan

Postat

För oss "oldboys" hjÀlper det ju inte att Gene Simmons hÀvdar att detta Àr det bÀsta dom gjort sedan Destroyer.

Hur bra den nya Àn Àr sÄ kÀnns dom goda tiderna lite förbi nÀr det gÀller Kiss, och jag skulle nÀstan vilja tycka att det roliga tog slut redan 1980...

Men jag tar fasta pÄ Genes sales appeal och gör reklam för en av deras gamla godingar som jag sjÀlv översatt och spelat in: Comin Home.

En av ytterst fÄ lÄtar som paret Paul Stanley/Ace Frehley skapade tillsammans, och bara det...

Min version heter Jag kommer hem igen och kan avlyssnas hÀr:

www.myspace.com/rolfcarlsson

Ha det fint!

Postat
Han borta innan Destroyer spelas in, likasÄ ACE...noll angagemang.

Lyssna pÄ hur dom lirar innan

Visst, jag hÄller helt med dig om att Peter Criss lirar bra mycket bÀttre pÄ dom tidiga plattorna Àn dom senare, men live har han alltid varit totalt ostadig.

Nu ska jag hala fram Come On And Love Me apropÄ Peter Criss, svÀnger!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.