spaceman Postat 6 oktober 2009 Postat 6 oktober 2009 (redigerat) Tror det Àr imorgon som Kiss slÀpper sin första platta pÄ snart 11 Är i Sverige. I Norge sÄ Àr den redan rÀtt sÄ hyllad (Àr den slÀppt dÀr redan?). Kolla pÄ: http://oslopuls.aftenposten.no/musikk/article275108.ece Vilken bild!!! TÀnk att man hade sÄnt pÄ vÀggen i pojkrummet pÄ 80-talet och tyckte det var helt okej. Helt sjukt! Ace Frehley kör ju sitt eget race och kommer pÄ sin soloturne till Sverige till Malmö den 4 december sÄ han lÀr nog inte vara med pÄ plattan. Redigerat 7 oktober 2009 av spaceman
Guitar Nilsson Postat 6 oktober 2009 Postat 6 oktober 2009 SvĂ€rsonen, trummis och Kiss-fantast berĂ€ttade i söndags att han redan köpt den. Han tyckte den var bra sĂ„ ini helvete. đ
KillwithSkill Postat 6 oktober 2009 Postat 6 oktober 2009 (redigerat) Finns redan pĂ„ Spotify! http://open.spotify.com/album/06TUPSt0LmDoAm3jnE93Ww Reagerade som fan pĂ„ öppninsspĂ„ret att trummorna Ă€r otajta?! đ Aja, gubbrock och en sjujĂ€vla show. Tror jag ska se dom pĂ„ Ullevi i sommar/höst! đ Edit: 20Ă„r? Dom slĂ€ppte vĂ€l plattan Psycho Circus 1998? Redigerat 6 oktober 2009 av KillwithSkill
Guitar Nilsson Postat 6 oktober 2009 Postat 6 oktober 2009 De har vÀl alltid varit otajta, hela bandet?
Fertan Postat 6 oktober 2009 Postat 6 oktober 2009 Edit: 20Är?Dom slÀppte vÀl plattan Psycho Circus 1998? Reagerade ocksÄ pÄ det...
KillwithSkill Postat 6 oktober 2009 Postat 6 oktober 2009 De har vĂ€l alltid varit otajta, hela bandet? Hahaha! Ja kanske det! Men Eric Singer Ă€r ju helt jĂ€vla kass! Lyssna pĂ„ Detroit Rock City! Dom shuffleghostnotes Ă€r ju delirium! đđ
Guitar Nilsson Postat 6 oktober 2009 Postat 6 oktober 2009 Jag har aldrig lyssnat pÄ dem alls, annat Àn enstaka ggr pÄ fester. Med den roliga sminkningen behövde de ju inte kunna spela, alla smÄgrabbar föll i farstun ÀndÄ. Men jag tror de blivit jÀvliga grymma live med Ären, dÀr sitter det nog inte fast alls.
aROCKER Postat 7 oktober 2009 Postat 7 oktober 2009 (redigerat) Det stora problemet Ă€r att folk har inte hört dom men uttalar sig. đ KISS Ă€r ett 70-talsband...och detta skivslĂ€pp Ă€r brutalt dĂ„ligt. KISS under första 70-talsdelen Ă€r hur svĂ€ngigt som helst och tight! Kolla in San francisco -74 DVD:n! Peter Criss Ă€r skolad av Gene Krupa och plattan Dressed to Kill, Ă€r tight och snorsvĂ€ngig. Sedan sĂ„ Ă€r det sĂ€kert pissljud frĂ„n nĂ„n Youtube-live som fĂ„r ghosten i Detroit att lĂ„ta mĂ€rkligt eller det klassiskt fula mickningen som alla band gör idag. Lyssnade pĂ„ MerseyBeatles för 2 helger sedan...bara överhĂ€ngsmickning i princip och fasen vad bra det lĂ€t. Lyssna pĂ„ skivan Destroyer och hur Peter Criss spelar dom...blir en grymt skön rullande takt av dom ghosten. SjĂ€lv satt dom pĂ„ vĂ€ggen tillsammans med Sweet pĂ„ 70-talet...inte 80, va!? Hehe! /aROCKER Redigerat 7 oktober 2009 av aROCKER 1
nattvaktaren Postat 7 oktober 2009 Postat 7 oktober 2009 Peter Criss Àr skolad av Gene Krupa Peter Criss Àr lika tight som en pensionerad bordellmamma.
aROCKER Postat 7 oktober 2009 Postat 7 oktober 2009 Peter Criss Ă€r lika tight som en pensionerad bordellmamma. Du pratar om idag eller!? Och bordellmamman ligger ju inte med kunderna sĂ„...du har nog rĂ€tt...fast fel eller!? đ /aROCKER
Valle Postat 7 oktober 2009 Postat 7 oktober 2009 Du pratar om idag eller!?Och bordellmamman ligger ju inte med kunderna sĂ„...du har nog rĂ€tt...fast fel eller!? đ /aROCKER Fast nattvaktaren Ă€r inte helt fel pĂ„ det... Gene har ju medgett att Peter har spelat apdĂ„ligt Ă€nda frĂ„n start. Till och med Ace har antytt samma sak.
aROCKER Postat 7 oktober 2009 Postat 7 oktober 2009 Fast nattvaktaren Ă€r inte helt fel pĂ„ det... Gene har ju medgett att Peter har spelat apdĂ„ligt Ă€nda frĂ„n start. Till och med Ace har antytt samma sak. Gene har medgett!? Lyssna istĂ€llet sjĂ€lva, ta vilken konsert som helst frĂ„n 74-75...sedan bĂ€r det utför med gĂ€nget (lĂ€s ACE & PETER...sĂ„ Ace att bedöma Peter Ă€r lite av en blind leder en blind) Nattvaktaren Ă€r född pĂ„ sent 70 sĂ„ han har inget att gĂ„ pĂ„..eller hur nattis!? đ /aROCKER
spaceman Postat 7 oktober 2009 TrÄdstartare Postat 7 oktober 2009 Plattan har fÄtt lite blandad kritik: http://kritiker.se/skivor/recension/?skiva...__-__Sonic_Boom Och pÄ DN: http://www.dn.se/kultur-noje/skivrecension...c-boom-1.968897
nattvaktaren Postat 7 oktober 2009 Postat 7 oktober 2009 Gene har medgett!? Lyssna istĂ€llet sjĂ€lva, ta vilken konsert som helst frĂ„n 74-75...sedan bĂ€r det utför med gĂ€nget (lĂ€s ACE & PETER...sĂ„ Ace att bedöma Peter Ă€r lite av en blind leder en blind) Nattvaktaren Ă€r född pĂ„ sent 70 sĂ„ han har inget att gĂ„ pĂ„..eller hur nattis!? đ /aROCKER StĂ€mmer inte, jag Ă€r asgammal tyvĂ€rr. Och nej Peter har aldrig varit tight. Kolla Coventry -73, suger redan dĂ€r.
slejnard Postat 7 oktober 2009 Postat 7 oktober 2009 KISS rules! (Alla lÄtar fram till 1977 och enstaka alster senare) En pengako nuförtiden dock. De borde lagt av efter att ACE och Peter la av för ANDRA gÄngen!
Egghuvud Postat 7 oktober 2009 Postat 7 oktober 2009 (redigerat) KĂ€nns som att vi har haft Kissdiskussionen förr..... jo hĂ€r Ă€r den : https://www.studio.se/index.php?showtopic=3716&hl=kiss tror t o m att nattvaktaren lovade en electrocover av nĂ„gon lĂ„t dĂ€r.... Jag fattar fortfarande inte rikigt vitsen med dem. Visst de sĂ„g coola ut men resten dĂ„? âșïž Redigerat 7 oktober 2009 av Egghuvud
aROCKER Postat 7 oktober 2009 Postat 7 oktober 2009 StĂ€mmer inte, jag Ă€r asgammal tyvĂ€rr.Och nej Peter har aldrig varit tight. Kolla Coventry -73, suger redan dĂ€r. Ja, du har nog rĂ€tt, dĂ€rför som han var den enda dom behöll frĂ„n ALIVE!-tagningen och skivan floppade totalt...och det hör man ju pĂ„ ALIVE! jĂ€tteosvĂ€ngigt och otight, i princip en bortglömd liveskiva. Och jag mĂ„ste nog sluta lira trummor...jag har ju helt tappat konceptet. âșïž /aROCKER
aROCKER Postat 7 oktober 2009 Postat 7 oktober 2009 KĂ€nns som att vi har haft Kissdiskussionen förr..... jo hĂ€r Ă€r den : https://www.studio.se/index.php?showtopic=3716&hl=kisstror t o m att nattvaktaren lovade en electrocover av nĂ„gon lĂ„t dĂ€r.... Jag fattar fortfarande inte rikigt vitsen med dem. Visst de sĂ„g coola ut men resten dĂ„? âșïž Lyssna! Varför exploderade deras karriĂ€r nĂ€r ALIVE! kom? Kan verkligen sĂ„ mĂ„nga mĂ€nniskor bara gĂ„ efter att dom sĂ„g hĂ€ftiga ut...Lenny Kravitz den lilla omusikaliska nollan Ă€r en utav oss alla som inspirerats...vilka loosers vi Ă€r! /aROCKER
aROCKER Postat 7 oktober 2009 Postat 7 oktober 2009 KĂ€nns som att vi har haft Kissdiskussionen förr..... jo hĂ€r Ă€r den : https://www.studio.se/index.php?showtopic=3716&hl=kisstror t o m att nattvaktaren lovade en electrocover av nĂ„gon lĂ„t dĂ€r.... Jag fattar fortfarande inte rikigt vitsen med dem. Visst de sĂ„g coola ut men resten dĂ„? âșïž Ja jĂ€klar du...sĂ„n trĂ„d fanns redan och dĂ€r sĂ„g man vilka lĂ„tar som folk hade i sitt hjĂ€rta...totalt osvĂ€ngiga frĂ„n 76 och framĂ„t, hehe GRATTIS! /aROCKER
spaceman Postat 7 oktober 2009 TrÄdstartare Postat 7 oktober 2009 (redigerat) Jag var pÄ Kiss konserten pÄ Eriksdalshallen 1980. DÄ var Kiss lite halvdekis i Sverige och dom flesta var dÀr för förbandet som faktiskt inte mindre var Iron Maiden. Efter den konserten sÄ var publiken omvÀnd och gick omkring och vrÄla Kiss pÄ stan. Vilken show det var! Eric Carr, som dessvÀrre avled 1991, spelade trummor dÄ istÀllet för Peter Criss och dÄ blev det mycket tightare. NÀr jag sÄg dom pÄ Stadion 1996 lÀt det inte alls lika tight med Peter Criss bakom trummorna. Hela bandet lÀt mest trötta. Redigerat 7 oktober 2009 av spaceman
aROCKER Postat 7 oktober 2009 Postat 7 oktober 2009 Jag var pĂ„ Kiss konserten pĂ„ Eriksdalshallen 1980. DĂ„ var Kiss lite halvdekis i Sverigeoch dom flesta var dĂ€r för förbandet som faktiskt inte mindre var Iron Maiden. Efter den konserten sĂ„ var publiken omvĂ€nd och gick omkring och vrĂ„la Kiss pĂ„ stan. Vilken show det var! Eric Carr, som dessvĂ€rre Ă€r avled 1991, spelade trummor dĂ„ istĂ€llet för Peter Criss och dĂ„ blev det mycket tightare. NĂ€r jag sĂ„g dom pĂ„ Stadion 1996 lĂ€t det inte alls lika tight med Peter Criss bakom trummorna. Hela bandet lĂ€t mest trötta. Eric Carr var ju jĂ€ttesvĂ€ngig... âșïž och vi pratar vĂ€l inte om en 63 Ă„rig Peter Criss typ -96 hoppas jag!? Kul att du sĂ„g dom 80...tanks pĂ„ scen och Vinnie Vincent eller var det ACE? /aROCKER
Björn Olsberg Postat 7 oktober 2009 Postat 7 oktober 2009 Kolla pÄ: http://oslopuls.aftenposten.no/musikk/article275108.ece Vilken bild!!! TÀnk att man hade sÄnt pÄ vÀggen i pojkrummet pÄ 80-talet och tyckte det var helt okej. Helt sjukt! ...för att inte tala om bilden i plattans booklet:
spaceman Postat 7 oktober 2009 TrÄdstartare Postat 7 oktober 2009 Kul att du sÄg dom 80...tanks pÄ scen och Vinnie Vincent eller var det ACE? Det var Ace Frehley. Han sköt raketer med sin Les Paul, sen flög den över scenen. Dom var fortfarande sminkade dÄ dessutom.
nattvaktaren Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Ja, du har nog rÀtt, dÀrför som han var den enda dom behöll frÄn ALIVE!-tagningen och skivan floppade totalt...och det hör man ju pÄ ALIVE! jÀtteosvÀngigt och otight, i princip en bortglömd liveskiva. Och jag mÄste nog sluta lira trummor...jag har ju helt tappat konceptet. /aROCKER Alive-plattan sÄlde inte pÄ sitt innehÄll, utan för att kidsen i USA sett Kiss live och ville ha en souvenir. Peter Criss Àr ingen tight trummis, det kan vi som hört honom lira live intyga. Sen kan man inte ta ifrÄn honom att han Àr en av dom fyra i vÀrldens coolaste originaluppsÀttning eller att hans slappa spelstil Àr en del av soundet pÄ dom tidiga plattorna, men det Àr en annan femma. För övrigt har vÀl Eddie Kramer senast sagt att hela Alive spelades in igen, i princip bara publikljuden och Pauls mellansnack Àr autentiska.
nattvaktaren Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Kul att du sÄg dom 80...tanks pÄ scen och Vinnie Vincent eller var det ACE?/aROCKER Dude, du har noll koll.
aROCKER Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Alive-plattan sÄlde inte pÄ sitt innehÄll, utan för att kidsen i USA sett Kiss live och ville ha en souvenir. Peter Criss Àr ingen tight trummis, det kan vi som hört honom lira live intyga. Sen kan man inte ta ifrÄn honom att han Àr en av dom fyra i vÀrldens coolaste originaluppsÀttning eller att hans slappa spelstil Àr en del av soundet pÄ dom tidiga plattorna, men det Àr en annan femma. För övrigt har vÀl Eddie Kramer senast sagt att hela Alive spelades in igen, i princip bara publikljuden och Pauls mellansnack Àr autentiska. Nix, Peters tagningar Àr kvar! Kidsen, live!? Vem i europa sÄg dom live 74-75, hehehe!! Slappa? Men, kolla in klippet i liret och som sagt 74-75 Àr det hur bra som helst. Skitsamma, du Àr ju trummisen av oss 2, ha det! /aROCKER
nattvaktaren Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Nix, Peters tagningar Àr kvar! Eller hur, för det Àr ju egentligen du som har mixat den sÄ du borde veta? ALIVE! sÄlde inte ett skit i Europa förrÀn den blivit stor i USA.
aROCKER Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Dude, du har noll koll. Nix, precis! Vet att Vinnie klev in strax innan -83...slĂ€ngde ur mig det för snabbt. Inget lir av Ace pĂ„ Creatures och var inte hundra pĂ„ om han orkade Ă„ka till sverige för en "dunder-metal" konsert. Vill inte prata om KISS efter -76!, men dĂ€r spritter det till i din metal-Ă„dra va!? đ Ăr det dĂ€r ifrĂ„n du referar till Peters trummspel? Han borta innan Destroyer spelas in, likasĂ„ ACE...noll angagemang. Lyssna pĂ„ hur dom lirar innan
GÀst Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 För oss "oldboys" hjÀlper det ju inte att Gene Simmons hÀvdar att detta Àr det bÀsta dom gjort sedan Destroyer. Hur bra den nya Àn Àr sÄ kÀnns dom goda tiderna lite förbi nÀr det gÀller Kiss, och jag skulle nÀstan vilja tycka att det roliga tog slut redan 1980... Men jag tar fasta pÄ Genes sales appeal och gör reklam för en av deras gamla godingar som jag sjÀlv översatt och spelat in: Comin Home. En av ytterst fÄ lÄtar som paret Paul Stanley/Ace Frehley skapade tillsammans, och bara det... Min version heter Jag kommer hem igen och kan avlyssnas hÀr: www.myspace.com/rolfcarlsson Ha det fint!
nattvaktaren Postat 9 oktober 2009 Postat 9 oktober 2009 Han borta innan Destroyer spelas in, likasÄ ACE...noll angagemang. Lyssna pÄ hur dom lirar innan Visst, jag hÄller helt med dig om att Peter Criss lirar bra mycket bÀttre pÄ dom tidiga plattorna Àn dom senare, men live har han alltid varit totalt ostadig. Nu ska jag hala fram Come On And Love Me apropÄ Peter Criss, svÀnger!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.