Jump to content
Annons

Johan Juhlin - Addicted to You


dbd

Betüg  

17 röster

  1. 1. Betüg

    • Bäst!
      4
    • Bättre
      4
    • Bra
      6
    • Ok
      1
    • Mindre bra
      0
    • Kass!
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Addicted to You

ARTIST/GRUPP: Johan Juhlin

GENRE: Glad 80-rock

LÅTLÄNGD: 4:20

KOMPOSITÖR: Johan Juhlin

PRODUCENT: DBD-Cryo

EV. MEDVERKANDE: -

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: MP3

STORLEK: 5.95 MB

STATUS: Färdig demo

LÅTLÄNK: PLAY

Då var det dags för lite enkel 80-talsrock! Glatt, rivigt och med Johans grymma solon 😄 Enjoy! Mer kommer nästa vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Är det du som mixat o fixat Dbd? 😎 i'm stunned...det här ar ju skitbra..med prox o hela kakan...

..men...tänk dig stämsång som backing på reffen.. tror att det skulle bli klicken sylt på den här grädden..

Bra jobbat.

Yeps det är jag! Tack för den fina kritiken! Av någon anledning ville inte Johan ha stämsång på just denna låten, men det ligger på de andra tre vi gjorde. Kommer lägga upp en låt i veckan eller något 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle nog också vilja ha en liten kör, men det är väl som att gå på vernissage och bara titta på en enda tavla och säga att havet borde vara rödare.

Ser med spänning fram emot de andra låtarna.

Snygg mix&fix!

Link to comment
Dela på andra sajter

Röjparty........

Nice Arr, men ljudet är lite dovt..

Compdisten skulle kanske ljusas

till lite....

Nja det är ju en smaksak. Den är ändå rätt ljust mastrad i förhållande till många andra rock/poplåtar. Vi gick lite efter Megadeths album "Youthanasia" på önskemål av Johan. Och det är ju relativt bastungt, så det kan vara det som gör att det upplevs som lite dovt. Men som sagt, det är en smaksak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste säga att jag tycker det var väldigt snyggt gjort. Jag är ju inte själv någon gura på mixning eller liknande så jag kanske inte kan ge ett speciellt professionelt utlåtande men i mina öron lät det väldigt bra. Skönt sammanhållen mix, alla instrument fick den plats de borde ha.

Låten i sig var helt ok. Funkar bra när man vill vara glad på ett okonstlat sätt. Det enda jag har att anmärka på är att det är lite för lite skillnad mellan partierna. Versen, bryggan och refrängen ligger ju hyfsat lika (gillar iofs upptakten på bryggan A, Bb, B 😛 ).

Allt som allt en helt ok låt och en väldigt snygg mixning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Jag är ju inte själv någon gura på mixning eller liknande

Heheh

antingen så har du en osedvanligt välutvecklad känsla för ordvitsar, eller så slirade du bara på tangenterna...

DbD!

I LIKE!

Kul att en snubbe som du slår alla metal/gitarrpop/rock-grabbar på fingrarna.

Nu får Herwhisper nåt att fundera på.

& DU ÄR HOUSE!!!

Vad ska hända härnäst? DiscoDanne skriver en Elton John-Ballad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag ska vara ärlig så tyckte jag inte det här var så bra.

För det första så saknas det nåt i verserna. Det låter så kallt. Den jättestora och braiga rösten passar inte riktigt med de övriga instrumenten som känns ganska små.

Och så tycker jag du skulle kunna lyfta fram refrången ännu mer. Ännu mer. För det är en bra refräng.

I'm not a beliver var ju så himla bra... Så jag vet att du kan bättre dbd =)

God jul på dig 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo du, det här var ju ok. Glatt minst sagt. Det enda som inte känns hundra är sången.. Jag vet inte den låter lite typ för vanlig. Lite McDonaldsreklam typ.

tufft intro som fan och det är inget dåligt upplägg alls men sången gick inte hem hos mig!

Rock på

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressanta synpunkter...

Jag får nog hålla med om att jag inte är helt lyrisk över sången i den här låten... Men samtidigt var det svårt att hitta en passande stämma till refrängen då den tenderade att låta alldeles för mkt radiodänga vilket den redan gör tillräckligt.

fler låtar från demon kommer upp inom kort... Även en ny version av "not a believer" med sång inspelad med en riktig mick 😄

/johan juhlin

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det låter ruskigt bra trots att det inte är min musiksmak. Snygg sångröst och bra gitarrspel. Ska jag framföra egna tyckanden så skulle det lyfta mer i refräng med fler stämmor i bakgrunden. Låten kunde även kortas, men annars... jag imponeras!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lyssnat på låten två gånger. Bra låt, och jag älskar gitarrsolot. Typiskt bra solo utan att vara 200 toner per sekund. Jag hade valt ett annat ljud på kompguran, tycker den låter lite väl heavy metal.

tackar för det!

Jag har använt samma gitarrsound på hela demon, denna låten är den som är minst metal så jag tror att gitarrsoundet mer kommer till sin rätta på de andra låtarna

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...