Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

PÄ tisdag 8 september sÄ sÀnds första avsnittet av Idol 2009 pÄ tv4.

Spektaklet, förnedrings tv etc har ju dom flesta synpunkter pÄ. Skulle vara

kul höra om synpunkter och kommentarer pÄ serien under resans gÄng fram till finalen pÄ Studioforum.

Som sedan brukar sluta med att vinnaren slÀpper en platta dÀr lÄtarna Àr som mellanmjölk, sÄdÀr lagom,

Àven om vissa av vinnarna fÄr upptrÀda pÄ AllsÄng pÄ Skansen och blir tonÄrsidoler.

FÄr vi se om tvÄan blir den som drar det lÀngsta strÄet efterÄt i Är igen, eller trean

eller fyran.. 😄

LĂ€nk till Idol 2009:

http://www.tv4.se/idol

Mycket wailande brukar det ju vara för att försöka impa pÄ juryn, pÄ gott och ont,

mindre sĂ„nt i Ă„r tack. 😑

Redigerat av spaceman
Annons
  • Svar 137
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat

Jag ansökte i Är bara för skoj skull och tog mig till den riktiga juryn, men dÀr föll jag pÄ mitt ansiktsuttryck nÀr jag sjöng.

Vem fan orkar se vettig ut efter 7 timmars vĂ€ntan? Haha 😑

Men ser fram emot programmet och vem vet, man kanske fÄ se en glimt av mig Àven pÄ TV (finns pÄ tv4.se/idol pÄ Malmöklippet)

DieHard (oregistrerad)
Postat

Ja det som Ă€r riktigt kul Ă€r alla sopor som försöker med sin hemmasnickrade soulsjungande đŸ˜Č SĂ„ kasst det bara kan bli.

Postat

Det Àr ju humor i början.

I slutet av tÀvlingen finns det ju dock emellanÄt en och annan begÄvad sjÀl.

// djonas

Postat

var det bara jag som hörde samma fenomen i Är igen..!?. ett "litet" reverb-pÄlÀgg nÀr dom som gick vidare sjöng... och sedan nÀr "skÀmten" sjöng var det tort och trÄkigt?

Postat
var det bara jag som hörde samma fenomen i Är igen..!?. ett "litet" reverb-pÄlÀgg nÀr dom som gick vidare sjöng... och sedan nÀr "skÀmten" sjöng var det tort och trÄkigt?

Precis vad jag tÀnkte ocksÄ.

Postat

Slog ihop trÄdarna. Har tyvÀrr inget att tillÀgga till trÄden i övrigt dÄ jag inte kollar pÄ Idol. Hellvalla Burn fick dock förfrÄgan om att lira i finalen av Ärets upplaga men pga den kommersiella vinklingen tackade vi nej utan att ens tÀnka oss för.

🙁

Postat

Japp, sĂ„ gör de alltid..sen kör dom gĂ€rna lite bakgrundsmusik till vissa sĂ„ det lĂ„ter helt Ă„t helvete..Är nog skoj o redigera ljudet till programmet 🙁

Postat
Japp, sĂ„ gör de alltid..sen kör dom gĂ€rna lite bakgrundsmusik till vissa sĂ„ det lĂ„ter helt Ă„t helvete..Är nog skoj o redigera ljudet till programmet 😛

hehe jo men lite vĂ€l manupulativt för folk som e okunniga egentligen... fast iofs, vi lever i en fejkad vĂ€rld ( plastik, bilder, ljud, smink m.m) 🙁

jo precis, vore kul, fatta snacket dÀr..

"hörra berra, kolla in denna snubben, riktig mupp som inte kan sjunga, ska vi förstöra hans liv lite Ä göra han till riksfjant^^"

Postat

En sak som Àr lite lustig med Idol Àr att ibland alla dessa mÀniskor man ser utanför

som vÀntar pÄ sin chans, vi pratar massor, hur dÄ Peter Jihde & C:o kan hitta vissa

som dĂ„ i regel gĂ„r vidare ? Hur kommer det sig ? Är det tips frĂ„n kompisar ?

KÀnns lite som om alla inte har samma möjlighet om du inte blir coachad av Peter Jihde.

Postat
"ska vi förstöra hans liv lite Ä göra han till riksfjant"

Du menar att tv4 slÀpat dit ett antal falsksjungande idioter mot deras vilja?

Om det Àr nÄgot som retar mig mer Àn sjÀlva programmet sÄ Àr det nÀr kÀrringar som du tycker synd om dom medverkande.

För övrigt kan vÀl knappast ett litet reverb göra till eller frÄn, sjunger man illa sÄ gör man. Det blir bara lite bÀttre tv.

Postat
En sak som Àr lite lustig med Idol Àr att ibland alla dessa mÀniskor man ser utanför

som vÀntar pÄ sin chans, vi pratar massor, hur dÄ Peter Jihde & C:o kan hitta vissa

som dĂ„ i regel gĂ„r vidare ? Hur kommer det sig ? Är det tips frĂ„n kompisar ?

KÀnns lite som om alla inte har samma möjlighet om du inte blir coachad av Peter Jihde.

De allra flesta fÄr aldrig ens trÀffa de som du ser i TV, det finns ju andra grupper som bedommer den stora massan sedan skickas de mest lovande eller störda till att eventuellt fÄ vara med i TV. (UngefÀr hÀr fattade jag vad du egentligen frÄgade om...) Med lite skicklighet sÄ kan man nog lÀtt skapa en illusion av att ha följt dem frÄn början men jag Àr skeptisk till det - efterkonstruktion Àr nog dagens ord skulle jag tro i alla fall.

Postat

Lade mÀrke till det ocksÄ!

DieHard (oregistrerad)
Postat
Med lite skicklighet sÄ kan man nog lÀtt skapa en illusion av att ha följt dem frÄn början men jag Àr skeptisk till det - efterkonstruktion Àr nog dagens ord skulle jag tro i alla fall.

Ja det Àr inget nytt att göra en efterkonstruktion för att sken av nÄgot annat. Fuskas ju i alla program mer eller mindre idag som Àr underhÄllningsprogram. Men Ä andra sidan har man fuskat lite i nyheterna Ä liknande program lÀnge. Ta som exempel bara dÀr reportern ringer eller bara stiger in genom dörren och skakar hand med den som det ska trÀffas och presenterar sig och kameran filmar innefrÄn hemmet, jobbet etc. Eller klassiskern dÀr den intervjuade stÄr och blÀddrar i en bok eller fipplar med nÄgot dokument. Fusk i media Àr lika gammalt som gatan.

Postat

Fusk och fusk. Det Àr vÀl egentligen inte mer fusk Àn nÀr man lÀgger pÄ effekter pÄ exempelvis en inspelning för att det ska lÄta bÀttre...

Postat
Fusk och fusk. Det Àr vÀl egentligen inte mer fusk Àn nÀr man lÀgger pÄ effekter pÄ exempelvis en inspelning för att det ska lÄta bÀttre...

det Àr en tÀvling?

Postat
det Àr en tÀvling?
Juryn bedömer inte utifrÄn tv-programmets ljud. Tror du rumsklangen har betydelse för utgÄngen har du fel.

För övrigt ska ni inte slÄ fast att det Àr pÄlagt reverb. Hur mycket rummet sjunger med (yes, naturligt rumsreverb) beror sjÀlvklart pÄ hur mycket power det Àr i sÄngarens röst. KlÀmmer man i lite, sÄ fÄr du mer klang av rummet ocksÄ.

Och eftersom det sitter tvÄ mikrofoner i rummet och man anpassar nivÄerna i efterhand kommer mÀngden rumsklang att variera pÄ varje deltagare. Hoppa in pÄ tv4.se och lyssna pÄ alla auditions sÄ hör ni ljudet "oprocessat", mik 1 i vÀnster och mik 2 i höger. VolymnivÄerna varierar klart.

Postat
Om det Àr nÄgot som retar mig mer Àn sjÀlva programmet sÄ Àr det nÀr kÀrringar som du tycker synd om dom medverkande.

Kallas empati.

Postat

Det Àr ett riktigt djÀvla skitprogram.

Titta inte pÄ det.

Postat
De som kommer dit vet ju naturligtvis vad de ger sig in pÄ. Kan man inte ta det fÄr man skylla sig sjÀlv.

Det viktigaste i livet Àr att vi har ansvar för vÄra medmÀnniskor.

"Skylla sig sjÀlv" hjÀlper aldrig nÄgon och finns inte i min tankevÀrld.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.