Jump to content
Annons

Hårdvarustyrning av pluggar


EmKay

Recommended Posts

Finns det någon hårdvaru kontroller för styrning av olika pluggar?

Jag vill tex kunna styra en funktion i en mjukvaru plugg från en hårdvaru enhet så jag enkelt och precis kan automatisera den. Kör FL och tycker automatiserings funktionerna där är lite yxiga att hantera. Vill hellre ha en fysisk knapp att vrida på.

Går det med någon vanlig midi kontoller eller vad ska man ha?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kolla in Novations produkter annars. Jag kör Novation Nocturn både för att spela live och för att styra pluggarna i Logic. Novation har en jäkligt smidig funktion som heter Automap som wrappar dina pluggar och gör att det blir kommunikation åt båda hållen. Det innebär att Automap direkt känner av vilken plugg du har öppnat och tar fram din sparade mapping för den pluggen så du får direktkontroll. Sjukt smidigt! Nocturn kostar dessutom bara två-trehundra mer än Nano Kontrol...

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Kolla in Novations produkter annars. Jag kör Novation Nocturn både för att spela live och för att styra pluggarna i Logic. Novation har en jäkligt smidig funktion som heter Automap som wrappar dina pluggar och gör att det blir kommunikation åt båda hållen. Det innebär att Automap direkt känner av vilken plugg du har öppnat och tar fram din sparade mapping för den pluggen så du får direktkontroll. Sjukt smidigt! Nocturn kostar dessutom bara två-trehundra mer än Nano Kontrol...

Nocturn var cool. Tack för tipset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för bra tips.

Fastnade för Nano eller ZeRo SL mkII. Automap och Speed dial funktionen är ju lockande.

Ska bara kolla priskillnaden för dessa.

>Linus vad hade du för problem med Nocturn?

Link to comment
Dela på andra sajter

>Janne hehe, jag är inte direkt DIY kind of a guy men tack för tipset.

Någon som vet var man kan köpa en ZeRO SL MkII till bra pris? Kollade 4Sound och Jam men hittade inga i deras sortiment.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jan Östman (oregistrerad)
>Janne hehe, jag är inte direkt DIY kind of a guy men tack för tipset.

Någon som vet var man kan köpa en ZeRO SL MkII till bra pris? Kollade 4Sound och Jam men hittade inga i deras sortiment.

Nej, alla musiker gör sig inte som snickare 😕

Själv har jag BCR2000 i studion och den funkar bra både till Reason och VST

/Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...