Jump to content
Annons

Fredagsdrinken - White russian


Hellpig

Recommended Posts

Fredag är alltid en favoridag. White russian är alltid en favoritdrink. Själv blandar jag gärna mina nöjen... men hur blandar du din?

1 del vodka

1 del Kahlua

1 del mjölk

Is

Inte alltid exakt så men detta är alltså den icke-officella White Russian tråden. Häll upp och välkommen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Torrlagt här åxå. Blandar sällan groggar men gör en svalkande fattigmans russian ibland:

Iskall mjölk med oboy (mkt)

Bolagets billigare whiskey.

Funkar! Smakar snudd på Bailys. Blanda efter smak.

En annan:

Kokhett kaffe

Bolagets billigaste whiskey. Häll såpass mkt att du kan dricka direkt utan att kaffet behöver svalna.

Klart!

☺️

Link to comment
Dela på andra sajter

Min favorit är Bloody Russian.

1 del ryss

En stänk tabasco

1 stjälk selleri

Mixa ryssen tills drickbar konsistens.

Häll upp i glas, droppa på lite tabasco och rör om med selleristjälken, som också fungerar som dekoration.

Alkoholhalten är vanligtvis hög, men beror på ryssen.

absolut-bloody-mary.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kokhett kaffe

Bolagets billigaste whiskey. Häll såpass mkt att du kan dricka direkt utan att kaffet behöver svalna.

Klart!

🙂

Jameson är inte MYCKET dyrare än den billigaste whiskyn, och då får du "rätt" dricka i kaffet;)... Men för bövelen, brunt farin får du inte glömma... och vispad grädde på toppen!

Själv blandar jag nästan aldrig drink o grogg, men när det händer så blir det vodka russian. Eller Irish Coffee då, typ ovan nämnt. Fast nu är jag spiknykter ett gäng veckor.

tjing hopp

Link to comment
Dela på andra sajter

brunt farin får du inte glömma...

Kommer ihåg när vi inte hade mycket att äta hemma - av allehanda upptagna projektorsaker hade ingen handlat på ett tag och brunt farin var det ända att tillgå just då. Och närmaste affärer hade stängt. Det är då man önskar Internethandel fanns för mat! Men jag kan säga att brunt farin är INTE gott - att äta sådär bara, rakt av...

🙂

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Jameson är inte MYCKET dyrare än den billigaste whiskyn, och då får du "rätt" dricka i kaffet;)... Men för bövelen, brunt farin får du inte glömma... och vispad grädde på toppen!

Själv blandar jag nästan aldrig drink o grogg, men när det händer så blir det vodka russian. Eller Irish Coffee då, typ ovan nämnt. Fast nu är jag spiknykter ett gäng veckor.

tjing hopp

Tingeling.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ihåg när vi inte hade mycket att äta hemma - av allehanda upptagna projektorsaker hade ingen handlat på ett tag och brunt farin var det ända att tillgå just då. Och närmaste affärer hade stängt. Det är då man önskar Internethandel fanns för mat! Men jag kan säga att brunt farin är INTE gott - att äta sådär bara, rakt av...

🙂

Har varit i samma situation, men jag hade tur, jag hade vanligt bitsocker. Inte dumt alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min favorit är Bloody Russian.

1 del ryss

En stänk tabasco

1 stjälk selleri

Mixa ryssen tills drickbar konsistens.

Häll upp i glas, droppa på lite tabasco och rör om med selleristjälken, som också fungerar som dekoration.

Alkoholhalten är vanligtvis hög, men beror på ryssen.

absolut-bloody-mary.jpg

Den har jag druckit, fast jag åt upp sellerin det första...

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...