Jump to content
Annons

Marshall vs 100, Sprakar


Stonerbox

Recommended Posts

Min gammla Marshall vs 100 började spraka när jag och bandet repade igår. När jag spelade löst på strängarna på den rena kanalen så lät det okej, men om jag slår hårdare så sprakade det.

Jag har kollat alla kablar och testade att koppla in direkt in i stärkare (läs: utan pedaler). Jag har även öppnat lådan och tittat till högtalarna och dom var det inget fel på som jag kunde se.

Någon som vet vad som kan ha hänt?

Redigerat av Stonerbox
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Min gammla Marshall vs 100 började spraka när jag och bandet repade igår. När jag spelade löst på strängarna på den rena kanalen så lät det okej, men om jag slår hårdare så sprakade det.

Jag har kollat alla kablar och testade att koppla in direkt in i stärkare (läs: utan pedaler). Jag har även öppnat lådan och tittat till högtalarna och dom var det inget fel på som jag kunde se.

Någon som vet vad som kan ha hänt?

Det låter som att det är lödningarna vid nåt av elementen som glappar lite. Prova att spraya dit lite kontaktspray - det gör ofta mycket gott för såväl förstärkare, högtalare och all möjlig elektronik - bra för oss som inte kan pilla så mycket, det är bara att sikta och skjuta 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...