Jump to content
Annons

Någon som har lust att höra vad jag åstakommit under en månad i Sonar


Bbenderman

Recommended Posts

Ni som har erfarenhet av att verkligen mixa och masta kan ni hjälpa mig lite

Jag inte örken att lägga ned mig när det finns folk som verkligen kan.

Jag tycker det är roligt att spela men mixa är inte lätt märker jag.

Köpte två olika monitorer Alesis monitor2 och Fostex modell dyra och riktiga Akg hörlurar för ända målet men jag får inte till det bra.

Brukar bränna en Cd och gå till bilen och lyssna då märker jag att det i bland är för mycket bas andra gånger för lite sång kan inte helt enkelt få till det som jag vill.

Har andra problem med som jag behöver hjälp med får inte fram sången den låter instängd.

Har någon lust att ta och ladda hem bundle filen för låten lyssna mixa lite skicka tillbaka

Jag har bara kört programmet en månad och ni är så mycket bättre.

Det är helt egna låtar country rockabilly stil.

Ska lägga om gitarr solon det är typ första tagningen lite live känsla.

Eller ska jag behålla live känslan?

Bra att få andras kredit då jag sitter själv i en källare djup i Värmlands skogar.

Alla instrument spelar jag själv live en tagning jag vill att ni lyssnar igenom och hjälper en nybörjare på traven någon som har lust?

Alla instrumet är uppmickade inga datorer inblandade mer än inspelning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jizzuz.. Orkade bara läsa 50% av ditt blablabla.. Ok.. Sist jag mixade en låt tog det 2 månader (eller exakt 6 veckor). och jag tjänade efter skatt 178.287:-

Är du fortfarande seriös eller drömmer du bara???

Hur mycket får det kosta? (beror på vilken studio/lokal jag ska boka)

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag mixar lite till så ska jag lägga upp som Mp3

Jag tror du får bäst respons om du bouncar en mp3 och lägger upp på demosidan.

Alla mjukvaruverktyg du behöver har du i Sonar, men din fråga är "universell", och inte låst till ett speciellt inspelningsprogram:)

tjing o kör hårt:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att ditt inlägg är berättigat helgobald även om jag samtidigt tycker att det är lite onödigt. Jag tror inte att trådskaparen är ute efter en gratis mix här även om det har varit många före honom som har försökt.

Att nå helgobaldsklass dvs. att nå ett så pass bra resultat så att man kan sälja det tar antagligen betydligt längre tid än en månad eller två. Dock är det din musik som är viktig och att du kämpar på med mixandet om det är viktigt för dig. Kolla in trådar och mixa och lär genom att använda dina öron.

Skulle gärna hjälpa dig men själv kämpar jag fortfarande och är en dokumenterat dålig mixare men jag blir i alla fall om inte bättre möjligen mer erfaren. Så om du vill bli bättre på att mixa läs alla trådar du kommer åt eller kanske ta en kurs.

Är musiken ditt primära hitta någon som hjälper dig. Kanske finns det trots allt sådana på forumet. Om du vill ha profskvalitet får du anlita någon som helgobald och betala för hans jobb. I vissa lägen är det alternativet det bästa och i synnerhet om musiken är bra.

Hursomhelst jag hoppas att jag inte skrämde iväg dig för jag önskar dig verkligen allt gott oavsett om det är musiken eller ditt kunande för att mixa och eller att mixa och producera som du brinner för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
Jizzuz.. Orkade bara läsa 50% av ditt blablabla.. Ok.. Sist jag mixade en låt tog det 2 månader (eller exakt 6 veckor). och jag tjänade efter skatt 178.287:-

Är du fortfarande seriös eller drömmer du bara???

Hur mycket får det kosta? (beror på vilken studio/lokal jag ska boka)

Var det den längsta låten i världshistorien, eller är du långsammast i världshistorien?

Link to comment
Dela på andra sajter

*Haha* Näe.. Det var inte en enda låt.. Det var nog 15~20 låtar om jag inte minns fel.. Fast å andra sidan var det nog 20 år sen oxå 🙂.. Långsam??? En (1) bra låt brukar ta ett år att fixa eller hur menar du???

Var det den längsta låten i världshistorien, eller är du långsammast i världshistorien?
Link to comment
Dela på andra sajter

*Haha* Näe.. Det var inte en enda låt.. Det var nog 15~20 låtar om jag inte minns fel.. Fast å andra sidan var det nog 20 år sen oxå 😉.. Långsam??? En (1) bra låt brukar ta ett år att fixa eller hur menar du???

Antingen var det 20 år sedan du mixade en låt sist, eller så hänger inte ditt senaste inlägg alls ihop med det förra i tråden. (Jag är bara avundsjuk, jag hade inte haft det minsta emot att dra in 178 papp på två månaders jobb)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...