Jump to content
Annons

Har jag gjort bort mig?


Dejjvid

Recommended Posts

Hejsan! Behöver hjälp omgående. Har ett köpt Cubase SE 3, och det har fungerat ända tills igår, då jag laddade ner Cubase Studio 4 för att testa om det var något att ha. Sedan dess har jag inte fått igång mitt riktiga Cubase. Har provat avinstallerat och ominstallerat det, men det fungerar fortfarande inte. Den kommer till Time Stretch när den laddar alla funktioner, sedan stängs det bara ner. Någon som kan veta nånting om detta och hjälpa mig? Tagnentbordet är på väg att brista.

Stort tack på förhand

//David

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Testa att gå in i mappen Plugins som ligger under Program files -> Steinberg -> Cubase nånstans ...

Ändra mappnamnet till t ex PluginsX och prova sen att starta om Cubase.

Om det startar då så är det nån plugg som strular. I så fall kan du lyfta över dem en i taget till en ny Plugins-mapp och starta om Cubase mellan varje. Då ser du när det börjar strula igen, och vilken plugg det är.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Testade, men det fungerar inte. Det är inte så att det verkar vara nåt problem med nån plug-in utan den dör direkt när man startar, rutan är uppe i cirka 2 sekunder/ "Cubase har stött på ett problem och måste avslutas". Kan det vara någonting med att den nedladdade versionen inkräktade på mitt köpta Cubase?

Redigerat av Dejjvid
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade letat upp alla filer på det nedladdade Cubase Studio 4 och raderat dem efter det att jag raderat hela programmet via Kontrollpanelen, Ta bort program. Cubase SE3 hade jag sedan försökt starta om. Hade inte det gått hade jag ominstallerat Cubase SE3. Först därefter andra åtgärder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det nedladdade Cubase Studio 4 lämnade säkert en massa dll-filer från Steinberg på disken. Jag skulle söka upp alla filer som skapades eller ändrades datumet/tiden för CS4-installationen, slänga dessa i Papperskorgen och installera om SE3 efter det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...