Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HÄkan Nilsson blev utvald till Lyssnarnas Sommarpratare i Är bland ca 200 sökande.

hÀr pÄ forumet Àr han mest kÀnd som Guitar Nilsson.

programet sÀnds den 15 juli kl.13 och Àven ca 22.00. i P1

sedan finns det vÀl Àven möjlighet att höra det pÄ Sveriges radios hemsida sr.se

Annons
drloop (oregistrerad)
Postat

Grymt!

Postat

Har lyssnat idag pÄ webben.

LĂ€nk

Tack för ett bra program!

Ljusne Àr en lÄt som du antagligen inte skriver under pÄ men jag gillar verkligen Greg Fitzpatricks version pÄ bruten svenska men jag hittade ingen lÀnk pÄ det kanske finns den pÄ Spootify?

Postat

Jag vill tacka alla sÄ supermycket frör röstande och peppning.

Det har varit typ helt galet hÀr efter att programmet sÀndes.

Allt har varit sĂ„ kul. 😛

Postat
Fantastiskt program men jag undrar vad som hÀnde med killen som sov pÄ grillen?

Han kanske blev helstekt och uppÀten dan efter.

Postat

Fanns ju massor att frÄga om förutom grillsÄr.

Vem var din pappa som pÄ ett eller annat sÀtt förde dig runt i sverige. Var han ocksÄ en musiker? Eller blev du en för att han aldrig hade en chans?

LÄt nu inte detta lÄta som ett korsförhör men jag skriver verkligen under pÄ att en naturlig röst Àr det som iallafall fÄr min klocka att ticka.

Ozzy har en naturlig röst Àven om det inte Àr naturilgt för du och jag. Harry Brandelius i den lÄten som du valde Àr det mest konstlade jag kan tÀnka mig.

Growlande ideer om hur man ska vara amerikansk pÄ den tidens sÀtt. Julia Cesar united states of amerikat eller min gamla somarhusgranne Britta Borg med Fats mammy Brown gick alla i den tidens fÀllor.

Om jag fÄr vÀlja idag var Ozzy bÀst.

Om jag skulle vÀlja nu Àr det detta en sketen live inspelning. Studio Àr bÀttre.

Postat
Fanns ju massor att frÄga om förutom grillsÄr.

Vem var din pappa som pÄ ett eller annat sÀtt förde dig runt i sverige. Var han ocksÄ en musiker? Eller blev du en för att han aldrig hade en chans?

LÄt nu inte detta lÄta som ett korsförhör men jag skriver verkligen under pÄ att en naturlig röst Àr det som iallafall fÄr min klocka att ticka.

Ozzy har en naturlig röst Àven om det inte Àr naturilgt för du och jag. Harry Brandelius i den lÄten som du valde Àr det mest konstlade jag kan tÀnka mig.

Growlande ideer om hur man ska vara amerikansk pÄ den tidens sÀtt. Julia Cesar united states of amerikat eller min gamla somarhusgranne Britta Borg med Fats mammy Brown gick alla i den tidens fÀllor.

Om jag fÄr vÀlja idag var Ozzy bÀst.

Om jag skulle vÀlja nu Àr det detta en sketen live inspelning. Studio Àr bÀttre.

Vem var pappa? Tja, vad svarar man pĂ„ det? Han gjorde karriĂ€r inom sĂ„gverksindustrin. NĂ„gon musiker var han inte, sĂ„nt fanns vĂ€l knappast pĂ„ 20 och 30-talet, inte i den lilla byn Norrböle i Ångermanland dĂ€r han kom ifrĂ„n i alla fall. DĂ€r fick man nog hugga i skogen eller svĂ€lta. Han var en trevlig farsa i alla fall, glad för jĂ€mnan.

Postat
Jag glömde att sÀga plojty plojty.

Japp det glömde du 🙂 ! Jag visste inte att programmet skulle vara 1 1/2 timme....men det löste sig sĂ„ jag hann Ă€ndĂ„ höra allt. Du valde himla fina lĂ„tar och jag gillade lĂ„ten du körde mot slutet...visst framförde du den live???

HÀrmed bjuder jag in dig till gig i min by om du vill/kan nÄn gÄng....

// The Slejmover

Postat

Kul att höra att det gick bra Àven om jag i enlighet med min natur bommade programmet.

Postat (redigerat)

Ni som missade, lyssna pĂ„ webradion för sjutton, det var skitbra. HĂ„kan, du förgyllde min dag kan jag sĂ€ga, jag lyssnade pĂ„ dig medan jag satte ihop en IKEA-möbel modell svĂ„r ("Cyril") Ă„t morsan. Utan dig hade det blivit betydligt mer grĂ„t och tandagnisslan, nu gick det som en dans 🙂.

/Andreas

Redigerat av YogSothoth
Postat
Japp det glömde du 🙂 ! Jag visste inte att programmet skulle vara 1 1/2 timme....men det löste sig sĂ„ jag hann Ă€ndĂ„ höra allt. Du valde himla fina lĂ„tar och jag gillade lĂ„ten du körde mot slutet...visst framförde du den live???

HÀrmed bjuder jag in dig till gig i min by om du vill/kan nÄn gÄng....

// The Slejmover

Jag spelade min egen "When the Rain Is Falling" live i segelbĂ„tens kajuta dĂ€r vi spelade in allt. (inte Beatles förstĂ„s) Även de kortare gitarrsnuttarna, med fotstamp pĂ„ ruffgolvet. Allt spelades in med en mick, en ganska spinkig Audio Technica med batteri inbyggt. Producenten Ola Hemström kom upp frĂ„n VĂ€xjö med tĂ„g och vi gjorde allt i bĂ„ten. Jag blev förvĂ„nad hur bra gitarrljudet blev. Jag spelade och sjöng lĂ„ten bara en gĂ„ng, missade lite pĂ„ krĂ„ngelackord.

Producenten Àr jÀkligt skicklig, han Àr bÄde musiker, tekniker och journalistutbildad, sÄ han var kalas att jobba med. Jag gjorde programmet nÀstan helt utan manus, det var ganska svÄrt, men det blev precis som jag ville ha det. Brorsan och alla andra sa att det lÀt exakt lika som nÀr jag pratar direkt till dem, nÀr man bara Àr tvÄ stycken utan mickar o bandare.

Behöver jag sÀga att vi spelade in pÄ min Revox? Jag vÀgrade digitalplojtyn. SÄ allt Àr inspelat pÄ en kanal pÄ Revoxen! Tyckte ni ljudet var bra vet ni nu varför.

Jag tackar sÄ enormt för alla vÀnliga kommentarer... HÀr har min dotter skrivit om radion, andra stycket uppifrÄn, man kan Àven se hur vi sÄg ut för ca 19 Är sen:

http://enoughisenough.blogg.se/

Postat

jag gillade johnny Steam lÄten, riktigt bra. hade gÀrna hört dig prata mer om inspelning och hade varit kul om du spelat upp lita av det du spelat in pÄ sistone (jazz bandet live och rock n roll bandet).

bra jobbat!

Postat (redigerat)

Tack allahopana. Jag skĂ€mtade förstĂ„s det dĂ€r med att vi spelade in snacket pĂ„ min Revox. 🙂 Var det nĂ„n som gick pĂ„ det? Producenten hade med en ganska stor digitalbandare av nĂ„n för mig helt okĂ€nd sort. Micken var en Audio Technica smĂ„membranare.

Det hade knappast funkat att prata inspelningsteknik i sommarprogrammet. Nu lyckades jag tydligen fÄ alla Äldrar att gilla bÄde snack och musik, frÄn tioÄringar till 90 Äringar! Det Àr jag rÀtt sÄ sÄ stolt över.

Lotterdale Effect frÄn Söderhamn har spelat in den av deras lÄtar som var med helt sjÀlva.

Redigerat av Guitar Nilsson
Postat

Det var 600 som sökte.

Och 8000 som röstade. Dubbelfuskröstningarna var dĂ„ bortrĂ€knade, en röst pĂ„ varje ip-nummer. 🙂

Postat

Jag hade lite flyt,höll pÄ att missa ditt program..Strulade med allt annat nÀr jag plötsligt började fundera pÄ vad det var för datum..drog pÄ radion i bilen och rattade in p1,och - heruka!

Precis nÀr jag hittade kanalen drog det igÄng en gammal röjare med Hound dog Taylor,tror inte jag missade sÄ mycket i början..Eller hoppas jag i vart fall..

Bra utfört HÄkan,du förgyllde min dag ocksÄ och mycke bra musik.

Thanx man.

Mike

• 4 veckor senare...
Postat

Hej alla och i synnerhet "Guitar Nilsson".

Jag brukar sitta och ta en öl eller en sofistikerad Martini (ala bonnlÀpp) och lyssna pÄ sommarpratare.

Björn Ulvaeus var hÀrlig förra sommaren och smÄgillade Kristian Luuk denna sommar.

Men jag njöt av att höra dig nÀr jag satt med familjen pÄ en liten badplats och hade grillad kyckling med potatissallad i knÀet.

Gillade att du klÀmde in gitarren emellan berÀttelserna och att det var tÀtt mellan musik och prat.

Roliga, gripande och förtrÀffliga "storys" dessutom.

Stor eloge frÄn mig med familj!

"Det Àr musikens makt!"

/aROCKER

Postat

Precis nedtankad som podradioavsnitt i Nokian. Nu skall den lyssnas pÄ. ser fram emot en trevlig kvÀll. Enda trista med Podradio Àr att man bara fÄr 30 sekunder pÄ lÄtarna.

/bengan

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.