Jump to content
Annons

Studiofestival #28 - Bildassociation


Freddy

Recommended Posts

Festival #28

Tjenixen,

Temat är bildassociation på festival nr 28. Här är reglerna:

Förlängt deadline två veckor, deadline är nu 16:e Aug (pga semestertider)

Spelets regler:

1. Minst två av dessa bilder ska på något sätt vara associerade till ditt bidrag. Man får dock använda sig av alla också, men det ger endast en guldstjärna i mitt protokoll, inte några extrapoäng i tävlingsmomentet.

2. Vid inlämning av bidraget så ska man redogöra skriftligt vilka bilder man använt och med vilken anknytning. Ett bidrag som lämnas in utan denna skriftliga förklaring kommer att underkännas. Denna skrift kommer sedan att publiceras i samband med bidragen, så håll den anonym.

3. Man behöver inte ta hänsyn till alla element i en bild, man kan plocka ut de delar man vill associera till, så länge det är något som finns med på bilden och inget man "läser mellan raderna" så att säga.

4. Låten får vara max 5:00 min

5. Låten ska vara skriven till festivalen (alltså inget som släppts förut etc)

6. Låten ska lämnas in i mp3-format @192kbps och döpas enligt modell “Forumnamn – Låtnamn

7. Ditt bidrag skickar du till festival28@lindbergmusic.se senast söndag den 16:e AUGUSTI kl 23:59!

8. I vanlig ordning är alla låtskrivare etc anonyma tills det att röstningen har avgjorts så avslöja inget!

Bilder:

Det är endast dessa bilder som man har en chans att associera till.

bild1.jpg

bild2.jpg

bild3.jpg

bild4.jpg

bild5.jpg

bild6.jpg

Så kom igen nu - associera, skapa, skriv och lämna in!

Redigerat av Freddy
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 108
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Haha roliga bilder. Vore guld att kunna se dem i tråden dock. Känns ju lite som en revanch för sistaplatsen i metalfestivalen iaf... 🙂

hehe, ja det kan nog bli skoj. Hoppas det är några som blir sugna.

Slängde in bilderna i tråden istället för länkarna. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, blandade bilder, fast jag fick inga ångestvibbar direkt, bara andra 🙂

Får se om det blir något för min del, hade kännts bättre jobba på positiva känslor än att bejaka ångesten 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe, blandade bilder, fast jag fick inga ångestvibbar direkt, bara andra 🙂

Får se om det blir något för min del, hade kännts bättre jobba på positiva känslor än att bejaka ångesten 🙂

Nog finns det positiva bilder i drösen med? 🙂

Det var meningen att det skulle vara lite bredd och inte ett enda tema.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, interesting...

Cyborgen aktiverar sina ångestsubrutiner och börjar bearbeta visuell information given i tråden.

För att citera en robotkollega:

"You should know I'm feeling very depressed." - Marvin, Liftarens Guide Till Galaxen

Nu blir det ångestlåt(ar) 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

2. Vid inlämning av bidraget så ska man redogöra skriftligt vilka bilder man använt och med vilken anknytning. Ett bidrag som lämnas in utan denna skriftliga förklaring kommer att underkännas. Denna skrift kommer sedan att publiceras i samband med bidragen, så håll den anonym.

När bestäms detta om underkännande? Jag kanske tycker att bilderna har anknytning, men någon annan kanske tycker att de inte har det.

(Har redan texten nästan klar, ska nu leta associationer...)

Link to comment
Dela på andra sajter

När bestäms detta om underkännande? Jag kanske tycker att bilderna har anknytning, men någon annan kanske tycker att de inte har det.

(Har redan texten nästan klar, ska nu leta associationer...)

Man blir underkänd om man inte skickar in en förklaring kring vilka bilder man associerat till. Alltså om man endast skickar in en låt. Jag vill ha en kort förklaring kring hur man har associerat och hur låten är knyten till bilderna.

Dessa texter kommer sedan att publiceras i samband med låtarna och då får dom som röstar läsa även detta och ta med det i sin bedömning när det delas ut poäng.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man blir underkänd om man inte skickar in en förklaring kring vilka bilder man associerat till. Alltså om man endast skickar in en låt. Jag vill ha en kort förklaring kring hur man har associerat och hur låten är knyten till bilderna.

Dessa texter kommer sedan att publiceras i samband med låtarna och då får dom som röstar läsa även detta och ta med det i sin bedömning när det delas ut poäng.

OK. Ska försöka få till ngt den här gången. (Fast jag är bortrest halva tiden...)

Det är faktiskt svårare att få fram den rätta ångesten då man har semester. (Min gamla gitarrist drack fem dagar i veckan, alla utom fredag och lördag för de var för amatörer, då behöver man ju inte jobba dagen efter.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul 😄

Ska läka mina skador ett tag till och sedan sätta igång, blir intressant att se om man får till det! 😄

Är inte örnar fridlysta? Tänkte med tanke på skadan EDIT:AVATARBILDEN JONAS HAR 🙁

Eller är du en duva i förklädnad?

Ojojoj: Du fixar det...ska åxå på semester 🙂

Redigerat av slejnard
Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte örnar fridlysta? Tänkte med tanke på skadan EDIT:AVATARBILDEN JONAS HAR 😄

Eller är du en duva i förklädnad?

Ojojoj: Du fixar det...ska åxå på semester 🙂

Tur att det är en uggla då 🙁

Ja det blir att ladda med ett par dagars öldrickande i göteborg, sen är man nog bra igen! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

I'm back 🙂

Vläkommen tebaks då.

Vore ju kul om man hann färda ett bidrag den här gången men det brukar tyvärr aldrig bli så för min del.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det är faktiskt svårare att få fram den rätta ångesten då man har semester. (Min gamla gitarrist drack fem dagar i veckan, alla utom fredag och lördag för de var för amatörer, då behöver man ju inte jobba dagen efter.)

tjo oioioi, jag vill bara klargöra att det nödvändigtvis inte behöver handla om ångest. Det är upp till dig att tolka två (eller fler) av bilderna. Jag hoppas att detta framgick i mitt första inlägg 🙂

Redigerat av Freddy
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte får väl Burnie lämna in sin låt "Shut the fuck up" till den första bilden!? 😛😛 !

Detta blir nog underhållande...lite mycket nu, lirar in trummor på ett "helvetiskt grisprojekt" 🙂 och har precis gjort klart allt utom sången på ny egen låt...men jag ska nog hinna med detta..."The clown looks tempting"!

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte får väl Burnie lämna in sin låt "Shut the fuck up" till den första bilden!? 😉😛 !

haha, nej tyvärr skulle det bryta mot regel nummer fem på dagordningen. 😑

Detta blir nog underhållande...lite mycket nu, lirar in trummor på ett "helvetiskt grisprojekt" 😄 och har precis gjort klart allt utom sången på ny egen låt...men jag ska nog hinna med detta..."The clown looks tempting"!

/aROCKER

Det tror jag med. Klart du hinner med! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

En fräck och alldeles underbar bump i dyningarna av Serbienkrossen!

Jag började lite smått på en låt idag. Har två olika idéer kring bilderna, hoppas jag hinner med att göra båda 😏 iaf minst en! Ööööös!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det blir lite svårt att spela in nått när man ligger full på stranden:P

Vad gör du på en strand? In i studion, ta skydd från solen och börja komponera omgående!

Gammalt djungelordspråk? 😄

Ja, det sägs att detta ordspråk härstammar från dom djupaste djunglerna här i utkanten av Uppsala. Där mossan är så tjock att folk fastnar utan att komma loss och där barken på träden är så tjock så det ser ut som husväggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det sägs att detta ordspråk härstammar från dom djupaste djunglerna här i utkanten av Uppsala. Där mossan är så tjock att folk fastnar utan att komma loss och där barken på träden är så tjock så det ser ut som husväggar.

Jaahaaaaaaa, vilken tur att du förtäljde detta 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Började också på en låt idag, tappade inspirationen och gick o poppade popkorn istället. Satte på en film. Blev ännu mindre inspirerad. Får göra ett nytt försök en annan dag 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha nä fan i "studion" vaknar man upp, mår dåligt, luktar illa, käkar pizza, dricker öl och börjar om.

Jag har min studio i köket.. så det mesta av det där stämmer in för mig med ☺️

Började också på en låt idag, tappade inspirationen och gick o poppade popkorn istället. Satte på en film. Blev ännu mindre inspirerad. Får göra ett nytt försök en annan dag 😉

En schyst film är aldrig fel, än finns det tid. Var det en bra film? Det finns ganska många filmer i sommar som jag vill se. 😛

Bry er inte om HelvetesGrisen, han är så jävla upptagen med så mycket annat just nu. Faktiskt! 🙂

Du då? Vill du vara med och leka? 🙂

Föresten grabbar, jag fick ragg idag på festival-mailen! Inte illa...

Hej !!!!!

Mitt namn är Natalia! Jag hittade din e på dejting-sajten och du beslöt att skriva

och utveckla kommunikation, jag hoppas att ni inte har något фemot att jag väntar

ditt brev! ser Natalia!

Visste inte att festivalvinster genererade massa groupies 🙂

Hojt!

Link to comment
Dela på andra sajter

tjo oioioi, jag vill bara klargöra att det nödvändigtvis inte behöver handla om ångest. Det är upp till dig att tolka två (eller fler) av bilderna. Jag hoppas att detta framgick i mitt första inlägg 🙂

OK. Texten är klar. Ska jobba vidare med musiken vilken dag som helst då det är dåligt väder. Sist av allt ska associatiorna hittas på...!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...