Jump to content
Annons

Studiofestival #28 - Bildassociation


Freddy

Recommended Posts

Det kan behövas lite bidrag, så det ser jag fram emot 🙂 Bara ett bidrag denna gång? 😄

Ja det blir bara ett litet bidrag från bara mig denna gången 🙂

Strukturen satte sig lite, bankat på plattorna idag, återstår lite "finlir", sångomtagning, körer, mixning osv,

men en hel vecka med semester till så det är lugnt.

Vinna? Nä, man skall aldrig säga aldrig, men jag har inte tillräckligt med 'öra' eller skills för att få ihop nåt så bra,

brukar tycka det blir bra när det är halvbra 🙂

Redigerat av flabb
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 108
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Ja det blir bara ett litet bidrag från bara mig denna gången 😉

Strukturen satte sig lite, bankat på plattorna idag, återstår lite "finlir", sångomtagning, körer, mixning osv,

men en hel vecka med semester till så det är lugnt.

Vinna? Nä, man skall aldrig säga aldrig, men jag har inte tillräckligt med 'öra' eller skills för att få ihop nåt så bra,

brukar tycka det blir bra när det är halvbra ☺️

Jag har också en låt på halvlur, hoppas jag hinner med den också. En vecka kvar imorgon då gott folk! GIME ME SOME MUSIC!

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp, nu drar jag söderut. Åter om 17 dagar. Fast då ska jag fixa upp bilen inför besiktning 9 augusti, samt leka rörmokare. Men jag räknar ändå med att lämna in min första datorproducerade låt! Ska nog kolla ifall de har någon Cubase-bok på biblioteket...

Bilen gick igenom besiktningen idag och jag har lyckats få iaf kallvatten i badrummet, så nu ska jag försöka komma vidare med låten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilen gick igenom besiktningen idag och jag har lyckats få iaf kallvatten i badrummet, så nu ska jag försöka komma vidare med låten.

Ja alla har vi mer eller mindre okända hinder att passera innan ett bidrag kan skickas 🙂

Jag inser jag klarar nog precis 5 minutersgränsen, en risk att ha en lång låt, ja dvs om man är ute efter poäng.

Svårt att hålla lyssnaren "till freds" så länge menar jag, men jag gillar den som den är så den risken får man ta 😲

Kommer nog lyxa till det med nya strängar på guran också så fair warning 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

Detta ska bli kul att följa!

Landar som en tidig höstgodisbit.

Minns att jag tyckte att all bra musik kom på hösten när man var ung.

Rocka hårt, nu vill vi ha "pure action"!

/aROCKER

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Då var jag och min bror äntligen klara. Bidraget är nu inskickat! 🙂 Det var riktigt kul. Bered er på strid.

Hur många bidrag är inne? Det blir väl som vanligt att hälften av alla låtar kommer sista dagen. 🙂

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

morgonte (oregistrerad)

Jag hör hur det ekar:

- Sorry grabbar, blir inget i kväll. Det är deadline i studiofestivalen nu.

- Ja älskling, jag vet att det var min tur att ha barnen den här helgen, men jag måste hinna klart låten till i morgon...

etc...

Link to comment
Dela på andra sajter

tittade på bilderna och fick precis en ide till en låt, jag som inte haft nån inspiration tidigare, typiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...