Jump to content
Annons

Problem med fördröjning med ny klaviatur


Theeoo

Recommended Posts

Annons
Hejsan!

Jag har köpt en JJlabs klaviatur, KS49B heter den.

När jag spelar på tangenterna är det inget problem med fördröjning men när jag spelar in hamnar tonerna i otakt.

Vad kan detta bero på?

Jag skulle tro att du hittar svaret i den klistrade tråden i Cubase-avdelningen, om emulerade portar. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm.. låter som Emulerade MIDI-portar ja.. Kan du förstå Claes varför alla som precis skaffar sig en midi-keyboard alltid lyckas få den konfad i det läget??? Är det för att Windows egna drivrutin för ljud/midi-kortet väljs först eller vad??

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm.. låter som Emulerade MIDI-portar ja.. Kan du förstå Claes varför alla som precis skaffar sig en midi-keyboard alltid lyckas få den konfad i det läget??? Är det för att Windows egna drivrutin för ljud/midi-kortet väljs först eller vad??

Problemet är nog snarare att Steinberg har gjort sina rutiner för att det ska funka perfekt ihop med deras Midex3 och Midex8-burkar (som inte längre tillverkas...) - och det har gjort att andra USB-interface bråkar om man inte flyttar alternativt kopierar den där Ignoreport-filen.

Jag är förstås inte helt säker på att det är så, men har bestämt för mig att jag har sett förklaringar åt det hållet ibland...

Midex-interfacen var helt suveräna, så det är synd att de inte fortsatte med dem... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...