Jump to content
Annons

Har vi några DJs här?


ramoand

Recommended Posts

Hej!

Jag håller på med ett examensarbete för Pioneer där jag skall ta fram ett nytt användargränssnitt till en kontroller som baserar sig på deras CDJ 1000. Det har ingenting att göra med deras uppdatering av deras CDJ 1000 eller så. Pioneer har bara hjälpt mig med arbetet. Nedan visas en bild på konceptförslaget och jag skulle gärna vilja veta vad ni DJs här på forumet tycker om det. Färger, placering av knappar, funktioner osv..

Vad tror ni om det?

slutkonceptmtt.jpg

OBS! Kontrollern är i samma storlek som CDJ1000MK3, dvs 320 mm x 370 mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ser riktigt ballt ut. 😄 Jag har dock en fråga: vad innebär att man kan välja "both" som alternativ till fwd?

En personlig preferens är att ta bort informationen om låten nere i högra hörnet på displayen, eftersom den infon är rätt irrelevant (iaf för mig) när man spelar. Det tar bara upp mycket plats. Eller ja tonarten är ju väldigt värdefullt att kunna se.

Sen heter det inte eladpsed. Jag var bara tvungen att säga det.. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ser riktigt ballt ut. 🙂 Jag har dock en fråga: vad innebär att man kan välja "both" som alternativ till fwd?

En personlig preferens är att ta bort informationen om låten nere i högra hörnet på displayen, eftersom den infon är rätt irrelevant (iaf för mig) när man spelar. Det tar bara upp mycket plats. Eller ja tonarten är ju väldigt värdefullt att kunna se.

Sen heter det inte eladpsed. Jag var bara tvungen att säga det.. 🙂

Both innebär att den spelar upp baklänges fast tiden går framåt så att säga. Det är hämtat från Denon egentligen och dom väljer att kalla det för "dump". vill du veta mer så kan du kolla

.

Okej jag har funderat en del på hur man ska göra med den. Tanken är att man ska kunna söka även medan den låt som är laddad o det kanske de kan vara bra att se t ex. tonarten som du säger. Men alla annan information i "track info" tycker du är onödig eller?

Haha! Vilken tabbe 😄 Men bra att du sa det för annars hade jag nog inte märkt det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det häftigt med all info, men har du hört talas om "less is more"?

Jag har använt cdj1000 i flera år och något jag saknar är faktiskt en bättre, som du har, display på hela låten i finare upplösning!

Mycket användbart om man nu inte kan sina låtar =)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...