Jump to content
Annons

Studiofestival #27 - Mangel


JonasW

Recommended Posts

Då var det dags, Studiofestival #27 går av stapeln här och nu!

Denna gång är det dödsmetall som gäller, alltså mangel, rårens eller vad ni nu vill kalla det. Alla typer av vad som kan klassas som death metal godkänns, men vi kan för sakens skull redan nu klara ut att In Flames inte är dödsmetall. Så… nu var det gjort 🙂

Tävlingsregler

1. Låten får vara max 4:00 minuter lång.

2. Låten ska vara skriven till festivalen (alltså inget som släppts förut etc)

3. Alla låtar måste innehålla “sång”

4. Låten måste innehålla minst 2 takter blastbeats. (kanske kan tumma på det...)

5. Låten ska lämnas in i mp3-format @192kbps och döpas enligt modell “Forumnamn – Låtnamn”

6. Låten skickas till studiofestival27@gmail.com senast SÖNDAG 24 MAJ 23:59 (röstningen drar igång så fort jag hunnit sammanställa allt)

7. I vanlig ordning är alla låtskrivare etc anonyma tills det att röstningen har avgjorts så avslöja inget! 😮

Nu kanske vissa av er undrar vad räknas då som dödsmetall?

Här har ni lite smakprov på olika typer, låt smaka!

Cannibal Corpse - Pounded Into Dust

Gorguts - Nostalgia

Så ska det låta, så sätt igång och skapa nu! 🙂

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 167
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Oops, det vart dödsmetall!

Visste att du var mannen för ett sådant upplägg!

😆 Under 4 min!? Hur snabbt gräver man upp en grav?

Hur många sekunder tar det innan en människa dör med uppsliten strupe?

Framförallt, jag har 3 ex av Europes "Final countdown", nu ska ett till altaret!

Skit blod pojkar, nu är det färdigborstat tänder.

SKÅL, JonasW!

/aCounter

Link to comment
Dela på andra sajter

possessed gick ju i humant tempo så det kanske går att göra nått liknande, ska man för första gången få användning av Ezdrummers drumkit from hell. 😆

vad skilljer döds från trash?

Entomed vad räknas det som (de tiga plattorna)?

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

http://sv.wikipedia.org/wiki/Death_metal lite info om festivalens tema.

Grave- Into the grave

Morbid Angel- chapel of ghouls

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

detta kanske inte precis är dödsmtall men det måste vara i närheten i allafall:

Bästa Terrorizer låten:

Death Metal: A misunderstood art. 7 minuters video om olika sorters death och info om olika grupper mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste nog ge det här ett försök 🙂

Men varför skulle In Flames inte vara death metal? Enligt konstens alla regler klassas de väl som melodisk dödsmetal? Iaf de tidiga plattorna...?

Dags att göra strupen redo för lite vrål och grötig growl ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

på wiki stod in flames med under melodisk death metal:

Melodisk death metal, är dödsmetall med mycket melodier. På senare tid har det uppstått många band som spelar melodisk dödsmetall. Några av de mer kända är svenska band som In Flames, Arch Enemy, Soilwork, Dark Tranquillity och Amon Amarth.

Link to comment
Dela på andra sajter

De första skivorna klassas som death men aldrig i livet att jag går med på att de senare plattorna gör det 🙂

Mitt förslag är kanske att denna del av reglementet inte är så hård 🙂 Roligare med lite fler bidrag, blir en lite större bredd. Vad tycker du? 🙂

Jag har nu gjort en låt iaf. Mer eller mindre. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

manglar det så är det ju säkert i närheten av death metal, ska försöka göra en låt så får vi se vad det blir.

Entombed- left hand path

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske man skulle försöka hinna med ett bidrag... är det bara jag som har svårt att hålla mig för skratt när man hör uttrycket "kristen dödsmetall"? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Du skämtar va!?

Det finns ju inte! Men som jag lite snyggt la upp det tidigare!

"the bad boys" kör amfetamin, lyssnar på Depeche Mode.

"The Evil" shit är halvalkisar, slår sin fru och går på danser och ....säg vad har du i den gamla backen längst in!

"DÖDSMETALLARE" käkar morötter, går i svarta mysbyxor och blir irriterade när dom kliver på sina dåligt planerade sladdkablage!!

...ja, ja hugg nu! 😆🙂😛

/aROCKER

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt förslag är kanske att denna del av reglementet inte är så hård 🙂 Roligare med lite fler bidrag, blir en lite större bredd. Vad tycker du? 😆

Jag har nu gjort en låt iaf. Mer eller mindre. 🙂

Man får ju självklart lämna in vad man vill, men det ska va redig döds för att få hög poäng hos mig iaf 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske man skulle försöka hinna med ett bidrag... är det bara jag som har svårt att hålla mig för skratt när man hör uttrycket "kristen dödsmetall"? 😆

Hehe, well, det är lätt avfärda genren med en musik-imbecill-kommentar men å andra sidan har den sina kreativa sidor 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...