Jump to content
Annons

Studiofestival #27 - Mangel


JonasW

Recommended Posts

Han kör ju iofs mest gravity blasts när det går som fortast så det är inte riktigt samma sak, vanliga blasts går inte köra så snabbt. Och grindmetal är ju bara ett påhitt för att täcka in vissa grupper, det är ju fortfarande döds i grunden 🙂

Stämmer säkert.....men jag skrev att det var blastbeats för mig =)

Å andra sidan så tycker inte jag att grind är riktig döds......men sen är jag skadad och tycker bara att gammal dödsmetall är riktig dödsmetall =P

Bloodbath är väl ändå inte bra döds? 🥰

Ok da.....Bloodbath är grymt brutalt bra dödsmetall =D

Redigerat av joelowe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 167
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Stämmer säkert.....men jag skrev att det var blastbeats för mig =)

Å andra sidan så tycker inte jag att grind är riktig döds......men sen är jag skadad och tycker bara att gammal dödsmetall är riktig dödsmetall =P

Nä grind är inte döds, men deathgrind är döds 🙂

Men det finns så mycket olika saker och namn på allt, kommer ju nya påhitt hela tiden, lättare att bara kalla allt för döds som hör dit. Till exempel är det ju många gamla dödsband som skulle klassas som thrash idag 🙂

Ok da.....Bloodbath är grymt brutalt bra dödsmetall =D

Agree to disagree 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä grind är inte döds, men deathgrind är döds 😲

Men det finns så mycket olika saker och namn på allt, kommer ju nya påhitt hela tiden, lättare att bara kalla allt för döds som hör dit. Till exempel är det ju många gamla dödsband som skulle klassas som thrash idag 🙂

Sant

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är någon som e sugen.....hojta till =)

Jag har lärt mig ganska mörk growl men ska se till att få in den på mitt eget bidrag först. Har du en färdig låt i övrigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har lärt mig ganska mörk growl men ska se till att få in den på mitt eget bidrag först. Har du en färdig låt i övrigt?

Håller på och skapar nu.....har kommit runt 3 minuter

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är riktig blastbeats för mig

http://www.youtube.com/watch?v=OvFMC3BC1us

Annars så kallar jag det vanlig dödsmetall-komp bara =)

Men om jag inte har fel så kom dessa extrema blastbeats med grindmetal, så om det nu skall vara riktig dödsmetall så får man använda lite långsammare blastbeats.

Glöm inte att dödsmetall skall inte bara vara snabbt, utan även grymt tungt och brutal med =D

Jag e nog inne på samma spår som joelowe. Jättesnabba blastbeat-komp lutar egentligen mer mot Grindcore. Ett bra exempel är Last days of humanity. 🙂

Och när blastbeatkompen går lite långsammare och även ibland varvar med tunga riff i tex seg tvåtakt så blir det mer dödsmetal. Typ Canibal corpse - Ecstacy in Decay

http://www.youtube.com/watch?v=pKeTL41PLcU...feature=related

Men indelning av genres e ofta individuellt och det spelar för bövelen ingen roll egentligen. 🙂 Alla får köra på med sin låt så blir det vad det blir. Så länge sången låter arg så e det lugnt! 😲

edit. blev tokigt me länk.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett bra exempel är Last days of humanity. 😲

Jag är öppen för det mesta inom dödsmetall, men detta var fan mig inte bra =D........sorry för OT, var bara tvungen att kommentera

Link to comment
Dela på andra sajter

haha, nä, inte direkt. Var bra exempel men dålig låt. 😄 Har ett av deras album, alla låtar låter så typ. 😄 Okej, All shall Perish - Deconstrucion e bättre.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

haha, nä, inte direkt. Var bra exempel men dålig låt. 😄 Har ett av deras album, alla låtar låter så typ. 😄 Okej, All shall Perish - Deconstrucion e bättre.

Tackar....du har presenterat en ny grupp för mig =)

Grymt bra

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om tråden inte handlar om Gaahl egentligen så måste jag bara skriva att jag beundrar honom för att han vågar vara sig själv och stå upp för sina åsikter. Tillskillnad från Varg Vikernes så är han ingen hycklare. Gorgoroth är ett av mina favoritband och en stor inspirationskälla.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Du får helt enkelt skriva texter om söta små djur istället för död, hat och förödelse:)"

Hm, vad blir det? Death Metal --> "Life Metal"? eller "Cute Metal" 😕

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

har skrivit en text och börjat strukturera upp riffen i låten. borde kunna bli en hel låt till slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här bara det sprutar metal!

Har någon skickat in än? 😄 Borde ju bli en del bidrag denna festival med tanke på att det hänger mycket hårdrockers här.

Nej, dags för lite mat tror jag.

hardrockcafethefork2byr.jpg

😄

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Skön som man är så har man gått och väntat på bidrag till den vanliga mailen och har helt glömt bort att jag skapade en ny mail till festivalen!! 😄

Ett bidrag har kommit in!

Utöver det så kan jag meddela att min emailadress har blivit framlottad av miljoner adresser och jag har vunnit 1 miljon dollars 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Utöver det så kan jag meddela att min emailadress har blivit framlottad av miljoner adresser och jag har vunnit 1 miljon dollars 😄

Innbär det att festivalvinnaren får ansenlig prissumma?!?

Link to comment
Dela på andra sajter

Innbär det att festivalvinnaren får ansenlig prissumma?!?

Självfallet, det enda du behöver göra är att höra av dig med dina bankuppgifter och kreditkortsnummer (inkl CVC) till festivalmailen. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ett på g men är osäker på om det är släpp(fart)bart. Får inte till soundet å tugget riktigt...något tag kvar ändå va? 🙂 Fast iofs så måste det finnas bidrag som hamnar en bit längre ner i placeringen så det slutar nog med att ni får ett "strykbidrag" från mig 🙁

Himla kul iaf!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...