Jump to content
Annons

Studiofestival #27 - Mangel


JonasW

Recommended Posts

Annons
  • Svar 167
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Nån som kan lägga ut lite länkar med låtar som är typiska för genren?

du har ju några i första inlägget och sedan ytterligare längre ner.

annars kollar du youtube på death metal, entombed, possessed, Deicide, Dismember, morbid angel, grave, dimmu borgir. mm.

är själv väldigt osäker på vad som är death, och vad som en låt ska innehålla.

jag tror jag gillar old school death bäst, lite långsammare trashigare.

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Dimmu Borgir är iaf inte death 😎

hade för mig att de räknades till melodisk death men jag har säkert blandat ihop det när jag surfat runt. 😳

kollade upp celtic frost för de hade ju några bra låtar med de räknades till trash såg jag.

har fått ihop några delar till en låt, gäller bara att komma på några till och få ihop dom till en hel låt.

Link to comment
Dela på andra sajter

hade för mig att de räknades till melodisk death men jag har säkert blandat ihop det när jag surfat runt. 🙂

kollade upp celtic frost för de hade ju några bra låtar med de räknades till trash såg jag.

har fått ihop några delar till en låt, gäller bara att komma på några till och få ihop dom till en hel låt.

Dimmu lutar nog en aning mer åt black metal. Inte lika mycket riff och mer vässa ackord. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe det kan ju inte vara lätt för dom som inte är så duktiga på death osv att ställa upp i detta om alla ska vara så oklara i vad som är vad:)

på tal om det.. Blastbeat, på nyckelharpa.. hmmm... äre när man slår den upprepat, skitsnabbt i väggen? Annars vettefan..

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kör faktiskt klassiskt growl men de brukar köra med harmonizer på det sen för att skapa det där soundet. Jag diggar Iniquity som fan men många anser att det är fusk. Ungefär som Dying Fetus sångare som pitchar ner, vissa är så känsliga med sånt 😛

Pig squeal är ju mer dra-in-luft-och-låta-märkligt-tekniken, kan funka men låter oftast bara just märkligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som känner till eller har några sajttips/länkar till Death Metal-band där leadsångaren är en tjej (gärna en tjej som growlar)?

Tack på förhand!

Gamla Sinister, inget mjäkigt popband som Arch Enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

kollade upp de sk melodiösa death banden som nämdes på wikipedias sida, Soilwork tyckte jag lät mer hardcore, iallafall de låtar jag lyssnade på,

var bättre.

det här är inte death va? Finntroll- Trollhammaren kanske nått för umemagnus! 🙂Finntroll- slaget vid blodsälv

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...