Jump to content
Annons

behöver hjälp med en sak i mixern


yobare

Recommended Posts

I vanliga FL studio 4 så kuna man länka en knal i mixern ut i en annan eller in i en annan. Jag vet inte hur man gör i det nya FL studio. för jag har maximerat effecter på den kanalen jag vill kunna lägga på mer effecter hur gör jag?

Något vettigt svar tack 😲

eller en tutorial.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

vill du länka ihop flera syntar till en på mixern eller?

Längst upp på Channel settings fönstret finns det en liten ruta där det står FX.

Välj en siffra där så är det den siffran som hamnar på mixer fönstret.

Välj samma siffra på någon annan synt om den ska ha samma mixer inställnignar.

Link to comment
Dela på andra sajter

OMFG. NEJ asså jag ska ha en synth. länkar den till 1an i mixern. Sen så vill jag länka den vidare in i en annan kanal. så den går igenom 2. Kunde man i alla fall i FL 4. För jag vill kunna lägga på fler effecter.

Link to comment
Dela på andra sajter

OMFG. NEJ asså jag ska ha en synth. länkar den till 1an i mixern. Sen så vill jag länka den vidare in i en annan kanal. så den går igenom 2. Kunde man i alla fall i FL 4. För jag vill kunna lägga på fler effecter.

Det finns en liten knapp vid mastern på 1an i mixern. Ser ut som en ratt, tryck bort den ratten och lägg in den på 2an i mixern istället

Link to comment
Dela på andra sajter

vadå so mjag lägger in den på 2an kan jag ha typ 15 effecter då? eller? Asså i 4an så kunde jag lixom lägga på 8 effecter på en kanal. Sen så gjorde jag så att från den kanalen så gick den vidare in i en annan. så att du kan lägga på fler effecter :S hur menar du föresten. tror du att jag menar byta kanal i mixern?

Link to comment
Dela på andra sajter

vadå so mjag lägger in den på 2an kan jag ha typ 15 effecter då? eller? Asså i 4an så kunde jag lixom lägga på 8 effecter på en kanal. Sen så gjorde jag så att från den kanalen så gick den vidare in i en annan. så att du kan lägga på fler effecter :S hur menar du föresten. tror du att jag menar byta kanal i mixern?

Ja lägg massa effekter på 1an, stäng av så att ettan inte går vidare till master kanalen och lägg den istället på 2an som har mer effekter, den i sin tur går vidare till mastern och spelar upp allt.

Tex så brukar jag ha 2st pianon med olika reverb + compressor på tex kanal 1 och kanal 2, sedan lägger jag en kompressor på kanal 3 som kontrollerar både kanal 1 o 2

Link to comment
Dela på andra sajter

du verkar fatta men jag fattar inte hur du menar. e så himla trög. Finns det någon tutorial eller vad ska jag söka på fattar inte riktigt :S

Youtube is your best friend, förutom google.
Link to comment
Dela på andra sajter

kollade nyss på dena gjorde som han sa funkar endå inte ASSÅ SÅ SJUKT! Asså markerar basen. trycker på den där lilla knappen drar upp volymen på kanal 2. dit jag länkade den asså lägger på fuiltret inget filter hörs :S WTF!

Link to comment
Dela på andra sajter

kollade nyss på dena gjorde som han sa funkar endå inte ASSÅ SÅ SJUKT! Asså markerar basen. trycker på den där lilla knappen drar upp volymen på kanal 2. dit jag länkade den asså lägger på fuiltret inget filter hörs :S WTF!

Ta en bas. koppla in den i mixer kanal 1. Lägg på lite reverb i den kanalen.

Lägg även en EQ fast på mixer kanal 2.

När du väljer mixer kanal 1 så ser du, där det står master finns en ratt och en flagga.

Tryck på flaggan så försvinner hela ratten. Sedan tryck längst ner på mixer kanal 2 (medan du fortfarande är inne på kanal 1) så hoppar flaggan och ratten fram på mixer kanal 2. Då har du kopplat ihop 1an med 2an. När du sedan väljer kanal 2 så kan du använda EQn. Spela upp ljudet så ser du även att ljudet går genom kanal 2 och ut till mastern.

Nu har jag förklarat så simpelt det går

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

och jag fattar men i min låt som jag gjorde funkar dte inte snurrat :S eller det test exemplaret fan du e guld värd tack för hjälpen nu funkade på en ny bas i alla fall tackar tusen tack så mycket du e bäst 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Lonian..du får göra en video-tutorial och lägga upp på youtube 🙂

heh, gjorde några youtubes förr, men då får man 10 mail om dagen av folk som vill adda och ställer frågor 🙂

Redigerat av Lonian
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...