Jump to content
Annons

Beyerdynamic DT-990 Pro


Hellpig

Recommended Posts

Well, jag beställde nyss ett par Beyerdynamic DT-990 Pro från Thomann, tyckte priset var bra (strax över 1700 kr inkl frakt). Men... mitt beslut var kanske lite förhastat. Det verkar inte vara en dåligt lur men kanske inte bäst för studiobruk ändå, ser att en del rekommenderar DT-880 fram för DT-900 Pro. Men då är man uppe på närmare 3000 kr med frakt och då kanske jag lika gärna skulle slå till på ett par Ultrasone istället. Så nu är jag rådvill.

Jag är rätt säker på att DT-900 Pro kommer att vara bättre än mina nuvarande; Philips SBC HP890... Men, tja. Jag vet inte riktigt hur jag skall göra nu, avbeställa och ta några andra eller nöja mig med DT900 pro helt enkelt.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Impulsköp? 🙂

Köper jag lurar vill jag testa dem först och se att de verkligen funkar. Det finns massor av bra lurar, men inte alla är optimala för just mitt huvud och min smak.

Har du testat något av paren? Isf, vad vad det med luren som du gillade?

Link to comment
Dela på andra sajter

Just den modellen finns inte i här i krokarna! Men jag är rätt flexibel, jag är mer bekymrad över om det är en lur som passar bra i Studio/mix-sammanhang.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
Impulsköp? 🙂

Det finns massor av bra lurar, men inte alla är optimala för just mitt huvud och min smak.

Smak? Du ska inte stoppa de i munnen! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har BD dt770.. riktigt sköna lurar och ha på sig.. 990 kan ju tänkas vara snäppet bättre än mina. jag kan varmt säga att BD gör bra lurar iaf.. går och jobba med dom i timmar. men dock inte att rekommendera pga att öronen tar stryk, var rädd om öronen. men dom ska vara riktigt bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

sorry. läste fel.. satsa in te på dom. mkt plast som kan gå sönder.. det gjorde mina bd som jag hade innan. köp ett par 770. du kommer inte bli besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fick lurarna igår och ett första intryck är ju att de är bra mer ärliga än mina gamla Philips. Jag skulle tro att Philipslurarna var högst generösa i diskant och bas och återhållna i mellanregistret; hängmatta alltså. Detta eftersom jag upplevde avsaknad av just bas och diskant när jag lyssnade på gamla alster i de nya lurarna och mid’en var högst påtaglig... nöjd så här långt alltså. Dessutom var de bra mycket mer robusta, med metall i grundkonstruktionen istället för knirrande plast.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...