Jump to content
Annons

CSR Reverb


Tracer

Recommended Posts

Hittade CSR reverb (Crossgrade) för rätt bra pris nytt. Är det ett bra paket?

Såg att det är en virtuell gitarrförstärkar-plugin..

Men funkar det bra som reverb till t.ex sång, trummor, leads o.s.v?

Kommer troligtvis köpa det i eftermiddag så snabbt svar önskas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack för svaret.. har saknat bra reverb så det blir nog ett inköp,

ska visserligen köpa Cubase 5 snart och då får man ju med deras

nya REVerence vilket verkar vara bra. Nu skiljer det sig ju mellan

algorimiska(?) och konvolverande reverb.

Kan det vara värt att inhandla CSR ändå?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tracer skrev:Kan det vara värt att inhandla CSR ändå?

Jag vet inte vad du får ge för CSR men allt under 1000 spänn tycker jag inte att det är så mycket att tveka om.

Jag tycker nog att det var en väldigt bra plugg. Effektivt och snyggt. Det är ju inte ett konvolverande reverb så är man ute efter sådant så ska man hoppa över CSR. Personligen tycker jag dock att reverb av CSR typ är betydligt flexiblare för många aplikationer.

Allt är dock en smaksak om du har möjlighet tycker jag att du ska ladda ner och testa IKs produkter brukar ju gå att köra i demomode någon vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

creel (oregistrerad)

Jag tycker det reverbet låter riktigt hemskt. Inget man använder till trummor eller liknande. Det är isåfall för väldigt enkla demos.

Inte omöjligt att det duger för dina ändamål men prova en demo innan du betalar för det.

Redigerat av creel
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte det lät ... ja .. hur ska man säga ... det låter "fett". Det är briljant, krispigt och en ganska tydlig botten. Tänk V formad EQ. Man hör det här reverbet, ganska tydligt, det är inget som bildar en perfekt utklingande förlängning av originalljudet i en rymd, utan originalljudet och reverbet är lite två olika saker. Och det här reverbet vill vara en stjärna, det vill låta dyrt, det hörs, en stjärna som köpt sin parad-stass på H&M och kind-glittret på Domus. Jag tror säkert det går att få ljud ur det, men vill man ha an naturlig klarhet så tror jag man får jobba lite. Det är nog inget som funkar pang bom liksom. Jag fick en slags känsla att det låter som den dyraste och exklusivaste modellen i den "prisvärda" reverb-klassen. Det låter som IK Multimedia gör överlag: ganska bra, men aningen för plastigt för att få en att trilla av stolen. Men för priset så har jag fått uppfattningen att IK Multimedias produkter håller vad de lovar, eftersom priset inte är det högsta heller. Personligen kan jag säga att jag definitivt hört sämre reverb, men CSR var inget jag kände kunde tillföra så mycket för mig.

Redigerat av Opus99
Link to comment
Dela på andra sajter

Tracer skrev:Kan det vara värt att inhandla CSR ändå?

Jag vet inte vad du får ge för CSR men allt under 1000 spänn tycker jag inte att det är så mycket att tveka om.

Jag tycker nog att det var en väldigt bra plugg. Effektivt och snyggt. Det är ju inte ett konvolverande reverb så är man ute efter sådant så ska man hoppa över CSR. Personligen tycker jag dock att reverb av CSR typ är betydligt flexiblare för många aplikationer.

Allt är dock en smaksak om du har möjlighet tycker jag att du ska ladda ner och testa IKs produkter brukar ju gå att köra i demomode någon vecka.

Okej! Ja, jag får ju tag på det för strax under tusenlappen och det verkar vara väldigt prisvärt så jag tror jag slår till. 😆

Jag tycker det reverbet låter riktigt hemskt. Inget man använder till trummor eller liknande. Det är isåfall för väldigt enkla demos.

Inte omöjligt att det duger för dina ändamål men prova en demo innan du betalar för det.

Hmm, första negativa jag hör/läser om pluggen. Men smaken är ju som baken, chansen finns ju att jag inte blir förtjust i det heller. Men med tanke på att det var så "billigt" så tror jag att jag köper det.

Tack så mycket för kommentarerna alla 🙁

Får la skriva en kommentar själv sen när jag testat det lite..

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...