Jump to content
Annons

Intel QuadraCore?


Ironoak

Recommended Posts

Enligt Digidesigns hemsida är Intel's QuadraCore 2 processorer ännu inte testade.

Nu är jag ju både norrlänning och dum nog att tro att det inte ska vara nåt bekymmer, men... Är det någon som vet?

Redigerat av Ironoak
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Core2 Quad funkar i alla fall fint med Cubase, Logic och förmodligen de flesta andra DAW-program, så det skulle väl vara märkligt om det inte funkar med Protools...?

Jag skulle tro att Digidesign är överdrivet försiktiga innan de säger något officiellt, så att de kan vara helt säkra på att deras program verkligen är kompatibla. Det kan nämligen behövas en del ändringar i programvaran för att alla 4 kärnorna ska utnyttjas. Det fungerar säkert om man bygger en Quad-maskin, men om programmet inte är skrivet för multicore, så kanske det bara utnyttjar 2 kärnor, medan de andra bara finns till ingen nytta...

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)

det ligger väldigt mycket i det Claes säger. Vad jag vet har inte PT stöd för 4 kärnor, men systemet borde definitivt fungera på det även om man kanske inte kan utnyttja hela kapaciteten. Det är också möjligt att pluggar och sånt inte behöver använda samma kärna/kärnor som PT. På det sättet borde man kunna få datorn att orka med betydligt mera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pro tools var väldigt tidiga med sitt stöd för åtta kärnor. Jag kör själv med 4 just nu och det fungerar klockrent.

edit; bifogar länk http://www.digidesign.com/index.cfm?langid...mp;itemid=24121

http://www.digidesign.com/index.cfm?navid=...mp;itemid=28546

Redigerat av Apep
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...