Jump to content
Annons

Nu har jag tröttnat på isbjörnarna och tigrarna!


®offe

Recommended Posts

I den allmänna miljödebatten så tjatas det nu som faen om isbjörnar och tigrar.

Den lokala blaskan jag läser på nätet har sedan ett halvår tillbaka ett räkneverk som talar om att nu finns det bara 3500 tigrar kvar....

Öh, hur kan det komma sig att summan är konstant??

De varken pippar eller dör verkar det som. Jamen fajn, då kommer det alltid att finnas 3500 tigrar, och det räcker gott och väl för mig.

När det gäller isbjörnarna så undrar jag bara; vad gott gör de i denna värld? Det visas tårdrypande filmsekvenser om hur deras situation kommer att vara inom några år om vi inte skänker massor med pengar till Gud vet vad, och köper utsläppsrätter av Al Gore.

Hur fasen kan man veta att det kommer att bli så år 2015 när man inte ens kan tala om vad det blir för temperatur i Jönköping på onsdag?

Finns isbjörnarna överhuvudtaget??

Jag har aldrig sett någon! Har du?

Om jag aldrig har sett en isbjörn, och aldrig kommer att få se heller, och den dör ut, på vilket sätt har mitt liv förändrats?

De kan ju fortsätta att köra gamla filmer om isbjörnen och den kommer att vara lika levande ändå för mig. Men förmodligen kommer jag inte att titta då heller eftersom ämnet inte intresserar mig.

Om vi nu inte kan tillåta att isbjörnen och tigrarna dör ut, hur gör vi med de 109 fullskrivna sidor med utdöda djur som finns på Wiki?

De måste omedelbart rekonstrueras naturligtvis. Man kan också fråga sig varför de dött ut, det verkar nästan som om det är någon form av naturligt kretslopp.

För att inte tala om de miljontals och åter miljontals växter som upphört existera under tidens gång.

Näe, ni får ursäkta, men jag blir alltid misstänksam när stora pengar är inblandade, och i miljöfrågan talar vi STORA AFFÄRER!

När Al Gore startar sina shower brukar han fråga hur många som åkt kollektivt till seminariet.

Han som frågar har mestadels flugit i privat jet, samt har mellan 3-10 bilar stående utanför, många på tomgång för att kunna köra ac'n så att bilen är sval när han är klar.

Jag lär väl snart också vara utrotningshotad, men, sluta plåga isbjörnen nu, låt den dö i frid. Om tigrarna inte längre vill vara med, låt även de gå in i historien. Vi, som representerar mänskligheten, har mycket större och viktigare frågor att omhänderta inför framtiden!

Salve!

/R

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tror inte isbjörnen och tigern håller med om något av det.

Och var jätteglad för att du aldrig mött en isbjörn obeväpnad, eftersom den anses vara det farligaste djuret att möta för en människa. Den ser dig bara som föda.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

är det mindre farligt att möta en beväpnad isbjörn?

Jag tror sign. debatt menar att isbjörnen har barmhärtigheten nog att skjuta dig först innan måltiden — istället för att hugga i sig dig direkt, levande, så att säga... Fast det är bara min tolkning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min högst personliga åsikt är att det inte går att jämföra när en art dör ut på grund av orsaker människan inte kan rå på, med att vi skjuter bort en art eller sabbar miljön för en annan art så den inte kan överleva.

Visst har det hänt att andra arter än människan gjort slut på andra arter, men det är inte jämförbart, men tex att man skjutit alla dessa tigrar för pälsens skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

... och köper utsläppsrätter av All Gone...

VEM f@n har gett honom rätt att släppa sig...undrar jag bara.?

är det bara han...?

eller får var och en av oss andra den fullkomliga rätten att efter bästa förmåga släppa oss...?

stora frågor, viktigare än en Svensk Tiger...

eller nja.. eller ...va ...?

...nån ropade Kaffe !

😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...