Jump to content
Annons

Nu kommer denna


Tilly

Recommended Posts

Jäkla 14 feb snart igen.

Alla kvinnor är helt lyriska.

Dom känner romantiken i luften, dom är glada, dom sprallar runt i stan och är helt överlyckliga.

Sen kommer dom hem och ger en små hintar om vad dom vill ha.

Och vi män fattar självklart ingenting utan sitter där och ser ut som "jag vet inte vad".

Jag pratar självklart om; Alla hjärtans dag.

Vad tycker ni om detta? Gillar ni Alla hjärtans dag?

Förra året fick min sambo en rökt makrillsfilé och ett presentkort på Lindex.

Jag ville sticka ut och vara lite annorlunda - vilket lyckades.

Nog för att hon älskar makrill, men visst kan jag hålla med om att det var lite speciellt.

Men nu är vi här igen.

Det räcker tydligen inte med att vi män under hela december månad ska springa runt som ett par yra höns i stan och leta julklapp, nej då.

Nu ska vi drygt 1.5 månad senare ytterligare springa runt och leta saker.

Det värsta i mitt fall är att min sambo fyller år den 24 Januari också så jag har fått:

Leta julklapp i december,

Leta present i januari

och nu leta en alla hjärtans dag present.

Och inte nog för att man är fattig efter jul, både hennes syster och hennes svåger fyllde båda 2 år i januari.

Mitt huvudkonto innehar just nu 287, fjutta, små svenska kronor.

Jag vet att man inte behöver köpa nånting till alla hjärtans dag.

Visst räcker det med en fin middag och att man klarar 2 min gränsen senare på kvällen, men va fan.

Varje kvinna säger samma sak,

- inte behöver du köpa nånting till mig, det räcker med att bara vi 2 är och äter en fin middag.

Och om man nu inte skulle köpa nånting, nej då jävlar bryter helvetet loss och ens annars underbara, fina kvinna förvandlas till ens värsta mardröm och man får

höra hur mkt fint hennes väninnor fick.

Så, jag tänker i denna tråd begära lite tips från mina vänner runt om i landet.

Vad ska ni köpa, göra eller ge till er kvinna den 14e denna månad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Vad ska ni köpa, göra eller ge till er kvinna den 14e denna månad?

Äh.

Dags för lite jämlikhet! Hört talas om S&BJ day?

You know the drill. Every 14th of February you get the chance to display your fondness for a significant other by showering her with gifts, flowers, dinner, shows and any other baubles that women find romantic. Every Valentines day you rack your brains for that one special, unique gift that will show your wife or girlfriend that you really do care for them more than any other. Now ladies, I'll let you in on a little secret; guys really don't enjoy this that much. Sure seeing that smile on your face when we get it right is priceless, but that smile is the result of weeks of blood, sweat and consideration. Another secret; guys feel left out. That's right, there's no special holiday for the ladies to show their appreciation for the men in their life. Men as a whole are either too proud or too embarrassed to admit it.

 

Which is why a new holiday has been created.

 

March 14th is now officially "Steak and Blowjob Day". Simple, effective and self explanatory, this holiday has been created so you ladies finally have a day to show your man how much you care for him.

 

No cards, no flowers, no special nights on the town; the name of the holiday explains it all, just a steak and a BJ. Thats it. Finally, this twin pair of Valentine's Day and Steak and Blowjob Day will usher in a new age of love as men everywhere try THAT much harder in February to ensure a memorable March 14th!

 

The word is already beginning to spread, but as with any new idea, it needs a little push to start the ball rolling. So spread the word, and help bring love and peace to this crazy world. And, of course, steak and BJ's.

http://www.steakandbjday.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem är hon?

Är det något fel på hennes hjärta, eller vadå?

Kärlek är för övrigt en känsla, och sådana sitter ofta i huvudet. Därför är dagen felaktigt namngiven. Den borde heta "Alla hjärnors dag".

/Troligtvis singel till döden 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Kärlek är för övrigt en känsla, och sådana sitter ofta i huvudet. Därför är dagen felaktigt namngiven. Den borde heta "Alla hjärnors dag".

Håller faktiskt inte med. Förälskelse.. passion, hat, ilska, glädje, avsky, lyckorus ... är några känslor som ska få plats under kärleken.

Kärleken är en vilja. Viljan att ge.

Det är inte förälskelsen som gör att du kokar välling till barnet som väcker dig skrikande klockan 02:30. Men du har bestämt dig. Att ge, även till den som inte förtjänar det. Du vill. Kärlek.

I nöd och lust, heter det ju. i nöd... Man kan ju liksom inte lova livstids nyförälskelse vid altaret. Men man kan lova att ge järnet. Vilja.

...sen när man skiljer sig... så är det väl... för att man inte vill längre.........

*************

Alla hjärtans dag gör mig kluven. Ska man bara visa sin generositet en gång om året? Kommersialisera tvåsamheten? Nja... Å andra sidan... det är klart att hjärtat ska hyllas med en alldeles egen dag...

tjing

/Bengan

några trappsteg över källaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller faktiskt inte med. Förälskelse.. passion, hat, ilska, glädje, avsky, lyckorus ... är några känslor som ska få plats under kärleken.

Kärleken är en vilja. Viljan att ge.

[...]

Aaah, förlåt. Mitt fel. Denna vilja är ju såklart placerad i hjärtat, tänkte inte på det 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Aaah, förlåt. Mitt fel. Denna vilja är ju såklart placerad i hjärtat, tänkte inte på det 🙂

Du kunde inte hålla dig 😉 Bra 😄

Fan, så här med en timmes distans måste jag säga att jag iom inlägget ovan presterat mitt prettovärsta nånsin här på forat. Det är såpass att det KÄNNS som om jag vill ta bort hela posten.. I hjärnan kanske. Eller magen.

Nu blir det lite trummor i stället.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ca 20st

1 msk kardemummakärnor

3 dl mjölk

(ibland har hon 2.7dl mjölk och 0.3dl grädde, då blir bullarna lite godare tycker jag)

50g jäst, gärna färsk

en och en halv dl strösocker

en halv tsk salt

150 gram riktigt smör (ska stå framme en stund så det blir mjukt)

1 ägg, gärna ekologiskt

ca 11 dl vetemjöl special

du ska fixa kardemummakärorna fint i en mortel.

Värm mjölken och grädden tills den är fingerljummen.

Smula ner jästen i en bunke och lös den med strösocker, salt, smör, ägg,

och den varma mjölken och grädden.

tillsätt vetemjöl i taget och fixa till en deg

Jäs degen i bunken under bakduk i ca 45-60 min

Ugnen på 200 grader

häll upp degen på mjölat underlag och fixa till bullarna..

:rolleyes:

Sen när bullarna är klara så skär dom på mitten så det blir två halvor,

eller lite ovanför så att säga, så du får ett lock som du kan ha på grädden.

Gräv ut ett hål i bullen.

Riv mandelmassen i en bunke, tillsammans med den där brödklumpen som du

fick över när du gjorde hålet, häll i lite mjölk och rör om.

När du fått den konsistens på mandelmassan du vill ha så

släng sedan tillbaka den i hålet.

Vispa grädden med lite strösocker i, och på bullen.

Sen på med locket och florsocker på 🙂

Tycker dessa semlor blir grymma!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...