Jump to content
Annons

Negativ pause på en bränd CD


teddawid

Recommended Posts

Annons
Analogfreak (oregistrerad)

Du måste nog ha ett prgram som följer red-book standarden för det.

Jag har själv CD-architect. Jag kan kolla om det går att göra med det programmet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Pauser (med digital tystnad) klarar alla kompetenta brännarprogram, förslagsvis Nero Burning ROM, Toast, RecordNow eller Easy CD Creator...

Sätter du en spårpaus till 3 sekunder kommer cd-spelaren att räkna ner "-3, -2, -1, 0:00" innan låtens början.

Vill du däremot ha en spårpaus som består av audio (t ex gömda bonusspår, det långa publikjublet från livekonserten eller kanske trummisens inräkning inför nästa låt) blir det däremot mer avancerat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill du däremot ha en spårpaus som består av audio (t ex gömda bonusspår, det långa publikjublet från livekonserten eller kanske trummisens inräkning inför nästa låt) blir det däremot mer avancerat.

CD Architect (se ovan) tror jag även klarar av detta, om jag inte helt missminner mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej igen. I toast som jag har kan man tydligen bara sätta mellan 0 och 8 sekunder. Det kanske beror på spelaren om det visas som negativa eller positiva siffror? Jag får prova helt enkelt. Har bara ingen himla CD hemma upptäckte jag. Tack för svar.

Linus - Nej det är inget så avancerat, bara tystnad, men häftig grej i alla fall när man tänker efter. Tack och bock!

Redigerat av teddawid
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske beror på spelaren om det visas som negativa eller positiva siffror?
Spelare visar alltid en nedräkning till nästa låts början. 🙂

(En paus är aldrig negativ.) Anger du 8 sekunders extra paus är det +8 sekunder - men spelaren kommer att räkna upp återstående tid av pausen. "-8, -7, -6"

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Det är enkelt med CD-Architect att låta spårpausen bestå av audio. Man lägger bara dit den audiofil man vill ha på rätt plats och då får den ju automatiskt ett track-index.

Men då högerklickar du bara på trackindex för det spåret och väljer delete. Audiospåret blir då kvar men du tar bort index för spåret. Vill du istället att spåret ska börja med den audio-fil du la dit så tar du bara tag i kanten på nästa track-index och drar det åt vänster tills det hamnar i linje med den nya audio-filen början. Likadant kan du låten innan den nya filen om du vill låta den låtens index täcka det nya. Då tar du bara högerkanten på index-slutet och drar det åt höger så att båda audio-filerna ryms inom ett å samma index. Det är skitenkelt... 😕

EDIT: Audiospåren lägger sig som events som i vilken DAW som helst och under varje event på sin egen rad så ligger index-spåren. Så indexspåren behöver nödvändigtvis inte börja och sluta vid sina respektive events om man vill göra nåt annorlunda. 🙁

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...