Jump to content
Annons

DjStyler's Sylenth Vsti Presets


djstyler

Recommended Posts

Här några egen gjorde presets till Sylenth.

I packer ligger lite för alla. Det här är bara en demo release och jag kommer släppa full versionen om några veckor.

I packet:

En Electro/House bas

Ett Hands Up lead

En Trance arp

Och ett Hardstyle lead

.mp3 filen är en mp3 demo

DjStyler_SylenthVsti_PresetS.mp3

Jag gjorde bara två av melodierna. All credit för resten av melodierna går till "Mizzleman" och "Hands Up Squad".

Edit: Pluginen kan köpas här http://www.lennardigital.com/modules/home/

Redigerat av djstyler
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 3 veckor senare...
djstyler - Du måste ta bort de loopar som ligger i ZIP filen.

Du får inte lov att ladda upp loopar som du betalat för.

Srry, tänkte inte på det 😲

Mern tog bort hela project filen eftersom jag snart släpper hela stora packet (utan loopar 😲 bara presets)

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är alla hardstyle nissar petnoga med allt sånt, att man gör egna kickar osv... men att de sedan använder nexus?!?!

Att det är fattigt betyder inte att du inte gjort det själv. Det betyder att ljudet känns tomt. Lägg några i layer så blir det nog fint.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Det viktiga är väl hur det låter i en låt inte hur en preset låter för sig själv?

Och smaken är väl som baken eller är det så att alla mina farhågor besannas att det är styrt hur det skall låta dessa elektriska genres?

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Varför är alla hardstyle nissar petnoga med allt sånt, att man gör egna kickar osv... men att de sedan använder nexus?!?!

Kicken och bassen är nog det viktigaste i en hardstyle låt. Det är oftast så man känner igen en artist i den scenen. Med hjälp av ett eget sound på kicken. Tex Brennan Heart, hans kick sticker ju ut otroligt mycket. Fast det är bara min teori.

Men självklart måste du ha ett bra lead och en bra screech också. Det blir ju ingen bra låt bara för att du har värsta BH kicken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...