Jump to content
Annons

Trioler i audioeditorn?


Adevade

Recommended Posts

Hej! Jag har letat nån timme nu efter en sak som jag hoppas ni kan hjälpa mig med.

Sitter i Cubase SX3 och har en tamburin inspelad på ett monoljudspår. Batteristen var lite otajt på några ställen, och det skulle jag nu sätta mig ner för att åtgärda. Trodde jag.

Låten har triolkänsla, och jag kan inte för allt i världen hitta var man ställer in så att Audiowarpverktyget visar och/eller hoppar till närmsta triolslag. Den vill bara visa raka 16-delar.

Hoppas ni förstår vad jag menar och kan hjälpa mig!

/ Adevade 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Välj 16t i stället för 16... 🙂

Men jag ser ingen sån inställning i audioeditorn. Jag har valt 1/8 Triplet i projektfönstret. Det är väl den globala quantiseringen? Ändå vill det inte funka!

Redigerat av Adevade
Link to comment
Dela på andra sajter

Välj 16t i stället för 16... 🙂

Men jag ser ingen sån inställning i audioeditorn. Jag har valt 1/8 Triplet i projektfönstret. Det är väl den globala quantiseringen? Ändå vill det inte funka!

Sorry - jag läste lite slarvigt... 🙂

I audioeditorn har du inget sådant, utan det finns bara för midi - åtminstone såvitt jag vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det verkar konstigt att den kan visa och hoppa till närmasta raka 16-del, men att man inte skulle kunna ändra det!

Jaja, får fortsätta leta. Tack för din hjälp!! 🙂

Om någon annan vet, eller kan hitta svaret får ni gärna skriva i denna tråden 🙂

Redigerat av Adevade
Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt för att jag bumpar tråden, men jag skulle verkligen vilja veta om det är så att det inte går att ändra.

Jag har verkligen sökt och inte hittat ens någon info om detta. I manualen och på nätet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Flytta manuellt tills det låter rätt... Det är bättre att jobba så om man är seriös och vill få ett bra resultat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...