Jump to content
Annons

Audio Technica AT4033aSM


Magnetic

Recommended Posts

Tjena

Är på jakt efter en kondensatormikrofon som skall klara av höga SPL. Sen får den gärna låta bra också... Har blivit erbjuden en beggad Audio Technica AT4033a med shockmount för 2000:-. Är det ett ok pris? Kliar att slå till och köpa en som julklapp till sig själv ☺️

Mvh // Klas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har en AT4040 som är modellen "över". Jag vet inte riktigt vad skillnaderna är, specarna ser väldigt lika ut men 4040 verkar ha något bättre signal/brusförhållanden.

Kompetent pålitlig mikrofon är det i alla fall och 2 papp är ett bra pris.

Unna dig!

Redigerat av basshole
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker ATs mickar i regel är väldigt bra och användbara, funkar till det mesta. Vissa har något högt brus, men det har jag bara märkt i deras billigare cigarrvarianter.

Har själv en AT4040 som jag är väldigt nöjd med, definitivt ett kliv upp från de billigare stormembranarna på marknaden.

Link to comment
Dela på andra sajter

AT4033a är en mycket kompetent mikrofon även i profssamanhang. Många studios har den och på sveriges radio var det väll närmast stapelvara.

För sitt pris och om den är i bra skick är det bara att slå till. Just den här modellen har iof alltid varigt överkomlig men jag tror inte att dom tillverkas längre så ett nypris har jag ingen aning om.

Jag har själv en och köpte härom dagen ytterligare en.

Redigerat av DivineCo
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...