Jump to content
Annons

Samarbete i Reason


Opiiate

Recommended Posts

Hej,

Hur kan man göra för att kunna samarbeta med att producera musik i Reason? (via internet tänker jag då). För man kan ju inte göra som i FL-Studio att man "exporterar" ner savet till en rar/zip fil för att sen skicka till den andra personen.

Har ni några tips på hur man kan göra för att det ska gå så smidigt som möjligt? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

De gånger jag har samarbetat med folk har vi antingen mejlat eller ftp:at rns-filerna till varandra. Om filerna är så stora att det är en idé att komprimera dem går ju det ganska smidigt att göra direkt i Windows. Innan du sparar väljer du File -> Song Self-Contain Settings och kryssar för alla samplingar så de kommer med i filen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur blir det med ReFills? .. funkar det likadant där? t.ex om jag gör en slinga med Reason Pianos refill, får den andra personen som jag skickar till dom ljuden också?

Du kan ju exportera ut din piano slinga och ladda in den i nn-xt eller nn-19. Sen tar du Self contain på den laddade samplingen. Sen är det bara att skicka :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...